Lenovo P2 - Officiellt i Sverige/Europa - 5100 mAh

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av ambassaden, 4 jan 2017.

  1. hiro

    hiro Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2009
    Inlägg:
    147
    Mottagna gillanden:
    10
    Telefon:
    Note 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Note 9
    Gjorde min beställning förra veckan. Inte skickad ännu på grund av av "tekniska problem". Vi får se vad som händer.
     
  2. stu2

    stu2 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2017
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Tänker köpa denna lur men avvaktar hur det går med Tele2-dealen. Har dock en fråga till er som redan skaffat telefonen. Köpte för ett år sedan en Doogee X5 Pro (också en Kina-lur som ni vet). I efterhand kom det fram att det fanns spyware i telefonens firmware. Detta kunde bekräftas med programmet Malwarebytes. Denna spyware gick inte att ta bort (kanske om man rootar) och den skickade oönskad reklam till telefonen samt information från telefonen till en server i Kina. Nu till min fråga. Någon som kört Malwarebytes eller något liknande program och hittat något i den stilen i P2:an? Tilläggas bör väl att Lenovo har lagt in "Silverfish" i sina datorer som sålts efter 2014. En typ av spyware som de fick ge ut ett borttagningsverktyg när det upptäcktes.
     
  3. grubblare

    grubblare Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2009
    Inlägg:
    270
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Har en P2:a har inte tänkt på detta. Men installerade den omnämnda appen och fick ingen träff. Så enligt den är telefonen saxen.
     
  4. stu2

    stu2 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2017
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack "grubblare"! Det låter bra.
     
  5. grubblare

    grubblare Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2009
    Inlägg:
    270
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Dock verkar Tele2-dealen vara slut nu... :-(
     
  6. mul

    mul Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2013
    Inlägg:
    765
    Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S23 Ultra
    Någon som har Lenovo P2 och har problem med whatsapp Web? :) Mina notiser tycks slutas skicka efter 10 min. Provat allt som låter vettigt i inställningarna. Vill inte spara energi men mobilen vill göra det av sig själv. Någon som har en lösning?
     
  7. SalkinA

    SalkinA Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2011
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Xiaomi 11T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Xiaomi 11T
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi Max 3
    Hur verkar batteriet hålla i denna, det är ju inte utbytbart så känns som en svag punkt om batteriet inte har en väldigt bra livslängd?

    Ni som haft den ett tag nu, hur stor skillnad är det på hur lång SoT ni får nu jämfört med i början?

    För 1340:- kändes det inte som en stor risk men för 3000:- så vill man ju gärna att batteriet ska vara av bra kvalite så man inte står med en SoT på kanske 6-7 timmar om 2 år och ännu sämre om 3-4 år.
     
  8. ambassaden

    ambassaden Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2010
    Inlägg:
    420
    Mottagna gillanden:
    199
    Operatör:
    3, Telia

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3, Telia
    Lenovo använder batterier från välkända leveratörer, t.ex Sony. Förstår inte varför batteriet skulle hålla sämre än andra märken.
     
    niclasc gillar detta.
  9. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    stäng optimeringen av den appen så löser det sig
     
  10. mul

    mul Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2013
    Inlägg:
    765
    Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S23 Ultra
    har stängt av, det är katastrof fortfarande :(
    Man ligger runt 10-11h SoT över 2 dagar. Har då 20% kvar :) Men vet inte om jag hade köpt den för 2990 idag när antagligen p3 kommer ut snart. Finns kvalités skillnader. Kommer från S7 och denna är sämre på allt förutom SoT och standby tiden. Där krossar den allt och alla.
     
  11. stu2

    stu2 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2017
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
  12. mul

    mul Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2013
    Inlägg:
    765
    Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S23 Ultra
  13. stu2

    stu2 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2017
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Återställning kanske funkar. Har läst en del om att när man installerat Nougat så ska man göra en återställning innan man börjar använda den. Om du inte gjort det så kan det vara värt ett försök.

    Har en annan fundering. Har som sagt inte köpt telefonen än men funderar så här:
    Den har funnits sedan andra halvan av 2016. Om man kollar in Netonnet så har alla butikerna fortfarande telefonen i lager. När tror ni att de börjar sänka priset på den för att göra plats för nya telefoner?
     
  14. mul

    mul Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2013
    Inlägg:
    765
    Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S23 Ultra
    Jag fick juh min för 1640kr då under tele2 rean på Netonnet.
    Har läst samma sak faktiskt. Dock löste jag det genom att starta utvecklaralternativ, sätta bakgrundsprocesser till 4 och sen måste man sätta ett "lås" på appen i detta fallet whatsapp så den inte stängs av. Detta görs genom att komma åt sidan där man kan växla mellan appar som öppnats och hålla i. Då dyker låset upp.
    Funderar dock ändå på en formatering men just detta fenomen verkar hänt många, dock löser dem det med batterioptimering oftast.
     
  15. Marvv

    Marvv Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2017
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Någon annan P2-ägare som upplevt att hemknappen, när man slagit på enknappsnavigering, får sig ett spel om man försöker använda den medan man laddar telefonen?

    Alltså, om man ställt in så den fungerar som "bakåt"-knapp när man bara nuddar den. Håller man på nederdelen av knappen medan telefonen laddas så verkar den agera som om man upprepat trycker på knappen.

    Någon annan som upplevt detta?
     
  16. Eder

    Eder Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2013
    Inlägg:
    359
    Mottagna gillanden:
    97
    Telefon:
    Lenovo P2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Lenovo P2
    Gick igenom mina appar för att se vad som drog batteri och upptäckte att Gmail och "SIM-kort" låg högt. Vad exakt är det senare? Märkligt med Gmail då jag stängt av all synkronisering...

    Edit: Testat ett par dagar nu med samma setup. "SIM-kort" och Gmail är fortsatt batterislukare.

    [​IMG]
     
    Last edited: 27 jun 2017
  17. jjonte72

    jjonte72 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2016
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    24
    Köpte en P2:a i slutet på förra veckan och jag kan bara stämma in i lovsången gällande batteriet, grymt bra! :)

    Den flyter även på och den upplevs inte långsam.

    Kameran är okej och fungerar men den tar inte bra bilder.

    Det som som stör mig är att samtalen bryts i tid och otid jämfört med min gamla telefon, en Huawei Honor 7. När jag åker till och från arbetet som tar ca en timme bryter den samtalen lite väl ofta, typ 7-10 gånger på olika sträckor där den tappar mottagningen. Det har aldrig hänt med den gamla, den kunde ibland bryta på ett och samma ställe, men det stället är ett välkänt "mottagningshål".
    Jag bor strax utanför Göteborg så det är absolut inte i obygden.

    Frågan är om P2:an har sämre mottagning eller om jag fått ett måndagsexemplar??

    Förutom att den bryter samtalen ofta är jag hittills väldigt nöjd med den! :)
     
  18. jjonte72

    jjonte72 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2016
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    24
    Nu sitter jag hemma och ringer, samtalen bryts även här.
    Signalstyrkan är nästan full men ibland tappar den mottagningen i ca 30-60 sekunder. Därefter kommer signalen tillbaka på nästan full styrka igen.

    Skitjobbigt....
     
  19. Tenkey

    Tenkey Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2017
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    3
    Hoppas på att min P2 som kommer med posten kan leverera vad jag önskar.
    Har en Mate S som jag är supernöjd med bortsett från en sak: batteritiden.
    Då P2 förefaller vara ett monster och jag inte har högre krav än specs motsvarande Mate S så borde detta vara något för mig.
    Man blir lite nojjig när man hör att den klipper samtal osv. Är det flera som upplever det?
     
  20. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 060
    Mottagna gillanden:
    8 555
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Det hade jag personligen aldrig problem med. Mate S är en fin telefon ja har haft en själv men ack så dålig batteritid den hade ja.