Diskussion: Tråden för beställning och orderstatus HTC U11

Diskussion i 'HTC U11' startad av MathiasM, 22 maj 2017.

  1. UIJ

    UIJ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 maj 2013
    Inlägg:
    143
    Mottagna gillanden:
    53
    Telefon:
    Apple Iphone 13 pro max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Apple Iphone 13 pro max
    Telefon 2:
    HTC One (M7) (M9)
    Telefon 3:
    HTC Desire
    Platta:
    Ipad pro 2020
    För en oinsatt, är BT5 alltså bara en mjukvarufråga eller krävs annan hårdvara också?


    Beställde för övrigt en silver nu, ska bli väldigt spännande!
     
  2. jmkhenka

    jmkhenka Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    360
    Mottagna gillanden:
    85

    MINA ENHETER

    Det är hårdvara men sd835 ska stödja den tekniken. Men HTC mfl har ej aktiverat det troligen för bristande värde då licensen kostar nog för HTC men erbjuder inget för kunder. En sk. bullet point. Bra att han men onödigt innan fler enheter finns.

    Sen fixar inte bt5 dom problemen som finns tex dålig ljudkvalitet (relativt).
     
    UIJ och bernard gillar detta.
  3. MalZon

    MalZon Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2011
    Inlägg:
    429
    Mottagna gillanden:
    50
    Telefon:
    Pixel 6 Pro 12/256Gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 6 Pro 12/256Gb
    Har beställt en U11 nu. Tog från Netonnet, får se när den dyker upp.

    Mvh Jonas
     
  4. jmkhenka

    jmkhenka Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    360
    Mottagna gillanden:
    85

    MINA ENHETER

    Jag kommer hämta ut min på posten i morgon, tog expressfrakt.

    Hade haft den redan i dag måndag om det inte vore för att dom "gjort manuell hantering" på ordern, vad det nu innebär.
     
  5. MalZon

    MalZon Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2011
    Inlägg:
    429
    Mottagna gillanden:
    50
    Telefon:
    Pixel 6 Pro 12/256Gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 6 Pro 12/256Gb
    Ok, jag tog vanlig frakt.
    Men då ska de ju bjuda på frakten om de inte löste den till dagen efter ;)

    Mvh Jonas
     
  6. The_Slayer

    The_Slayer Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2017
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    HTC One M8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    HTC One M8
    Telefon 2:
    HTC One M7
    Platta:
    Microsoft Surface Pro 3
    Du påstår att ljudet är bättre via BT från Samsung än HTC telefonen.. Det där påståendet känner jag mig enormt kritisk till. Dina lurar har inte stöd för BT5 så för lurarnas del kvittar det. BT är digital överföring av musik. Det vill säga att D/A omvandlingen sker i lurarna. Så om du spelar identiskt material från båda telefonerna så skall det låta exakt likadant eftersom en digital signal inte färgas tonalt av hårdvaran i telefonen.
    Vad gäller BT 5.0 vs BT 4.2 så har jag bara hittat 3 punkter som de förbättrat, räckvidden, hastigheten och bandbredden. Ingenstans har jag kunnat läsa nånting om att ljudkvalitet skulle förbättras. Vilket ju vore konstigt då det är digital överföring det handlar om.
     
  7. Zapartius

    Zapartius Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 dec 2010
    Inlägg:
    226
    Mottagna gillanden:
    148

    MINA ENHETER

    Jag har aldrig påstått att pga att S8:an BT5 ska ha bättre ljud än U11:an. Eftersom jag har haft både telefonerna och gjort en jämförelsetest så vart ljudet bättre på S8:an. Det kan ju vara hörlurarna som funkar bättre med S8:an eller nåt. Jag är inte expert men litar fullt på mina öron :D
     
  8. Vxx

    Vxx Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2013
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Återupplivar det här gamla kontot.

    Har ägt flera HTC-telefoner. Min M7:a fick jag, efter den tredje garantirelaterade inskickning, utbytt mot en M8. Och den hade jag fram till i vintras.

    Jag försökte mot slutet förlänga livstiden i M8:an genom att lägga in CyanogenMod. Men, med denna installation fick jag problem med ljudet (ett intermittent "knäppande" ljud i hörlurarna, närmare bestämt).
    Jag hade självfallet kunnat göra något åt det här, men ungefär samtidigt tappar jag luren i marken - och för första gången i mitt liv har jag en lur med en spricka i skärmen. Oacceptabelt.

    Jag beställde snabbt en Xiaomi Redmi Pro. Det blir förstås ganska många kompromisser när man har vant sig vid HTC, så jag förstod ganska tidigt att det här får bli en väldigt temporär lösning.

    Och nu, sex månader senare, är jag här väntandes på min U11 - för jag vill bara ha något som fungerar.
     
    Last edited: 29 jun 2017
  9. MalZon

    MalZon Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2011
    Inlägg:
    429
    Mottagna gillanden:
    50
    Telefon:
    Pixel 6 Pro 12/256Gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 6 Pro 12/256Gb
    Fick hem min U11 idag. En svart.
    Håller nu på att få över allt från min gamla telefon till den nya :)

    Mvh Jonas
     
    MathiasM gillar detta.
  10. MathiasM

    MathiasM Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    2 133
    Mottagna gillanden:
    582
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 5T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 5T
    ROM:
    100% Stock
    Jag överförde inte något alls.. startade om från början. Allt viktigt syncas ju direkt igenom Google.
    Tycker du om den?
     
  11. MalZon

    MalZon Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2011
    Inlägg:
    429
    Mottagna gillanden:
    50
    Telefon:
    Pixel 6 Pro 12/256Gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 6 Pro 12/256Gb
    Jag vet inte vad jag gjorde för fel från början, men jag har lyckats med att ha 2st konton för Google. Ligger lite på båda. Kontakter får jag dock ta från SIM-kort. Alla bilder m.m. får man göra över den gamla hederliga vägen.

    Än så länge är jag nöjd. Kanske något stor, men det vänjer man sig vid.
    Tänkte inte på att det är en ny version på USB kontakten heller, så får köpa nya kablar och fler laddare, dåve för hemma och bilen.
    Saknar piltangenterna på tangentbordet, de finns där men lite omständigt innan man kommer dit.
    Aldrig heller använt sense, alltid kört ADW Launcher. Laddade ner den igår så får se vilken man använder..
    Passar bra att man går på semester nu

    Edit, tillbakaknappen sitter väldigt långt ner oxå..

    Mvh Jonas
     
    Last edited: 30 jun 2017
  12. Sir Mix Alot

    Sir Mix Alot Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2011
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    HTC ONE M9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    HTC ONE M9
    Jaha, då har den äntligen dykt upp. Beställde en Amazing silver ganska omgående när den dök upp på Netonnets hemsida. Valde att byta till ett Tele2-abb när jag ändå höll på. Var ju helt inställd på att jag skulle få vänta ett tag innan den skulle komma. Väntade till dagen då hemsidan påstod att den skulle finnas i lager, det dröjde någon dag längre och fick även ett mail som beklagade förseningen. Den kom ändå ganska snabbt i lager, men inte ett ljud i från Netonnet. Det gick en vecka, sedan kom avtalet som skulle skrivas under samt beskrev att avtalet gällde telefon och abonnemang tillsammans. Men så idag kunde jag hämta ut paketet på närmaste utlämningsställe. Då har dom haft telefonen i lager i två veckor (imorgon), vet inte om jag tycker att Netonnet har skött det här helt snyggt. Visst, det ska ju bytas operatör och så får man ju inte underskatta vad en midsommar stökar till det för verksamheter runt om i landet.
    Men nog om det, har ägnat någon timme här med att hämta uppdatering, ordna med konton och inställningar samt installationer av appar och bank-id. Men det jag kan uttala mig om direkt är ju byggkvaliteten, känslan i handen, är ju i vanlig HTC-anda helt ypperlig. HTC sätter ihop grejerna på ett fantastiskt sätt och har så gjort sedan många år tillbaka.

    Skärmen är större än vad jag är van vid, men ser väldigt bra ut. Nej, inte lika fantastisk som en S8+, men en otrolig uppgradering från min M9. En sak jag la märke till direkt, som jag inte upplevt tidigare är den haptiska feedbacken och hur jag uppskattar vibrationsmotorn som följsam och inte ett irritationsmoment så som jag upplevt det tidigare. Som stängts av väldigt omgående tidigare, men får nog vara på ett tag nu.

    Avslutningsvis så har jag småtestat hörlurarna som följer med och är faktiskt rejält imponerad. Får jämföra lite mot mina Philips Fidelio S2 som jag använt de senaste åren för att se hur jag upplever dom över tid.

    Finns ju massor av mer saker att testa, alla använder vi telefonerna på olika sätt och uppskattar vad som är viktigt och så. Även om det är på tok för tidigt att säga, så vet jag inte om jag kommer bli lika nöjd med den som jag var med HD2 en gång i tiden.
     
    nattbrev, kupster och bernard gillar detta.
  13. kupster

    kupster Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2012
    Inlägg:
    813
    Mottagna gillanden:
    332

    MINA ENHETER

    Tror ingen nånsin kommer få en lika wow känsla av en ny mobil som man fick med HD2. Den mobilen va helt sjuk grym i de mesta....
     
  14. J3PP3

    J3PP3 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2017
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    50
    Jag la en beställning på den röda färgen via HTC's egen sida i helgen. Vi får se när den dyker upp.
     
  15. Trinakie

    Trinakie Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2017
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0
    Hey, sorry if I write in English but my Swedish is not good enough yet :)

    I would like to ask if you know why the HTC official website sells the dual-SIM version while other stores like ElGiganten, netonnet etc. sell the mono-sim version. I am a bit confused why two variants. Have they both have same software updates and warranty?

    Do you suggest to buy the U11 from the HTC website or somewhere else?

    Thank you in advance for your help
     
  16. kupster

    kupster Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2012
    Inlägg:
    813
    Mottagna gillanden:
    332

    MINA ENHETER

    I don't know why they do it like that. Mabye the big mass don't need dualsim. What I do know is that the software is almost the same. I owned a M8 dualsim back in the days. That one got software update the same time as the monosim did.
     
    Trinakie gillar detta.
  17. Trinakie

    Trinakie Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2017
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0
    [QUOTE = "kupster, post: 2111000, member: 38708"] I do not know why They do it like that. Mabye the big mass do not need dualsim. What I do know Is that the software is almost the same. I owned a M8 dualsim back in the days. That One software update got the sametime as the monosim iodide. [/ Quote]

    Thanks for your answer. Since I would prefer the dual sim version I will probably order from HTC official website. Do you know the typical delivery time within Sweden?
     
  18. J3PP3

    J3PP3 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2017
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    50
    I placed the order 9/7, and I should get it today according to UPS. So pretty dank quick I'd say. Make sure you get a dedicated nano-sim card in advance though, usually free of charge from your operator. They are thinner than regular sim card.
     
    Trinakie gillar detta.
  19. Trinakie

    Trinakie Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2017
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0
    That's great. I will probably order it by the end of this week, just need to decide the color.

    I have just recently switched mobile operator, so I have a brand new SIM with all the formats, from the standard old size, to micro SIM and nano SIM :)

    Tack!
     
  20. J3PP3

    J3PP3 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2017
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    50
    Just make sure that your sim card will have the correct thickness once you've cut out the nano-sim. Because my current card does have outlines marked for nano sim, but the thickness is not right.