Zenfone 3 Ultra

Diskussion i 'Zenfone 3' startad av Biokillen, 1 jun 2017.

Taggar:
  1. Biokillen

    Biokillen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2017
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej är det någon som köpt sig en Zenfone 3 Ultra frpn utlandet? Vart köpte ni den och vad fick ni betala? Är det något speciellt man behöver tänka på? Fick svar från Asus att det är WW modellen som borde fungera bra i sverige. Men hur vet jag att det är denna när jag läser specifikationen?

    Många frågor men hoppas någon köpt den och är nöjd :)
     
  2. ForceMajeure

    ForceMajeure Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2017
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Platta:
    Tegra Note 7
    Utlandet, menar du Amazon de eller från Kina rent av?

    Har en inneboende som vann Zenfone 3 Deluxe 6 / 128 på Dustin Expo för några månader sedan. Kan väl säga att det verkar vara en gedigen enhet, kan höra om det finns nått att anmärka på.
     
  3. Biokillen

    Biokillen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2017
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Tänkte helst på någon som levererar från europa så det inte tar alltför lång tid. :)

    Vill ha en STOR skärm så därför känns Ultramodellen perfekt :)
     
  4. cobbe

    cobbe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2009
    Inlägg:
    452
    Mottagna gillanden:
    112

    MINA ENHETER

    Biokillen gillar detta.
  5. Biokillen

    Biokillen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2017
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
  6. kissidor

    kissidor Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2012
    Inlägg:
    2 226
    Mottagna gillanden:
    2 296
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra
    Info:
    med dubbla sim för jobb och privat
    Telefon 2:
    iPhone 13 mini
    Info:
    istället för plånbok
    Telefon 3:
    Google pixel 7 pro
    Info:
    reserv
    Platta:
    iPads pro 12.9 2021/air 2022/mini 6
    Platta 2:
    tab s8 ultra/tab s8/oneplus pad
    Övrigt:
    CC+GTV 3 st, Acer CB Spin 713
    jag köpte en här på forumet och han hade köpt den från ebay. den skickades från usa så han hade fått momsa så det smaskade om det, bättre om du får tag i den så den skickas från eu. kollar man på ebay uk så brukar det finnas några säljare som skickar från irland tex.

    den modellen hade alla svenska band (dvs 3, 7, 8, 20, 38). willmyphonework.com listar bara två varianter, china och global - och china funkar inte med ett enda svenskt lte-band enligt dem. frequencycheck.com listar även en tredje som heter ww (worldwide antar jag) men enligt dem har alla tre alla band vi behöver här o_O. så jag vet inte, alla har samma modellbeteckning dessutom - ZU680KL - så du får helt enkelt läsa vilka band de listar att den har och kanske ställa kontrollfråga för säkerhets skull. (jag råkade vid ett tillfälle ut för att få en telefon som var listad med band 20 i beskrivningen men sen hade den inte det, för säljaren hade dålig koll helt enkelt. den skickades till mig från irland eller uk, men när jag då skulle få skicka tillbaks den så skulle den minsann skickas till kina o_O:()

    ultran var alla tiders, men den var i största laget för mina små marsvinshänder, och jag sålde den till en kollega som nu använder den som surfplatta tillsammans med sin son. den är tydligen enastående att spela pokémon med bla :D, och de är supernöjda båda två.

    det enda problem jag minns att jag hade med den förutom storleken var att den funkade lite halvdant med android auto - vilket är en dealbreaker för mig men inte för så många andra tror jag.
     
    Biokillen gillar detta.
  7. Biokillen

    Biokillen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2017
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack så jättemycket för svar!

    Snart blir det en beställning och får hoppas mina marsvinshänder funkar bättre på den ;)
     
  8. ForceMajeure

    ForceMajeure Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2017
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Platta:
    Tegra Note 7
    Hur är det om man har hamsterhänder då? :P:D


     
  9. AVR4000

    AVR4000 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2011
    Inlägg:
    1 347
    Mottagna gillanden:
    623
    Operatör:
    Cricket, Fido, Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Max 128GB 'Helium'

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Cricket, Fido, Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Max 128GB 'Helium'
    ROM:
    Unleash OS (Android 8.1)
    Info:
    Lineage kernel, Nova Launcher
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z Ultra C6833
    ROM:
    BlissPop (Android 5.1.1)
    Info:
    BlissPop kernel, Nova Launcher
    Telefon 3:
    Sony Xperia Z C6602
    ROM:
    ExistenZ 4.4.4
    Info:
    DoomKernel, Nova Launcher
    Platta:
    ASUS TF700T
    ROM:
    Crombi-KK
    En liten enkel fråga till er som oroas av handstorleken: Har ni provat en Nexus 7 någon gång?

    Jag kan gå i god för att det går utmärkt bra att använda 6.44" och 6.8" stora skärmar. Utan problem dessutom. Handstorleken spelar ingen direkt roll. Så att rädas Zenfone 3 Ultra eftersom den har rejäl skärm hade jag verkligen inte rekommenderat.;)

    Dock kan jag väl hålla med om att den inte är optimal om främsta användningsområdet är att ringa och SMSa. Däremot är den utmärkt bra som handdator.

    Det enda man kan klaga på är att Asus satte ett våldsamt pris på den som ny och sedan förlängde bootloaderupplåsningen vilket totaldödat XDA-supporten. Finns inte en ROM så långt ögat kan nå när jag tittat där vilket är oturligt eftersom enheten är tekniskt mycket bra. I princip motsvarar den en Xiaomi Mi Max och kan i stort sett sägas vara en "Max XL".

    För användare som kommit förbi det konventionella "man skall ringa och SMSa med enheten" till förmån för handdatortänket är den helt klart ett bra val. Multimedia, surfande, läsande, dokumenthantering (via SoftMaker Office) etc är områden där den glänser. Installerar man också Kodi med lite trevliga plugins får man även ett mediacenter av rang.

    Naturligtvis använder man den med två händer.
     
  10. improwise

    improwise Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2012
    Inlägg:
    912
    Mottagna gillanden:
    171

    MINA ENHETER

    Köpte du en också alltså? Minns att vi pratade om denna för nåt år sen och jag var väl först ut med att importera den har jag för mig :)

    Snabbspola fram till februari 2018...finns det något vettigt alternativ i vuxenstorlek till denna? Har så klart köpt ett par pluttelefoner i mellan typ Note 8 och liknande men det är helt enkelt inte samma sak :)
     
  11. AVR4000

    AVR4000 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2011
    Inlägg:
    1 347
    Mottagna gillanden:
    623
    Operatör:
    Cricket, Fido, Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Max 128GB 'Helium'

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Cricket, Fido, Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Max 128GB 'Helium'
    ROM:
    Unleash OS (Android 8.1)
    Info:
    Lineage kernel, Nova Launcher
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z Ultra C6833
    ROM:
    BlissPop (Android 5.1.1)
    Info:
    BlissPop kernel, Nova Launcher
    Telefon 3:
    Sony Xperia Z C6602
    ROM:
    ExistenZ 4.4.4
    Info:
    DoomKernel, Nova Launcher
    Platta:
    ASUS TF700T
    ROM:
    Crombi-KK
    Jag köpte en Xiaomi Mi Max istället eftersom Zenfone 3 Ultra led av låst bootloader och bristande XDA-stöd när jag befann mig i köpartagen.

    För tillfället är Xiaomi Mi Max 3 som kommer till sommaren med Snapdragon 660 och 6.99" 18:9/2:1-skärm det som ligger närmast till hands när det gäller rejäla enheter. Det finns också möjligheter att Huawei kommer ut med lite nytt i form av nya MediaPad-enheter också.

    Som det ser ut nu ligger kommande lanseringar av stora enheter runt sommaren/hösten även om det talas om en majlansering av Mi Max 3. Uppenbarligen fick original-Mi Max helt OK dragkraft på marknaden med följden att en uppdatering är på G och då på ett sätt som tar ett steg framåt snarare än åt sidan som Mi Max 2. Snapdragon 660 förefaller lyckad. Troligen blir det två versioner - basmodell med 630 och en prestandamodell med 660.

    För egen del håller jag även ögonen på Microsofts kommande flexibla Surface-enhet med Windows 10 för ARM.
     
    improwise gillar detta.
  12. Lordkiller

    Lordkiller Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2012
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Tele2, Fello
    Telefon:
    Asus Zenfone 3 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Fello
    Telefon:
    Asus Zenfone 3 Ultra
    Telefon 2:
    Nokia Xperia XZ1
    Telefon 3:
    Samsung Note 4
    Köpte en Ultra vid release:
    1. Virtuella tangentbordet hänger inte med provat google tangenbord utan förbättring. Det laggar på något sätt. Man trycker en knapp den registrerar på skärmen men kommer inte upp i texten man skriver. Provat allt möjligt.
    2. Ljudet har varit jätte konstigt för varje uppdatering asus släppt har det blivit sämre och det läge som gav bäst ljud från början var att man valde asus egna lurar efter några uppdateringar är det inte samma sak längre.
    3. Telefonen har varit ganska kvick men allt börjar gå sönder på den och då är det en telefon man varit försiktig med. Laddning blev glapp, Hörlur glapp, Mick för samtal låtter muffed och distat så ingen hör en.

    Telefonen var fantastiskt bra för sin storlek och funka som en platta men inte som telefon med tanke på alla problem den har med ringa och min väns har haft exakt samma problem.

    Och konstigt nog har båda våras skärmglas börjat släppa på ena sidan ungefär samtidigt och samma sida så allt blev ännu värre.

    Sen utlovades android uppdatering vilket drogs tillbaks och asus struntar i sina kunder som köpte denna telefon. Vilket gjort att jag kommer byta märke helt igen. Fruktansvärt dålig kvalité på dessa telefoner även om de känns riktigt premium vid första anblick.