Fråga: Snabba frågor, snabba svar Samsung Galaxy S8

Diskussion i 'Galaxy S8 - Allmänt' startad av Swedroid, 11 mar 2017.

  1. Moses666

    Moses666 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2013
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Bästa väder och klock widgeten till s8 ? Vilken använder ni
     
  2. Larsgmb

    Larsgmb Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2012
    Inlägg:
    1 921
    Mottagna gillanden:
    662
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Info:
    One UI 4
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 4
    Med eWeather kan man få widgeten nästan precis som man vill. Och med i princip all väderinfo man vill.
    Fast den medföljande väderwidgeten är ju rätt trevlig i all sin enkelhet.
     
  3. Moses666

    Moses666 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2013
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Testade men nä gillade den inte. Vill gärna ha den transparent med digitalt ur . Har weather and clock widget nu men tycker den förutspår vädret lite dåligt och få redigeringsmöjligheter
     
  4. Larsgmb

    Larsgmb Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2012
    Inlägg:
    1 921
    Mottagna gillanden:
    662
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Info:
    One UI 4
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 4
    eWeather grejar båda delarna om du vill.:) Och fler redigeringsmöjligheter har iaf inte jag hittat i någon av de 50-tal jag testat.
    Och den har två prognosleverantörer att välja på. Om man t.ex. inte är nöjd med Foreca så finns en amerikansk också.
     
  5. difference

    difference Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2009
    Inlägg:
    2 929
    Mottagna gillanden:
    594
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Aldrig behövt vända flera sekunder. Max en halv. Och det där att det försvinner ibland är en bugg som införts senaste veckorna.
     
  6. difference

    difference Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2009
    Inlägg:
    2 929
    Mottagna gillanden:
    594
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Kör KWGT och kör en som fanns färdig i något gratispaket. Moddat den lite dock. För vädret kan man bland annat välja YR.

    Går göra precis vad du vill med KWGT. Har gjort så att nästa alarm visas högst upp. Och när man trycker på det öppnas klockan.

    Trycker jag på molnet/solen/regnet uppdateras vädret direkt. Annars varje halvtimme.

    Även lagt till uptime för telefonen. Varför vet jag inte. [emoji14]

    [​IMG]
     
  7. notimetochill

    notimetochill Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2013
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

    Min S7 edge ska snart skickas in och byta skärm då det finns en liten liten spricka i ena skärmkanten. Jag bryr mig inte om den då den är så gott som osynlig men jag ska sälja den sen och vill att den ska vara hel. Det ska göras på original samsung verkstad. Nu till min fråga.

    Jag har använt S7 edge sedan Sep 16 och är jättenöjd men den är ibland lite för bred för min hand och det kan vara irriterande samt riskfyllt då jag har tappat greppet om mobilen ibland. S7 Edge är ju fortfarande en väldigt bra mobiltelefon och jag älskar den på många sätt. Det enda som jag känner är wow vid ett byte är att S8 är smalare men jag tyckte också att skärmen på S8 kändes mycket mindre än S7 edge.

    Idag har jag Tele2 unlimited abonnemang och vill ha kvar det. Tillsammans med en S8 så skulle det kosta ca 1200/mån i 12 månader. Om jag tar mobilen löst från någon kedja så så skulle det kosta lika mycket med minimum summa i delbetalning på 12 mån varje månad (8000:- på 12 mån är ungefär 660:-/mån + abonnemang 500) Så man kan säga att jag sparar 100:-/mån samt att jag inte är bunden till något abonnemang om jag väljer att köpa från en kedja.

    Finns det någon fördel att binda upp sig i 12 mån? Eller tjänar jag mest på att behålla min S7 edge med ny skärm som försäkringen täcker och köper mig en Tab A surfplatta för 2k som kan ersätta mobilen i vissa lägen?. Jag känner inte att S8 skulle kunna vara 8000:- bättre än min S7 edge. Jag är lite velig nu men hur skulle ni ha gjort?

    Fördelar finns givetvis med S8. Det som leder mig till S8 är Samsung Dex och formen då den är smalare och skönare att hantera med en hand samt Iris scanner.

    Vad tror ni?
     
    Last edited: 11 jun 2017
  8. 181wolf

    181wolf Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    168
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    Svår fråga. Själv kommer jag från iPhone så kan inte säga mycket om S7an känt på ett par gånger väldigt fin telefon. Mycket pengar på en S8 då du är soppas nöjd med S7an. Ja du svårt val, förstår dig.
     
  9. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 204
    Mottagna gillanden:
    2 158

    MINA ENHETER

    Kommer från en S7 Edge och har nu en S8. S8:an är ju mer grepp vänlig, mycket smidigare format än S7e. När jag håller i en S7e nu så upplevs den som väldigt stor. Dock saknar jag personligen hemknappen med fingeravtrycksläsaren. Just nu använder jag inte den funktionen utan bara hemknappen i skärmen. Det funkar bra efter en stunds användning, lite svårt att träffa/trycka tillräckligt hårt i början.
     
    notimetochill gillar detta.
  10. difference

    difference Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2009
    Inlägg:
    2 929
    Mottagna gillanden:
    594
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    S7 edge skärm känns bara större för att den är bredare. Men den är ju 0,3" mindre. Älskar också det avlånga formatet på S8.
     
    notimetochill gillar detta.
  11. notimetochill

    notimetochill Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2013
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

    Det är jag fullt medveten om :)
     
    difference gillar detta.
  12. notimetochill

    notimetochill Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2013
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

    Känns lite dyrt för att få ett skönare grepp i mobilen bara...
     
  13. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 204
    Mottagna gillanden:
    2 158

    MINA ENHETER

    Ja, så är det ju men vill man ha det senaste så kostar det [emoji16]
     
  14. rickard81

    rickard81 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2010
    Inlägg:
    476
    Mottagna gillanden:
    131

    MINA ENHETER

    Funderar på en S8 men jag skulle vilja veta om man kan välja att ha skärmen tänd hela tiden. Använder mobilen som cykeldator och jag minns hur jobbigt de var när jag hade S7e och fick stanna cykeln för att låsa upp den stup i kvarten
     
  15. difference

    difference Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2009
    Inlägg:
    2 929
    Mottagna gillanden:
    594
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Ja helt klart. Jag har aldrig betalat mer än 500 kr/mån för nytt flaggskepp inkl abonnemang. Jag skulle aldrig betala av två smarrigt.

    Däremot har jag ett antal gånger köpt en ny telefon kontant ett år in på de två åren bindning. Det är ju såklart också rätt dumt. Men man binder sig inte vid två avbetalningar iaf. Har bytt för att jag velat. Så det har vart aktiva val.

    Nu har jag ju lyxen att slippa betala för både telefon och abonnemang. Men jag skulle ändå inte binda upp mig på ett annat parallellt, om det inte bara vore ett par tre månader kvar på "gamla".
     
  16. notimetochill

    notimetochill Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2013
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

    Jag har ingenting som binder nu. S7 Edge köptes kontant samt att mitt nuvarande abonnemang inte är bindande :)
     
  17. difference

    difference Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2009
    Inlägg:
    2 929
    Mottagna gillanden:
    594
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Läste inte så noga. Bara 1200 kr/mån. Men är det bara 12 mån så är det ju inte så farligt. Så länge det blir billigare än kontant så är det ju bara smart.

    I ditt fall är ju abonnemanget det dyra. Men behöver du så mycket data kommer du nog inte billigare undan? Mitt kostar ca 350 kr för 24 GB data. Använder sällan mer än hälften. [emoji14] (Men sen betalar ju jobbet det. Eller ja, nästan allt av det. Plus telefonen kontant. Skulle jag vilja ha dyrare abonnemang får jag lägga mellanskillnaden.)

    Dock är jag tveksam till om jag hade bytt en sprickfri S7 mot en S8 för det man får lägga emellan inkl försäljningen av S7an. Är det är att laga glaset innan du säljer? Det kostar ju en självrisk på kring 1500 kr? Räkna på det först.
     
    notimetochill gillar detta.
  18. notimetochill

    notimetochill Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2013
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

    Försäkringen betalade skärmen helt och hållet. Tanken är väl att sälja S7e såfall men som sagt det blir ju ändå 5000:- pålägg hur jag än gör. Jag känner att det inte finns tillräckligt mycket skillnad för att betala den summan men sen kommer velandet. 1200:- i 12 mån är ju inte så farligt som du säger. Är van att lägga 500/mån så det dubbla då.
     
  19. difference

    difference Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2009
    Inlägg:
    2 929
    Mottagna gillanden:
    594
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Hade du sån där extra försäkring via operatören eller vilket bolag betalar hela inkl självrisk?
     
    notimetochill gillar detta.
  20. Adder

    Adder Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2011
    Inlägg:
    353
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Bättre sent än aldrig :) FB ville inte samarbeta längre där av avsaknaden.