För dom som fortfarande står kvar på "Processing" och vill dra en hail mary och kanske inte vet om nedanstående:
Kopiera ordernumret från Oneplus och gå in på
DHL, och under "Shipper's Reference" fyll i ordernumret, var noga med att ställa "Date range - From" till åtminstone 21/6, och slutför med att välja "Shipment Destination - Sweden".
Om DHL mottagit info/bokat leveransen så borde det synas via ovanstående metod, I mitt fall så står det:
Med andra ord så vet jag nu att mitt paket iallafall har fått en kollinummer, och därmed borde börja röra på sig.
Det som är intressant för mig är att Oneplus tidigare idag prompt påstod att "Timeline" på deras ordersida stämmer och att det bara är en kortare fördröjning innan info blir uppdaterat "utåt". För mig så stod det "Dispatch 21/6" och enligt ovanstående så har den inte lämnat deras lager ännu trots att det är 22/6.
Men nu är det inte läge att vara bitter, leveransen har ju åtminstone fått ett kollinummer:
Så jag tar och kopierar "Waybill" numret som jag även ser på samma sida i valfri paketspårnings app och kan nu påbörja tvångsmässig refresh av appen.
Då rätt Ort står under "Destination Service Area" i kombination med Ordernumret från Oneplus så känner jag mig rätt säker på att detta faktiskt är mitt paket.
Slutsats: Detta antyder för mig att Oneplus inte lyckats skicka ut ordrar baserat på tur ordning (än en gång).
Jag drar denna slutsats baserat på vad jag läst här, i andra forum och vänner/bekanta som även lagt beställning. Alternativt att deras tidigare påstående (Se nedan) inte stämmer öht. Men tills nån kan bekräfta en delleverans från Oneplus så utgår jag ifrån att det inte existerar och därmed är det turordningen som brister.
Edit: Justja, ovanstående metod är ju även bra för er som fått "Shipped Out" men saknar kollinumret.
Click to expand...