Tips: Bästa rabatten på Galaxy S8? Comviq? 2000 kr rabatt

Diskussion i 'Galaxy S8 - Allmänt' startad av Adder, 31 mar 2017.

  1. Timilim

    Timilim Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2011
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi 11T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi 11T
    Måste säga att 3s erbjudande är det första som faktiskt är prisvärt, ifall man nu bor och rör sig där 3 faktiskt har täckning...
    De platser jag befunnit mig inomhus i Göteborg de senaste dagarna (hemma och jobbet) har 3 (Hallon) dock haft helt värdelös (om någon alls) täckning.
    Så det blev att jag fick byta till Vimla.


    Precis, man tecknar 22 GB för 100 kr/mån i 4 månader, därefter byter man till 2 GB, och behåller det man sparat ihop.
    Smart drag från Vimla för att få folk att stanna utan bindningstid. :)
     
  2. Adder

    Adder Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2011
    Inlägg:
    353
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Nja :) måste ha rätt abonnemang bara.
    Men att när 60 samtal är förbrukade kan man inte ringa om man ens vill betala för de. De känns 1990 :)

    Hurra! Från den 15 juni kan du använda mobilen inom hela EU utan extra kostnad. Scrolla ned och se hur mycket du kan surfa, ringa och messa med ditt abonnemang.

    Efter den 1 oktober behöver du som har både den lägsta datanivån och lägsta samtalsnivån uppgradera antingen data- eller samtalsnivå för att använda abonnemanget utomlands. Under sommarens semestrar går det dock finfint att använda ditt abonnemang inom hela EU.
     
    Larsgmb gillar detta.
  3. Steven A

    Steven A Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2014
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Slog till direkt när jag såg Elgigantens erbjudande... Haft 3 förut o inte haft prb vare sig med support eller täckning där jag. Hittar inga 3 appar i den... Låst eller inte till 3 har jag ingen aning om.
     
  4. Timilim

    Timilim Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2011
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi 11T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi 11T
    Jag löste det som så att jag köpte en ny (helt ny, obruten förpackning) S8+ på tradera, för 6 490:- ("köp nu"-pris) :)
    Totalkostnad för mobilen blir 6 610:- (120 kr i frakt) eller 275:- om man slår ut det per månad.

    Sedan använder jag Vimla till, där man som sagt får drygt 100 GB data de första 4 månaderna (22 GB per månad + 20 GB i välkomstbonus), för 100 kronor per månad (90 kronor med värvningslänk).
    Byter sedan ner mig till 2 GB för 90 kr per månad (förbrukar inte speciellt mycket data, så det jag sparat kommer räcka bra länge).

    Både billigare än Tre (totalkostnad 8 770:- mot Tres 9 827:- ), S8+ istället för S8, och grymt mycket bättre täckning (i alla fall där jag befinner mig (har dock fått intrycket av att Tre har rätt kass täckning överlag)).
    Sen slipper jag dessutom vara bunden i 24 månader, och kan byta operatör/prisplan ifall det dyker upp något bättre (vilket det ju lär göra på 2 år...)

    Visst, jag får bara 60 samtal och 600 meddelanden per månad, men det räcker och blir över för mig.
    Den som vill skulle ju kunna teckna obegränsat för 50 kronor mer per månad och hamna på nästan exakt samma summa som med Tre, fast som sagt, med en S8+ och i Telenors nät istället :)


    Det ligger en hel drös helt (samt nästan helt) nya S8/S8+ ute på Tradera ifall någon annan vill köra på samma koncept.
    Och nu tror jag ni fattar det själva, men köp naturligtvis i så fall bara av användare med positiva omdömen, och som har sålt mobiler eller annan elektronik tidigare (samt de senaste månaderna! bedragarna har ibland hackat personer som har positiva omdömen sen förr för att kunna scamma folk som tror de gör en trygg affär utifrån just de tidigare omdömena...)
     
  5. qudos

    qudos Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2010
    Inlägg:
    623
    Mottagna gillanden:
    175

    MINA ENHETER

    Hej!

    Ok! Hm, kan man kolla på modellnamnet eller så om den är låst/brandad?

    Mvh
    Tobias
     
  6. vaderse

    vaderse Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2012
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag köpte också en S8'a på Elgiganten/Phonehouse. Den är helt obrandad. Inga 3-appar eller liknande inlagda. Telefonerna som dom säljer ska alltid vara helt olåsta. På 3's hemsida kan man fylla i IMEI-numret och se om telefonen är låst.. Får upp att telefonen inte är knuten till 3.
     

    Bifogade filer:

    • ssss.jpg
      ssss.jpg
      Filstorlek:
      81,5 KB
      Visningar:
      115
  7. Adder

    Adder Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2011
    Inlägg:
    353
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    De var ju ett alt och få ned kostnaden :)
    Hur löser du ev fel/garantiärenden?
    Slänger den i väggen å tar drulle?
     
  8. Timilim

    Timilim Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2011
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi 11T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi 11T
    Fick med kvitto och garanti så :)
    Nu vet jag att garanti "egentligen" bra gäller för den som ursprungligen köpt en produkt, men det brukar ju sällan vara några problem, känns inte som ett speciellt lyckat drag att som återförsäljare vara den enda som nekar folk garanti bara för att det inte är de som en gång köpt produkten...
    Och i annat fall skulle man väl kunna vända sig direkt till Samsung.
     
  9. Adder

    Adder Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2011
    Inlägg:
    353
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Okey då är de ju oftast lugnt. De vill ju ha glada kunder men några nitiska finns ju alltid :) nån som tog ett räntefritt lån alltså ?
    Samsung har inte nått center eller dyl. Hade ju vatit prefa i.o.m dubbla sim lurarna etc.
     
  10. X10

    X10 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2010
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    90

    MINA ENHETER

    2 års garanti och ett års reklamationsrätt fick jag till mig när jag lämnade in en s7 edge utan kvitto. Dom går på tillverkningsdatum plus 2-3 månader har jag för mig att tjejen i disken på Samsung servicecenter sa.
     
  11. Adder

    Adder Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2011
    Inlägg:
    353
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Okey de lät ju bra.
    Vart är servicecentret?
     
  12. X10

    X10 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2010
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    90

    MINA ENHETER

    http://www.samsungservice.se/kontakt/
    Själv använde jag det i Göteborg.

    Såg nu att det kanske bara är det i Göteborg du kan använda, men då får man skicka in den ifall man inte bor i närheten gissar jag.
     
  13. notimetochill

    notimetochill Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2013
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

    Hur fungerar vimla och hallon? Vimla t ex. när jag har haft mina 4 månader och har sparad surf kvar...MÅSTE jag teckna ett nytt abonnemang och fortsätta betala för att använda min sparade surf sedan 4 mån tillbaka?
     
  14. kupster

    kupster Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2012
    Inlägg:
    813
    Mottagna gillanden:
    332

    MINA ENHETER

    Hur hade du annars tänkt använda datan? De går ju inte att flytta till en annan operatör....
     
  15. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 433
    Mottagna gillanden:
    4 718
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Något nyt abonnemang behöver du inte teckna. Gå bara in på Mitt Vimla och nedgradera det befintliga. Betala (för din ny nivå) måste du däremot göra. Abonnemanget måste självklart vara aktivt för att du ska få använda det.
     
    notimetochill gillar detta.
  16. notimetochill

    notimetochill Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2013
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

    Där fick jag mitt svar :)
     
  17. notimetochill

    notimetochill Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2013
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

    Vad skulle ni ha valt? Hallon eller Vimla? Mer surf med Hallon. Tänker använda till surfplatta någon gång. Eller är ett kontantkort bäst om jag kommer ha 4g funktionen liggandes men vill ändå att det bara ska vara att starta och surfa sen när det behövs utan att det kostar varje månad?
     
  18. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 433
    Mottagna gillanden:
    4 718
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Vimla alla dar i vecka. Hallon passar mig dåligt vad gäller täckning. Vimlas minsta med tipslänk blir 90 kr/mån, så att det är några kronor billigare gör ju inte direkt ont. Men båda kostar dig ju pengar varje månad. Det enda kontantkort som har någorlunda surf där man betalar för längre period som jag kan komma på är Telia, t.ex. 399 kr/6 månader med totalt 12 GB surf.
     
  19. SweRonin

    SweRonin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2016
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    11
    Erbjudandet från Elgiganten med 3 är obundet å inga 3 appar installerade köpte en jag med. Har mitt Telenor kort i tills numret flyttas.
     
  20. notimetochill

    notimetochill Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2013
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

    Åh vad nice! Nu behöver jag inte krångla med nya operatörer. Har tele2 unlimited som jag kan dela upp på 2 kort så dummare än så är jag inte att jag naturligtvis väljer det :)