Nexus One - 28 Weeks Later?

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av asimov, 14 jun 2010.

  1. asimov

    asimov Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 sept 2009
    Inlägg:
    205
    Mottagna gillanden:
    23
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S10
    tack för all input i tråden - wow, det verkar som nästan alla Nexus ägare är nöjda! Också bra att höra om problemen, ingen telefon är ju helt felfri. Men det lutar åt en Nexus One som nästa androidlur för mig.
     
  2. Barilla

    Barilla Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    826
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Jag personligen skulle vänta lite. Kommer inte dröja allt för länge innan en "Nexus två" kommer. Du har "missat tåget" lite på denna lur.
     
  3. wirre

    wirre Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    742
    Mottagna gillanden:
    531

    MINA ENHETER

    Det håller jag faktiskt inte med om riktigt. Självklart kommer det så småningom hetare lurar, bara man väntar tillräckligt länge. Nexusen har dock bara varit ute ett halvår än så länge så att det skulle komma en ny tidigare än slutet på året har jag svårt att tro.

    Skulle jag valt en telefon idag hade jag inte valt någon annan än Nexus One.
     
  4. Barilla

    Barilla Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    826
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Nej jag tror inte heller att det kommer att komma en ny innan slutet på året. Jag tänkte mest på att det känns onödigt att byta en så pass ny mobil som en 3GS mot en Nexus. Då skulle jag väntat tills nästa kom.
     
  5. asimov

    asimov Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 sept 2009
    Inlägg:
    205
    Mottagna gillanden:
    23
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S10
    jag sitter med en ca 7-8mån Galaxy, hårdvaran är fortfarande ny, men jag är fast i 1.6 träsket - det krävdes root o nuvarande custom ROM för att få skaplig funktionalitet. Efter 6 mån är jag inte nöjd.

    Däremot är Nexus ägare är nöjda (vilket var syftet med tråden) - så även med alla nya lurar som dyker up året ut, så håller Nexus iallafall jämna steg i.o.m uppdateringarna.
     
  6. sockan

    sockan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2009
    Inlägg:
    230
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Har inte rootat, men har froyo. Just nu kör jag launcher pro beta och den fungerar gallant!

    Är nöjd med batteritiden. Använder mobilen mycket men dagar då jag inte använder den lika mkt klarar den 24h+.

    Jag är mer nöjd nu än vad jag var när jag köpte mobilen. Froyo är super. Flash fungerar riktigt bra.

    Hört att en del säger att flash är inget argument... Galna människor! Otroligt skönt att se flashklipp som jag har mejlat till mig direkt via browsern. Slipper sätta mig vid datorn. Har jag lite dötid och inget att göra kan man alltid spela lite flashspel.
     
  7. asimov

    asimov Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 sept 2009
    Inlägg:
    205
    Mottagna gillanden:
    23
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S10
    Det blev en Samsung Galaxy S till sist, den har bättre hårdvara, och eftersom Samsung har lovat Froyo update, så är jag framtids säkrad ett tag iallafall.

    Jag är väldigt nöjd med min nya mobil, och hoppas att jag lika nöjd som Nexus One ägare, 28 weeks later :-)
     
  8. sundrik

    sundrik Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2009
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hade en hero innan som jag var väldigt nöjd med. N1 är så jäkla mycket rappare.

    Men eftersom många har sagt så mycket bra om telefonen så skall jag säga lite jag inte gillar.

    Synka kontakter mot Facebook är krångligt. Hitta kontakter överhuvudtaget är krångligt. Så som det var på Heron var enormt mycket bättre och lättare.

    Bilden vrids ju allt eftersom man vänder telefonen, vilket är extremt känsligt. I förhållande till heron iaf. Jobbigt när man ligger ner.

    Använder micro usb istället för mini usb som många andra har. Nu kan man inte hitta en laddare överallt. Ovanligare anslutning helt enkelt. Vet inte vad det är för fördel med att dom ändrat den. Den är ju inte direkt mindre. Så är det svårare att sätta i anslutningen.

    Sen kan jag inte inte koppla N1 mot datorn med sladd. Den ploppar inte upp. Vilket Heron gjorde snabbt och enkelt. Nu måste man krångla med drivrutiner... jobbigt...

    Tyckte Heron hade bättre respons i trycken än nexusen. Kanske en vanesak jag inte har blivit klok på än.


    Lite positivt får jag allt in också... Batteriet är mkt bättre än heron. Min håller lätt en hel dag. Då har jag alltid på wifi och kollar mkt youtube m.m.


    Brukar tävla med ifånarna vem som hittar saker snabbat. kollar väder, hittar ett ord på wikipedia osv.... Ingen har vunnit över nexusen än....
    ifån har inga widgets... haha... loooser.

    För att sammanfatta Nexus One: Pure awesomeness!!
     
  9. esseven

    esseven Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2009
    Inlägg:
    406
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    micro usb är numera standard för alla utom apple, det kanske du inte visste?
     
  10. sigesang

    sigesang Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Behöver ingen drivrutin för det? iaf inte för att vanlig filöverföring, menar du debug koppling har jag svårt att tro man inte behöver drivrutiner för heron heller?
     
  11. DrLaban

    DrLaban Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2010
    Inlägg:
    925
    Mottagna gillanden:
    94

    MINA ENHETER

    Utöver det kan jag även berätta att man kan vara tvungen att aktivera "USB debugging" för att få möjligheten att mounta minnet som USB-enhet. Jag har råkat ut för det ett par gånger, men det är iallafall enkelt att åtgärda så länge man kommer ihåg det (Settings -> Applications -> Development -> USB debugging).
     
  12. sundrik

    sundrik Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2009
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja. Men till vilken nytta. Stort sett samma storlek på anslutningen. Möjligen hastigheten som skiljer.
    Så är ju allt annat man har hemma miniusb. En sladd till allt. Kamera osv.
     
  13. sundrik

    sundrik Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2009
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag kan inte mounta min nexus till datorn. Win 7.
    Inte by default. Någon sa något om debugging I ngn inställning. Fungerar det, jättebra. Men knappast självklart. Och ja. Heron kunde mounta by default.
     
  14. Brasse83

    Brasse83 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Skilnaden är att MicroUSB är numer är en standard. Vilket MiniUSB inte är.
    Mao så kommer de flesta enheter framöver att använda samma anslutning, vilket inte har varit fallet med MiniUSB.
    Rena tekniska fördelar MiniUSB vs MicroUSB vet jag inte, men det kan ju inte vara en slump att så pass många stora företag har kommit överens om den nya standarden.


    För att hålla oss till topic. Jag har också lyckats fått en ganska ful repa på displayen, helt utan hjälp av varken sax eller nycklar. :(
     
  15. Festan

    Festan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2010
    Inlägg:
    550
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Ni som hade 3G-buggen, har ni kvar den?

    Jag kommer ihåg att jag hade den i början på min Desire men den försvann i och med 2.1-update1 och är fortfarande borta efter 2.2

    Nu har jag allt HTC orginal så jag vet inte om det gör någon skillnad men ändå.
     
  16. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 712
    Mottagna gillanden:
    44 706
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jag skulle tro att anledningen är den rent fysiskt mindre kontakten, det är knepigare och knepigare att få plats med grejerna ju mindre och tunnare lurarna blir.
     
  17. Straycat

    Straycat Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nej, min 3G-bugg är borta i och med 2.2. Skönt!
     
  18. blunden

    blunden Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    3 248
    Mottagna gillanden:
    522
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Micro-USB är designad för att hålla avsevärt längre än Mini-USB. Vad jag hört är den även designad för att slita ut kontakten på kabeln istället för enheten.

     
  19. mjukis

    mjukis Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 dec 2009
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tack för förklaringen.