Fråga: Öka volymen till blåtand.....

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av brkn, 23 jun 2017.

  1. brkn

    brkn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2012
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Hej alla.
    Har en Oukitel 6000 plus (nöjd!) och har en fundering som kanske egentligen gäller alla mobiler oavsett märke/modell.
    Har ett bluetooth headset utan volym knapp på enheten, utan den styrs av mobilens inbyggda volymkontroll.
    Nu undrar jag om det finns något sätt att öka maxvolymen i mobilen, kan tycka att ljudnivån i headsetet blir i minsta laget och skulle gärna ha högre, jobbar i en lätt bullrig miljö och då räcker ljudet inte till.

    Kan man öka volymen i mobilen så det blir högre ljud i headsetet?

    Trevlig midsommar!
     
    Micke_A gillar detta.
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Ibland finns det en inställning för "absolut volym" för Bluetooth under "utvecklingsinställningar", men jag vet inte om den hjälper i det här fallet då enheten saknar egen volymkontroll. Den inställningen brukar frikoppla enhetens volymkontroll från telefonens, så att du kan styra volymen separat på respektive enhet, maxar man då telefonen och BT-enhetens volym var för sig brukar ljudet bli rätt högt.

    Kanske kan en equalizer fungera om du maxar alla reglage? https://play.google.com/store/apps/details?id=com.smartandroidapps.equalizer
     
    Ara gillar detta.
  3. Ronii10

    Ronii10 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2015
    Inlägg:
    767
    Mottagna gillanden:
    141
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Oneplus 6T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Oneplus 6T
    V4a är en riktigt bra equalizer
     
    bernard gillar detta.
  4. stelex

    stelex Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2012
    Inlägg:
    1 989
    Mottagna gillanden:
    1 042
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Pixel 8 Pro & Pixel Buds Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Pixel 8 Pro & Pixel Buds Pro
  5. Fenster78

    Fenster78 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2011
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Ladda ner MTK Engineering mode från play butik, välj MTK settings, hardware testing, volume. Där finns bluetooth och mycket mer. Har själv testat att öka högtalarvolymen på k6000 pro och det fungerar. Glöm inte att skriva upp orginalinställningen. Finns ju viss risk med att pilla med inställningarna.
     
    Effect gillar detta.
  6. stelex

    stelex Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2012
    Inlägg:
    1 989
    Mottagna gillanden:
    1 042
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Pixel 8 Pro & Pixel Buds Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Pixel 8 Pro & Pixel Buds Pro
    Lånar tråden lite. Jag har en JBL Xtreme bluetoothhögtalare och en Vernee Thor telefon.
    När jag kör Spotify från mobilen till högtalaren så justerar jag ljudet från telefonen eller direkt på högtalaren, efter en minut går skärmen ner i vilolägen, då går volymen ner succesivt . Sen när jag väcker skärmen höjs volymen till nästan det dubbla, precis som det var innan skärmen slocknade.
    Finns det någon lösning på detta, vill ju inte att volymen ska sänkas och vill inte ha skärmen igång hela tiden?