Fråga: Hur mycket sämre har batteriet blivit på eran s5a?

Diskussion i 'Galaxy S5 - Allmänt' startad av Anders123, 14 maj 2017.

  1. Anders123

    Anders123 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2017
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Har haft min s5a i ett och ett halvt år nu. Batteriet håller knappt en dag och det känns som det bara går utför!
    Har normal användning under en dag inget speciellt lite surf lite musik osv..

    Hur är batteri tiden för er klarar ni er hela dagen utan att ladda med normal användning?
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 712
    Mottagna gillanden:
    44 706
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Eftersom man i regel laddar dagligen får man förmoda att du efter 1,5 år börjat närma diåg 500 laddcykler och det är ungefär då batterierna börjar slitas ut (~20-30% kapacitetsförlust). Tyvärr brukar det snabbt gå utför därefter.


    View: https://www.youtube.com/watch?v=V1MDGQzNMYI


    Det är dock oerhört enkelt att byta ut batteriet på Galaxy S5 och inte heller särskilt dyrt. Här är ett originalbatteri för hundringen: https://www.teknikdelar.se/batterie...Unm_vqNQ5z-m4E1Io6XFu0E4X5IX_4DXYYaAr988P8HAQ
     
    Last edited: 15 maj 2017
    Droid82 gillar detta.
  3. Droid82

    Droid82 Guest

    Intressant, jag visste inte att det var ungefär då batterierna börjar tappa så mycket. Usch vad jag ogillar trenden med icke utbytbara batterier! Angående Galaxy S5 så kan jag tipsa TS om att det finns 3500 mAh-batterier (Samsungs egna, en ny baksida som passar brukar följa med) att köpa och då kommer du få en fin batteritid. :)
     
    Vivadata och bernard gillar detta.
  4. Pelkon

    Pelkon Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Oneplus 6T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Oneplus 6T
  5. mortuus

    mortuus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    2 643
    Mottagna gillanden:
    619
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
  6. badabing

    badabing Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2016
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    5
    Jag är imponerad över hur länge originalbatteriet hållit jämfört med andra telefoner.
     
  7. Timilim

    Timilim Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2011
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi 11T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi 11T
    Min S5:a har också börjar få riktigt kass batteritid, Spotify fullkomligt äter batteri, även om det alltid dragit rätt mycket batteri.

    Använder Viber då och då, och även det drar rätt mycket batteri.

    Köpte min S5:a begagnad, och har haft den i drygt 2 år. Tror tidigare ägaren redan haft den i 1 år när jag köpte den.
    Dessutom har jag under 1 års tid använt min telefon som "server" för mobilt bredband - jag har fri surf och har då även använt mobilens internet hemma, detta lär ju också dragit en hel del på batteriet...

    Har ni också problem med att den gnäller om att "kontrollera batteriluckan" i tid och otid, när den för lust? (använder det officiella samsungfodralet till)

    "Råkade" (halvt medvetet, drog mobilen i bordskanten när jag blev förbannad, så jag faktiskt tar och skaffar ny mobil, för det behöver jag verkligen) dessutom spräcka skärmen på min för några veckor sedan, så nu ska den snart pensioneras...
     
  8. MastaIce

    MastaIce Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2012
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 4
    ROM:
    Havoc OS
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S5
    ROM:
    Resurrection Remix
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2

    Jag köpte ett batteri därifrån och det var riktigt uselt! Batteriet kunde börja draina från ingenstans. I viloläge fungerade den men så fort man använde telefon så laddades den ur snabbt och dog. Använder nu mitt original igen som är 2-3år gammalt men fungerar ändå mycket bättre än det där.

    Jag vet inte riktigt vart man kan hitta ett riktigt orginalbatteri, är skeptisk efter att ha köpt den där. Jag fick tips om Anker battery via XDA men dem verkar vara svåra på att få tag på.