Ljudet försvinner..

Diskussion i 'Galaxy S8 - Allmänt' startad av Berna, 19 maj 2017.

  1. Berna

    Berna Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2017
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Som rubriken lyder så försvinner ljudet bara hux flux när man spelar upp media via den inbyggda högtalaren. Ibland kan det fungera Hur länge som helst och ibland så försvinner det efter nån sekund.
    Vet inte om det har varit så sen jag den för någon månad sen eller om det kom vid sista uppgraderingen. Det verkar inte vara nå hårdvarustrul iaf då den fungerar klockrent när det väl fungerar...

    Någon som har samma problem eller kanske vet en enkel lösning?
     
  2. dejan95

    dejan95 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2017
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    13
    Har exakt samma problem som dig och hade inte det i början utan kom senare..... Har inte återställt min än då jag är på resa och behöver mitt Bank ID men hört att en återställning kan fixa det.
    Brukar själv lägga mobilen på "ljud" (dvs inte vibration eller tyst läge) gå in i inställningar och setta igång en ringsignal så löser allt sig eller bara starta om mobilen. Ska verkligen inte behöva vara såhär och ska göra en återställning när jag kan.

    Har du package disabler installerat eller något bixby remap program?
     
  3. Berna

    Berna Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2017
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Upptä lite igår att om man håller telen i "filmläge" och trycker fingret 2cm upp på baksidan ovanför högtalaren och samtidigt bryter lite med tummen så startar ljudet igen. Så är tydligen hårdvara ändå. Var in på Telia och visade det och då ville dom skicka iväg den. Men det var jag inte så sugen på just nu då jag är på semester.

    Så får väl dra iväg den på måndag. Tycker nästan man kan få en ny på en gång när den inte ens är 3 veckor gammal, men så funkar det inte....
     
  4. Fishk

    Fishk Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    1 496
    Mottagna gillanden:
    110
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Har detta problemet jag med. Sjukt irriterande! Är det hårdvara eller mjukvara?
    Det växlar mellan ljud & mute hela tiden så fort jag kollar video eller spelar. Men aldrig när någon ringer eller notifikationer..
     
  5. dejan95

    dejan95 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2017
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    13
    Om det hjälper att trycka lätt på baksidan av telefonen där telefonen sitter borde det vara hårdvara. Har inte fått någon uppdatering än sen jag fick min telefon men har inte upplevt det på senare tid alls.
     
  6. Fishk

    Fishk Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    1 496
    Mottagna gillanden:
    110
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Många som fått senaste uppdateringen rapporterar om att problemet försvunnit.
    Även de som kunnat trycka lätt på baksidan och fått tillbaka ljudet.


    Jag har endast vid uppspelning av media och spel. Aldrig vid aviseringar eller när luren ringer..
     
  7. Fishk

    Fishk Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    1 496
    Mottagna gillanden:
    110
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Fick ny uppdatering idag.
    Problemet är ej kvar nu! [emoji108]