Nu får 2.1 faktiskt ta och komma ..

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av Gleenquagmire, 6 aug 2010.

  1. twintin

    twintin Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 420
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Du kan ladda ner betydligt fler appar om inget annat (sen tillkommer också bättre BT stöd, integrerat stöd för Exchange mm.). :)
     
  2. Cap_a

    Cap_a Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    550
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Launcher Pro är den enda app jag stött på som inte ska funka på 1.6. Inget annat hittills för min del.

    I övrigt förstår jag inte trådens grundare (och någon mer). Det kan inte kommit som en överraskning när ni köpt era X10 att den har 1.6 och att en uppdatering till 2.1 ska komma under hösten 2010 (jag har aldrig hört något annat från SE i alla fall). Så att då gå och köpa telefonen och sedan under sommaren 2010 tycka att det tar för lång tid för SE att komma med en uppdatering till 2.1 är lite konstigt i mina ögon.

    Om det är så att SE fick koden till 2.1 från Google senare än HTC och Samsung, ja då är det Google ni ska gå på och inte SE. Om det faktiskt är på det sättet så ställer det till problem för Android i framtiden eftersom de som får koden senare får så mycket skit från omvärlden att det inte är lönt för dem att satsa på Android, vilket då resulterar i att endast HTC och Samsung kommer köra på Android i framtiden. Detta kanske Google nu insett om det i och med 3.0 kommer vara lika för alla. Man allt detta verkar bara vara rykten så varför orkar jag ens skriva det här sista stycket?
     
  3. glimbrink

    glimbrink Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2010
    Inlägg:
    529
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER


    håller med
     
  4. Smith

    Smith Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Egentligen så "dröjer" inte 2.1, om något så kommer det ut tidigare än förväntat. Utvecklingen av 2.1 för X10 har gått helt enligt schemat.


    Frågade inte om det heller, allt hon sa var att SE hade kod till 3.0 och att dom var före många (alla?) andra bolag med tillgången till den koden.
     
  5. coopdeo

    coopdeo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2010
    Inlägg:
    554
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag hoppas bara 3.0 fungerar till X10/mini.
     
  6. TLink

    TLink Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    216
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag tycker det är rätt intressant hur lite folk verkar kolla upp innan de köper sina pryler. Det gäller inte bara telefoner utan precis allting. De köper saker för att det verkar vettigt och sen gnäller de som fan över att det saknas saker, det inte funkar som man vill eller att saker inte kommer till de som de vill och som andra kanske får. Om folk la ner mer tid på att göra bara LITE research innan man köper en telefon eller annan produkt så slipper man sitta hemma i sitt rum och gråta över att 2.x kommer sent och att 3.0 kanske inte kommer ALLS till X10.

    SE har från början varit tydliga med all information (förutom bjäbbet i början med MT att vara eller inte vara) så jag förstår inte varför folk ens orkar lägga ner energi på att i tråd efter tråd kommentera det faktum som varit känt sen lanseringen av X10. Faktum är också att 2.1 kommer tidigare än sagt innan och att SE varit rätt bra på att uppdatera telefonen under tidens gång. SE har enligt mig gjort det de sagt att de ska göra och nyss dök det även upp en oanonnserad uppdatering så det är bara att tacka och ta emot för mig.

    JAG gjorde lite research innan jag köpte min telefon så jag vet vad som kommer hända och jag visste vad jag fick för telefon och därför är jag HELT nöjd. Jag valde min telefon för den hade vad jag ville ha vid köptillfället, resten är nu bara bonusar.

    Lite fel, jag är inte helt nöjd. Jag skulle vilja att SE tillverkade ett skal som ser ut som det skin jag har :P
     
  7. Gleenquagmire

    Gleenquagmire Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    145
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Har man köpt en produkt för över 5000kr så skall man fan i mig kunna kräva att den fungerar.

    Att SE sedan är får snåla för att A) Stoppa in vettig hårdvara och B) Anställa kompetenta utvecklare och testare var tyvärr inget jag kunde inse ifrån början.

    Just nu är X10 i min mening väldigt buggig och i vissa fall helt oanvändbar, speciellt för en person som inte hänger på X10 forum var enda dag.

    Jag skäms för dom gånger jag har rekommenderat telefonen till vänner och kollegor och gör det inte längre. Skall du använda den i jobbet så överlever den en vecka ungefär sedan längtar du efter att köra den i en 25 tons press.

    Men medelåldern på forumet här är ju 11½ så jag förstår att ni småbarn inte rikigt har samma krav och som leksak så fungerar den jättebra. Den måste motstå barndreggel väldigt bra, den saken skall den ha cred för :).
     
  8. Rico01

    Rico01 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    280
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Småbarn var det ja.

    I rest my case.

    Jag kunde ta dina kommentarer och åsikter om X10 på allvar tills du skrev detta stycke. Misstänker dock att ditt trollande kommer att få någon att nappa... tyvärr.
     
    Last edited: 8 aug 2010
  9. Hyddan

    Hyddan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    377
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Jag förstår inte gnället! Telefonen är bra. Den är inte fulländad. All information om X10:an har funnits tillgänglig rätt länge. Blir man så missnöjd som du Gleenquagmire så kan man ju börja undra om åldern gör att du börjar få svårt att fatta vad du läser, eller har du inte läst på innan du köpte din totalt misslyckade X10:a?
    Det är märkligt hur det gnälls på alla androidlurar i respektive forum.
    Har man gjort bort sig och köpt fel produkt så är det väl bara att sälja och köpa något annat.
     
  10. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Buggig? Har aldrig haft en sådan här stabil mobil. Måste undra var det är för buggar du talar om? För min funkar precis som den ska. Varken mer eller mindre.
     
  11. Ziboez

    Ziboez Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2010
    Inlägg:
    561
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    är inte så nöjd med köpet, första 2 veckorna var jag det. Tills en polare köpte HTC Desire, har allt. Aldrig mer SE efter min bundna tid :E
     
  12. Fishk

    Fishk Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    1 496
    Mottagna gillanden:
    110
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Jag är ganska nöjd med min x10.
    Köpte den endast för att det var det senaste, var inte alls så insatt i telefoner, och kunde ingenting om Android.
    Men nu när man ser att det finns andra telefoner som är "bättre" , blir man lite gnällig :)
     
  13. BigR

    BigR Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    192
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Det var spännande att höra... Vi kan snart klistra den här tråden som "Allmänt gnäll om hur mitt liv suger och hur jag ska lida mig igenom det".
     
  14. AndreasE

    AndreasE Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    341
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER


    Ehhh?


    Att den skulle vara buggig och oanvändbar är ju bara rent skitsnack, den är helt enkelt bara för snabb och det visas för mycket information på skärmen samtididigt.
    Om X10:an känns lite för svår att hantera rekommenderar jag en vanlig telefon med knappsats och en grön och röd knapp för samtal.
     
  15. Gleenquagmire

    Gleenquagmire Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    145
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Ja sådan telefoner med få knappar är för roliga :).

    Den är väl ändå inte för snabb, den är ju för långsam tycker jag. Responsen på skärmen är ju skitslö. Sedan hackar det rätt ofta när man byter hemskärm, inte våldsamt mycket men ibland fastnar den helt och så får man dra en extra gång. Inte acceptabelt men jag vet inte om det är bättre på nån annan telefon.

    Sedan buggar den med homeknappen, trycker man in den så verkar den gå in någon loop och låser telefonen en stund vid användning av vissa applikationer (t.ex. app organizer).

    SIM kortbuggen som SE har introducerat är amatörmässig.

    Dialern är hemskt slö. Ibland hänger den sig många sekunder och man tappar totalt kontrollen över samtalet.

    Upplåsningsskärmen är slö. Ibland hänger den sig så man får kopplar bort batteriet.

    Horisontella slides på skärmen är svårt då den lätt plockar upp ikoner och så får man börja om.

    Batteritiden suger. Allmänt känt.

    Ljudkvalitén är hemskt dålig, både vid samtal/högtalartelefon och multimedia (skrapar vid vissa frekvenser).

    Mm. mm.

    Men den har många bra sidor också! Skärmkvalitén i övrigt är GRYM.
     
  16. Ziboez

    Ziboez Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2010
    Inlägg:
    561
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Tycker du inte det är irriterande när SE har sovmorgon och andra företag går upp tidigt och börjra forska mer om sina telefoner? Kan det verkligen ta så jävla lång tid för ett företag som Sony Ericsson att uppdatera telefonen, dom känner ju igen allt innehåll..

    Och tycker du ska sluta använda QUOTE och försöka vända folk emot mig. För det är fan så.
     
  17. Gleenquagmire

    Gleenquagmire Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    145
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Tycker själv man skall ignorera troll som BigR om dom inte säger något vettigt.

    Men det är förbaskat irriterande att SE verkar bry sig så otroligt lite om sin produkt. Men det blir lätt så när man försöker leva på gamla meriter. SE's våta dröm är att gå tillbaka till att tillverka mästerverk som Ericsson 338 som man kunde ta 15.000kr för och göra 14.000kr i vinst på. Kommer inte hända någon mer gång. Framtiden är Android (och liknande) men det tror jag inte SE eller Nokia (det har dom till och med sagt) vill acceptera.

    Androidlurarna kom nog för att dom kände sig tvugna att göra något men det är uppenbart att dom inte gör det helhjärtat som t.ex. HTC.

    SE's har ju aldrig jobbat med uppdatering tidigare, man tillverkar en produkt och säljer den. Sedan upphör support efter något år. Dom ville säkert köra samma race med Android men verkligen har hunnit fatt dom, och nu är dom på god väg att förlora Androidracet p.g.a. detta.

    Men världen går inte under för mig för detta, jag kan köpa mig en ny telefon när jag vill. X10 har bäst design och bäst skärm, synd bara att innehållet lämnar en känsla av övergivet nepalesiskt barnhemsbarn efter sig.

    Ett råd till SE med andra ord: SKÄRPNING!
     
  18. Fishk

    Fishk Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    1 496
    Mottagna gillanden:
    110
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Lite skoj att inget av detdär har hänt mig.. Förutom Horisontell slide.
     
  19. twintin

    twintin Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 420
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Definition på Troll från http://www.urbandictionary.com/define.php?term=troll

    Tycker det mer låter som att det största trollet av oss alla måste väl ändå vara du Gleenquagmire. Liknande omdömmen du ger X10 kan jag hitta för Galaxy S i Samsung forumet också vilket bara bekräftar att det du skriver är mestadels BS. :)
     
    Last edited: 8 aug 2010
  20. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM

    Tror inte ett dugg på det dära. Det har som sagt kommit fram att HTC och Samsung fått sina 2.1 och 2.2 mycket tidigare än SE, så det stämmer ju inte. Det tog ungefär lika lång tid för HTC att fixa till 2.2 och det var ett jäkla gnäll där med. Se har har ju för fankens släppt både 3 och 4 uppdateringar redan för att förbereda. Hur många har HTC släppt? SE har t o m jobbat snabbare än beräknat så vi t o m får 2.1 tidigare. var lite nöjda med det tycker ja. NU finns det t o m rykten om att google kanske försökt jämna till det lite genom att ge koden till 3.0 redan nu. Men det vet vi ju inte ännu.

    MIn är då riktigt snabb. Responsen på min skärm är snarare för känslig. Hemskärmen sveper åt höger och vänster utan fördröjningar och utan problem.

    Homeknappen fungerar på min också utan några som helst problem, lika så tillbaka och meny, volym. Möjligen är kameraknappen för okänslig, måste trycka 2 gånger för att få igång kameran. Men det är lätt ordnat genom att lägga ut kameraappen i hemskärmen och använder skärmen som avtryckare. Undrar hur den dära loopen ser ut, som du säger dig få till?

    Vad i helskotta är detta för bugg, har aldrig hört talas om. Faktiskt!!!???

    Inte heller här några som helst problem.

    Min laggar inte överhuvudtaget, och går snabbt att få igång mobilen efter låsning. Hängt sig, har aldrig hänt på min.

    Här kan det ligga lite sanning. Gäller å ha en torr tumme. Ju torrare desto bättre. Och tyvärr så är orsaken till problem Invisibleshield.... iallafall på min. Så torr tumme, inga problem. Men mina tummar är tyvärr oftast fuktiga.

    Sant... iallafall efter senaste uppdateringen 1.1.31 på min. Den var faktiskt bättre med den precis innan.

    Inte sant. Däremot är den för låg... Men tur jag aldrig använder den. Tycker helt klart högtalaren är för liten och placerat dumt. Men skorra, nop. Bra rent ljud tycker jag nog... tyvärr mest bara diskant, men har inte fått till några skrap vid vissa frekvenser. Det enda problemet är att ljudet är för lågt. Thats it. Kunde stoppat in liknande högtalare som i X10mini. Mikrofonen ligger som sagt dumt till också. även om jag lyckats undvika den.

    Lustigt att du tar upp så många fel på mobilen, och hittar bara 2 saker som är bra? Men håller med dig även här.


    SE har faktiskt aldrig släppt så många uppdateringar på så kort tid förut. Så nog bryr de sig alltid. De har också gått ut med att de skall komma kontinueliga uppdateringar också, så det stämmer inte heller. Tror inte heller SE lever på gamla meriter. De försökte det i och med walkman och cybershotserierna och fick dyrt käka upp detta. Så nu tänker det helt klart annorlunda. Tycker SE verkligen har skärpts sig. De har nu gjort 2 mobiler med android, X10 och X10mini... två riktigt gedigna mobiler och stabila. Så nog har de skärpt sig och är helt klart tillbaka med besked.