Mikrofonproblem Honor 8

Diskussion i 'Honor' startad av cebonit, 24 feb 2017.

  1. cebonit

    cebonit Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    33
    Operatör:
    Telenor, Tele2
    Telefon:
    Huawei Honor 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor, Tele2
    Telefon:
    Huawei Honor 8
    Plötsligt hörs jag inte när jag ringer andra. Jag hör dem utmärkt. Slår jag över till högtalartelefon så kan de hör de mig igen.
    Har kollat i telefonappen så att jag inte råkat stänga av ljudet där. Kör med dubbla sim och problemet är samma vare sig jag ringer med Telenor eller Tele2.

    Har testat att göra en inspelning via ljudinspelaren och det funkade. Finns där mer än en mikrofon på H8:an?
    Annars är det ju konstigt om det bara är vid samtal som den inte registrerar ljudet.

    Kan jag ha missat någon inställning eller ni har någon annan ide vad som är knas?
     
  2. malajo

    malajo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    1 698
    Mottagna gillanden:
    129

    MINA ENHETER

    Borde väl vara samma mikrofon som används även om du kopplat in högtalare? Släcks skärmen när du ringer? Annars kan det vara att du kommer åt "mute" med örat/kinden.
     
    cebonit gillar detta.
  3. cebonit

    cebonit Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    33
    Operatör:
    Telenor, Tele2
    Telefon:
    Huawei Honor 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor, Tele2
    Telefon:
    Huawei Honor 8
    Ja, man tycker ju det. Skärmen släcks som den ska. Jag jobbar i en rätt dammig miljö så det kommer lätt in skit i högtalaren i botten, där jag misstänker att mikrofonen oxå sitter. Men som sagt, mikrofonen funkar ju i övrigt.
     
  4. DazCapo

    DazCapo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2017
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Fick du rätt på problemet? Igår lämnade jag in mig Honor 8 med sprucken skärm för att byta display. När jag kom hem och ringde ett samtal så fungerade inte mikrofonen, och precis som för dig så funkade mikrofonen om jag satte igång högtalare på samtalet.
    Glad om du lyckades åtgärda problemet och delar med dig hur
     
  5. cebonit

    cebonit Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    33
    Operatör:
    Telenor, Tele2
    Telefon:
    Huawei Honor 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor, Tele2
    Telefon:
    Huawei Honor 8
    Nej, tyvärr ingen lösning på problemet. Har lärt mig leva med det. Har en iPhone SE på jobbet och det är nästan bara där jag ringer.

    Surt ändå. Tänkte jag skulle ge Android en chans igen efter att han kört Apple några år, men jag byter nog tillbaka i höst. Lagg, hängningar,(mest Chrome), batteritid som varierar, gör att man tröttnar.
     
  6. nyx

    nyx Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2011
    Inlägg:
    381
    Mottagna gillanden:
    630
    Operatör:
    Telia,Fello
    Telefon:
    Oneplus Nord

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia,Fello
    Telefon:
    Oneplus Nord
    Det där hände mig när jag hade en Oneplus One.
    Det finns flera mikrofoner och om huvudmikrofonen går sönder så får man precis det beteendet att man inte hörs vid vanliga samtal men högtalarsamtal går bra då den går via en annan mic.
     
    cebonit gillar detta.