Officiell facebook släppt på market!

Diskussion i 'Applikationer' startad av spiffler, 8 sept 2009.

  1. mauno

    mauno Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2009
    Inlägg:
    123
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Saknar många saker i denna app, som kolla på bilder, se vilka fler som "gillar" kommentarer, vänlista m.m. Jag kommer nog att fortsätta att använda Babbler tills dom har fixat allt.
     
  2. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Bilder kan du titta på men som sagt, Babbler är mycket bättre.
     
  3. TheNano

    TheNano Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2009
    Inlägg:
    1 709
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ni som har force close problem , kör ni svenska locale ?*
     
  4. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Sitter enligt många forumtrådar i det ja.
     
  5. plexuz

    plexuz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2009
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Tycker det är coolt att man uppdaterar genom skakning. Har inte sett sånt i program förut.
     
  6. mauno

    mauno Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2009
    Inlägg:
    123
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag blir utskickad till browsern när jag ska kolla på bilder, så nej, jag kan inte kolla på bilder/foton i denna app. Eller har jag missat nåt?
     
  7. charlieb

    charlieb Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    läste detta i ett amerikanskt forum... det verkar vara en officiell version:
    ******
    Yes and no. It IS the "official" Facebook app, and most certainly must have been developed WITH Facebook. Actually, even the iPhone app development page said it was not developed by Facebook up until v. 3 (I think). --And it definitely was. They just gave credit initially to the FB employee who had done the coding. The story behind this app is that Google "lent" FB an Android dev to create this app.

    The Palm, Blackberry, and other "official" FB apps also say they were not made by Facebook. Click "mobile" on your computer at the bottom of the screen and check them all out. FB does this for some reason. Also, any previous apps that have been developed have been forced to remove the word "Facebook" from their names. Bloo was originally called something different, and he was forced to change the name. This is why we have "Babbler", "Bloo", "Fbook", etc. You know every one of those devs would have preferred to name their apps "Facebook". I have no doubt this app is developed officially in conjunction with Facebook.
     
  8. chrios

    chrios Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2009
    Inlägg:
    188
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tills det jag sett ett en bekräftelse från facebook så är jag tveksam till att denna app verkligen är officell.

    Vad som talaer emot appen:
    På sidan Facebook for Android™ så står det "This application was not developed by Facebook."
    Kontaktmailen på market är [email protected], hade det varit en officiell adress till en google ingenjör så hade den slutat på @google.com

    Är programmet vekligen från facebook så borde vi se en pressrelease snart, tills dess så litar jag mindre på den än på de som uttryckligen säger att de är inofficiella facebook klienter (babbler, bloo).
     
  9. chrios

    chrios Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2009
    Inlägg:
    188
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Den här appen är väl precis släppt? Kanske Facebook inte hunnit reagera ännu?
     
  10. gnuttenx

    gnuttenx Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2009
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold3
    Jag testade i någon timme och sedan kände jag att det inte funkade. Jag vill ha notifieringar snabbt och 30min är på tok för länge när Babbler kan ställas in själv.
     
  11. r0bber

    r0bber Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2009
    Inlägg:
    416
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Tycker det funkar bra, och även om man även skulle vilja ha bildvisning etc inbakat så störs jag inte nämnvärt av att det öppnas i en webbläsare istället. Ang uppdateringstiden så är det väl lagom med en timme med tycker jag.. och om man inte kan vänta så är det ju bara att skaka lite på luren då.

    Nu ska jag väl tillägga att jag inte är någon fb-addict heller. Kommer dock förmodligen inte behöva använda webbversionen så mycket mer...
     
  12. dalbinsson

    dalbinsson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2009
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kan meddela att det fungerar på en Hero med svenska efter dagens uppdatering. :D
     
  13. Hellberg

    Hellberg Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2009
    Inlägg:
    324
    Mottagna gillanden:
    52
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Google Pixel 4
    Telefon 3:
    HTC U11
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S4
    Jag har kört Bloo (mest) och Babbler (en del, men tycker inte den är riktigt lika smidig) men nu kommer jag nog ändå mest använda officiella appen, även om den saknar vissa features. Framförallt har den implementerat det viktigaste, newsfeeden, på ett bra och smidigt sätt och den är SNABB! Prestandamässigt så utklassar den både Bloo och Babbler.

    Men, liksom många andra så hade jag ju gärna sett en Androidapp som kunde matcha den senaste till iPhone.. men med tanke på hur kort tid Androidappen lär ha utvecklats så är det kanske för mycket begärt i nuläget. Förhoppningsvis får den iaf tillräckligt mycket användare för att man ska vilja satsa mer på den.
     
  14. lajbans

    lajbans Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2009
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Uppdateringen som kommit till appen fixar locale problemen, funkar felfritt till svenska nu.
     
  15. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Nä, det är jag som är ute och cyklar :)
     
  16. sandos

    sandos Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2009
    Inlägg:
    715
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Man kan inte följa länkar i inlägg? Riktigt dåligt. Tyckte iofs inte det funkade i babbler heller ? Jag som missförstår något?
     
  17. lindbergf

    lindbergf Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2009
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Är det fler än jag som har problem med felmeddelanden som säger typ att "...socket not connected" när ni kör en refresh eller försöker posta ett meddelande?
     
  18. r0bber

    r0bber Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2009
    Inlägg:
    416
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Tycker att den har funkat rätt bra, har inte använt den jätteflitigt, men jag har widgeten igång och kollar nån gång per dag i vanliga klienten.

    Är det nån mer än jag som har upplevt att den suger endel batteri? Jag är inte riktigt säker på att det är den, men antingen fb-widgeten eller calwidget har gjort så att mitt batteri knappt räcker längre än ett dygn längre. Tidigare så var två dygn inga problem och det var ibland bud på tre. Nu ringer inte jag så mycket utan det handlar mest om mail/kalender samt nån timmes surf det handlar om i genomsnitt.
     
  19. sandos

    sandos Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2009
    Inlägg:
    715
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Mitt batteri har aldrig räckt mycket mer än ett dygn. Stänger heller aldrig av features såsom gps, wifi, bt heller.
     
  20. r0bber

    r0bber Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2009
    Inlägg:
    416
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    De första dagarna med min magic så hade jag inte lagt till apn-inställningarna och körde således bara 2g. Då var det nästan svårt att få den att inte räcka 2 dygn+. Och då avaktiverade jag heller inte wifi. Men när jag väl aktiverade 3g så sögs batteriet ut väldigt mycket snabbare, så nu har jag en widget för att aktivera wifi istället och då fick jag likvärdig batteritid igen.

    Men nu har det gått ner igen och det är förmodligen CalWidget som suger lite extra. Den verkar uppdatera sig var 57:e sekund... Oj vad OT det blev nu.


    Är det någon som vet om, hur och när fb-appen utvecklas? Den kan väl ändå inte vara färdigutvecklad!?