Messenger (Facebook) och ny telefon

Diskussion i 'Applikationer' startad av STJ1973, 29 jun 2017.

  1. STJ1973

    STJ1973 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2011
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Hur gör man för att inte behöva börja från noll när man byter telefon och installerar messenger? Har inget Facebook-konto och behöver därför knappa in telefonnummer och bekräfta smskod. Samma nummer som på gamla telefonen men ingen historik eller kontakter följer med. Har heller inte rootat så jag kan inte installera backup jag gjorde med titanium på gamla luren.

    Finns det sätt att återställa backup utan root?
     
  2. frassedylan

    frassedylan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2016
    Inlägg:
    959
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    Har du redan bytt eller har du möjlighet att exportera sms? Isf finns det ju bra program för det. Jag använde något som hette sms backup & restore: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.riteshsahu.SMSBackupRestore
     
  3. STJ1973

    STJ1973 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2011
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

  4. frassedylan

    frassedylan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2016
    Inlägg:
    959
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    Sorry. Trodde du menade att du använt Messenger för sms. Vet inte hur Messenger funkar när man bara aktiverar med nummer. Märkligt om konversationer bara sparas lokalt, men kanske är så.
     
  5. STJ1973

    STJ1973 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2011
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Gissar att det också sparas hos Facebook. Frågan är bara hur man kopplar ihop det hela när man har ny enhet och samma nummer...
     
  6. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Jag gissar bara, men om du inte har ett Facebookkonto skulle jag kunna tänka mig att konversationer inte sparas, eller åtminstone att man inte kan få tag i dem om man byter telefon. Telefonnummer är inte ett bra sätt att autentisera en person och om det är det enda sättet som man kan verifiera sin identitet på, dvs man använder inte användarnamn och lösenord, så kanske Facebook tänker att det är för lätt att komma över andras meddelanden och därmed väljer att inte synka meddelanden till den nya enheten.

    Men det är bara en gissning.
     
    bernard och frassedylan gillar detta.
  7. Fredz

    Fredz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2015
    Inlägg:
    1 447
    Mottagna gillanden:
    719
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung s23 plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung s23 plus
    Du kan installera om Facebook Messenger som det var förut utan Facebookkonto. Jag gjorde det på min pappas telefon då han bytte mobil.
    Tyvärr osäker på exakt hur jag gjorde men det skall gå, tyvärr har jag ingen tillgång till mobilen för tillfället. Men det går ivarje fall. Tyvärr inte mycket till hjälp.
     
  8. Zekewakan

    Zekewakan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2018
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Följde kontakterna i Messenger med?