"Yellow tint"

Diskussion i 'P10-serien' startad av Albin N7, 17 maj 2017.

  1. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 019
    Mottagna gillanden:
    8 512
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Du får en kostnadsfri ersättningsenhet inom tre månader vid hårdvarufel. Ta kontakt med Huawei och hör dig för :-)

    Screenshot_20170517-181236.png

    Screenshot_20170517-181251.png
     
    bernard och dannejanne gillar detta.
  2. Albin N7

    Albin N7 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2012
    Inlägg:
    662
    Mottagna gillanden:
    363
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Men då är frågan, får man en utbytesenhet innan man skickar in sin egna? Har sålt mina reserver så kommer stå utan om jag ska skicka min först. Men jag ska kolla med dom :) @chraist@chraist
     
  3. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 019
    Mottagna gillanden:
    8 512
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Återkoppla gärna hur de gör. Men spontant borde de skicka en enhet till dig där du sen lägger din egna i samma låda och returnera den. Men detta är inget jag vet med säkerhet :-)
     
  4. Albin N7

    Albin N7 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2012
    Inlägg:
    662
    Mottagna gillanden:
    363
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    chraist gillar detta.
  5. ambassaden

    ambassaden Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2010
    Inlägg:
    420
    Mottagna gillanden:
    199
    Operatör:
    3, Telia

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3, Telia
    Det är antagligen klister som smält. Har haft det problemet med två telefoner
     
    Albin N7 gillar detta.
  6. Albin N7

    Albin N7 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2012
    Inlägg:
    662
    Mottagna gillanden:
    363
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Ne, jag får stå ut. Ringde Huaweis support och dom skickar inte en utbytesenhet utan vidare omsvep (vilket jag förstår). Han på supporten kunde lägga in ett ärende så jag kunde skicka telefonen till Mobylife för utvärdering. Jag har skickat telefoner dit förr och har noll förtroende för dom. Det innebär ju också att jag blir utan telefon en längre period och det känns inte aktuellt just nu.

    Jag får helt enkelt bita i det sura äpplet och stå ut.

    @chraist@chraist
     
    chraist gillar detta.
  7. oket

    oket Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2016
    Inlägg:
    139
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Jag hade en Mate 8 som efter 6 månader fick 2 ljusa fläckar mitt på skärmen, skickade den till Mobylife i Malmö som bytte till ny skärm, tog 3 dagar tur och retur.
    Kanske hade jag tur?
     
    Albin N7 gillar detta.
  8. OneBlue

    OneBlue Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2017
    Inlägg:
    673
    Mottagna gillanden:
    490
    Är det inte bättre om du lånar en telefon av någon eventuellt köper en begagnad reserv och använder den en liten period?

    Har en kompis som slutat använda smartphones och har en "dumbphone" nu och han säger han har upptäckt världen igen och ser omgivningen på ett helt annat sätt :D men nu har det bara gått någon vecka.

    Om det bara handlar om några dagar så vet jag inte men det känns onödigt att bita i det sura äpplet, du ska ju förmodligen använda telefonen en ännu längre period. :)

    Jag vet inte hur du är men jag skulle inte klara lämna min skärm sådär om det störde mig och försöka ignorera det, skulle göra mig tokig.
     
    Albin N7 gillar detta.
  9. Albin N7

    Albin N7 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2012
    Inlägg:
    662
    Mottagna gillanden:
    363
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    @OneBlue@OneBlue Samma här. Det gör mig tokig. Men å andra sidan, va fan är det o gnälla om. Jag har det jävligt bra i övrigt. Säger som Knugen, nu vänder vi blad ;)
     
  10. wenom666

    wenom666 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2011
    Inlägg:
    2 674
    Mottagna gillanden:
    1 513
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2
    Kan säga att jag har bra erfarenhet av Mobylife, dem kanske va värre förr? Har skickat in en Honor 8 med trasig baksida och en Mate 9 Pro med problem av dem fysiska knapparna, båda mobiler blev lagade samma dag och retur till mig samma dag dem fick dem.
     
    bernard och Albin N7 gillar detta.
  11. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 712
    Mottagna gillanden:
    44 706
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Oj! Det var imponerande snabbt. Mycket bra. En gång i tiden var ju 2-3 veckor väntetid inte alls ovanligt.
     
    Albin N7 gillar detta.
  12. Snelhest

    Snelhest Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2012
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    19
    Telefon:
    Huawei P10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10
    Jag tänkte bara tillägga att jag upplever precis samma sak, en gulaktig gradient i botten av skärmen, extra tydligt ur vissa vinklar.

    Men gällande limrest-teorin: syftar ni till limmet som skärmen är fäst med eller lim från skämskydd? Jag har bara haft mobilen i ett par veckor och använt den sparsamt (jobbmobil), jag har inte ens tagit av det fabriksmonterade skärmskyddet och har ändå den där gula tonen. Jag tycker det ser ut som lcd-betraktningsvinkel-relaterade problem kanske?
     
  13. Albin N7

    Albin N7 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2012
    Inlägg:
    662
    Mottagna gillanden:
    363
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Limmet som skärmen är fäst med. Det handlar väl om att dom haft bråttom med första batcharna och inte låtit skiten torka ordentligt.

    Finns ju en del teorier om hur man kan få bort det. Utsätta mobilen (helst bara där fläcken/missfärgningar är) för UV-ljus bland annat.

    Men det är inget jag orkar hålla på med. Jag nöjer mig med att köra med nav-bar, då syns det knappt.
     
  14. Snelhest

    Snelhest Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2012
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    19
    Telefon:
    Huawei P10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10
    Då är jag med. Tror jag får leva med missfärgningen, navbar stod jag inte ut med. Jag hade för övrigt navbar på min gamla galaxy nexus, det var inte optional på den. Det gav i brända avtryck i skärmen till slut...
     
    Albin N7 gillar detta.
  15. wenom666

    wenom666 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2011
    Inlägg:
    2 674
    Mottagna gillanden:
    1 513
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2
    Prova kontakta Mobylife och se vad dem säger, ni har juuh 3 månader utbytesgaranti på luren.
     
    Albin N7 gillar detta.
  16. Snelhest

    Snelhest Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2012
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    19
    Telefon:
    Huawei P10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10
    Jo egentligen, men kan inte vara utan jobbluren på det sättet och så mycket har jag inte stör mig på tinten än. Jag kör ju till och med på "ögonvänligt" vilket minskar blått ljus i hela skärmen.