Desire startar om sej själv

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Norda, 21 jun 2010.

  1. linuxares

    linuxares Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    939
    Mottagna gillanden:
    210

    MINA ENHETER

    Standard i Sverige. Så ja, de har inget val.
    Du har till och med rätt att kräva återköp efter 3e reperationen för samma fel.
     
  2. S@llad

    S@llad Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    125
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Aha, tack för den infon.
     
  3. markku81

    markku81 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Knappast så länge det är Anovo som utför reparationerna. Där enda reparationssättet verkar vara "uppdaterat firmware". Till allt. Oavsett fel. Konstigt att dom inte kör det på vattenskadorna också.
     
  4. honoka

    honoka Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2010
    Inlägg:
    239
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Min telefon gör likadant som så många andras... Reboot när man sitter och använder den.
    Oftast i samband med relativt hög temperatur. Men det är ingen ursäkt. Man stoppar inte in en 1 Ghz processor utan att se till att resten av hårdvaran klarar av temperaturerna. Påminner mig för mycket om mitt Xbox 360.

    Men. Fortsätter det så får jag ju såklart skicka in den. Anovo är inget dåligt företag, men dom är inte särskilt snabba. Går det att skicka in produkter direkt till HTC ?
     
  5. Nilss2

    Nilss2 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej. Det är precis samma sak med min. Startar om när jag surfar 3G, använder WiFi mycket eller när GPS är igång. Tfn blir jättevarm och startar då om. Jag har förstått via detta forumet och XDA att det är moderkortets fel. Hur ska man gå tillväga för att få dem att byta ut det?
     
  6. Pahlen

    Pahlen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Fick precis ändrad status hos Anovo på min inlämnade lur: Byte av mainboard, nytt imei xxx... Skrev ett mail till dem när de fick luren och länkade till den här tråden, kanske var det som gjorde susen så de inte bara flashade in ny programvara. Glad blev jag iallafall, nu blir det Froyo för mig med.
     
  7. Nilss2

    Nilss2 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Då ska jag göra likadant. Tack för tipset.
     
  8. S@llad

    S@llad Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    125
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag gjorde som Pahlen tipsade om eftersom även jag hade lämnat in luren till Anovo och nu har även jag fått reda på att de bytt mainboard på min lur.
     
  9. oxalis

    oxalis Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag såg också nu på morgonen att de bytt mitt mainboard! Sen får vi väl se hur lång tid det tar att transportera telefonen från Nacka till den norra delen av länet.....
     
  10. malun

    malun Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kan någon bekräfta att byte av mainboard löser problemet med omstarter?

    /malun
     
  11. S@llad

    S@llad Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    125
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag bekräftar så fort jag får luren.
     
  12. grenadecx

    grenadecx Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tja :)

    Min Desire startar om sig ibland, händer oftast, om nästan inte endast, när den är ikopplad med USB till datorn eller vägguttag och jag gör någonting så som spelar spel eller helt enkelt som just nu, skulle leka med Google Voice.
    Är detta ett normalt beteende, eller är det fel på den? Det har även hänt att den har startat om sig upprepande gånger, så jag var tvungen att rycka batteriet :mad:

    Batteriet går väl upp emot 40c som mest, kanske 45, men det ska den väl endå klara av? :ehm:

    Tack på förhand!
     
  13. Pahlen

    Pahlen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    För mig löste det problemet. Har kört ett dygn drygt utan omstart.
     
  14. S@llad

    S@llad Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    125
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Min lur verkar inte starta om sig heller trots hög temperatur i batteriet och en hel del surf.
    En nackdel dock var att CoPilot Live v8 som licensieras genom att använda IMEI slutar funka och jag hade ingen tanke på att behöva deaktivera licensen.
     
  15. malun

    malun Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för infon. Det låter ju mycket lovande :-)
    Gör gärna testet att visa upp något från svt play. Det får min telefon att krascha nästan direkt.

    Just nu sitter jag och väntar på en fraktsedel för att kunna skicka in telefonen till Anovo.

    Min telefon är i princip obrukbar vid det här laget. Den startar om sig och fastnar i "omstartningsloop" flera gånger om dagen. Detta gör den även om jag inte använder den aktivt, utan bara låter den ligga standby.
     
  16. oxalis

    oxalis Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min verkar också funka bra nu (ta-i-trä). Körde 10 mil med gpsen på i helgen, och det funkade utan problem - fast det tömde ju nästan batteriet ;-)
    Tidigare kunde jag just så pass slå igång google-maps innan den kraschade.
     
  17. Mobilotta

    Mobilotta Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2009
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    ...varit på semester, luren inskickad till katshing idag för rep. Uschligt! Men läser att några av oss fått tillbaks fungerande lurar efter överhettningsproblem, grattis! :) Håller tummen för att det funkar för mig med. Någon mer som köpt via katshing? Erfarenheter från deras verkstad/service??
     
  18. S@llad

    S@llad Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    125
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Har inga problem med att titta på SVTPlay
     
  19. jack71

    jack71 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Haft min HTC Desire på reparation 4 v. nu pga krascher/omstarter. Tydligen uppgraderade de programvaran o jag fick mobilen tillbaka ikväll. När jag startat den fick jag förslag på att uppdatera och svarade Ja. Sedan dess är telefonen ständigt i nån djävla omstartsfas där endast den där vita skärmen med HTC syns.

    Tar ur batteriet, simkort o startar om men samma samma ideligen. Blir så djävla trött. Har sökt men har inte sett någon med exakt det problemet. HJääälp? Kul o lämna in igen, suck!
     
  20. tribute87

    tribute87 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Fick mainboard bytt. Samma problem med omstarter återstod. Inne en tredje gång nu på rep....