Första intrycken / omdömen Huawei Mate 9 Pro

Diskussion i 'Mate 9-serien' startad av Swedroid, 24 nov 2016.

  1. Smulismulan

    Smulismulan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2016
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    50
    Telefon:
    Samsung s23 ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung s23 ultra
    Vantar med spänning ang film vid körning:)
     
  2. cobbe

    cobbe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2009
    Inlägg:
    452
    Mottagna gillanden:
    112

    MINA ENHETER

    Känns som att ju fler dagar det går utan uppdatering ju mer börjar jag ångra mitt köp. Försöker intala mig att jag är nöjd, men det börjar bli svårt. Kanske skulle prova en OnePlus 3t.
     
  3. knut_jr

    knut_jr Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jan 2013
    Inlägg:
    168
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Vad är det man vill med uppdatering som alla tjatar om? Vad är det som händer då? Någon ny revulsion? Blir telefån byxles eller något. Speciellt måste det vara eftersom det gnälls så dant att det inte blir något. Men vad. Svävar den då? Ja ja, när alla klagar på att batteriet sjunker 1%!! Jo 1% på en tim. Katastrof, inte klokt.. Jag är förbannat nöjd. Har suttit sen med 100% från 05.30, nu har jag 49% å då har jag försökt få den att ta slut med allt från fejsbok, insta, webb, spel, osv. Galet bra batteri. Kort sagt, en förbannat bra telefon.
     
    Ramboline gillar detta.
  4. Ompan

    Ompan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    1 038
    Mottagna gillanden:
    643

    MINA ENHETER

    Uppdateringen kommer bland annat göra kameran bättre sägs det. Sen så är det några andra saker folk är ute efter. Min Mate 8 drog knappt 1% under natten, att denna drar uppemot 20% är ju skandal! I deep sleep så ska mobilen vara helt död i princip och bara ta upp signaler för samtal och notiser. Att det på bland annat mitt exemplar ligger något aktivt i bakgrunden och dränerar batteriet är allvarligt, med min Mate 8 klarade jag lätt 2 dagar ibland 3! Jag tror att detta drabbar fler än mig och man vill då att en uppdatering ska fixa till det. Jag har precis samma appar och gör precis samma sak med mina mobiler, dessutom har jag försökt stänga av allt men utan resultat. Att uppemot 40% av batteriet dras av Android OS är inte bra!
     
    knut_jr gillar detta.
  5. goran

    goran Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tycker inte den drar knappt nått alls, gått ner till 50% på FYRA dagar, ganska lite skärmtid men ändå...
     
  6. Sinnerman

    Sinnerman Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej,

    Måste säga att jag är lite besviken på kameran. Tar jättebra bilder på saker, även i ganska svagt ljus. Men kameran har jätteproblem/jag är för dålig på att fånga mina barn när ljuset inte är klart.

    Det är för mig ett jättebekymmer. Nästan så jag skulle kunna tänka mig att byta telefon.

    Någon som har tips?
     
  7. Droid_269

    Droid_269 Guest

    Jag är helnöjd med kameran, har tre barn och tycker den tar bra bilder i dåligt ljus. Har Mate 9, icke pro.
     
  8. Sinnerman

    Sinnerman Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Något tips? Vet inte om man kan bifoga bilder för att visa exempel. Men är det bra ljuskälla så verkar den fenomenal. Men annars känns min gamla HTC m8 som bättre
     
  9. Ompan

    Ompan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    1 038
    Mottagna gillanden:
    643

    MINA ENHETER

    Tror jag har löst mitt problem med battery drain I viloläge. Jag stängde av wifi+ och att wifi ska vara inaktivt i viloläge. Nu har jag normal batteriförbrukning och den drar inget under natten. Android OS ligger på 6% av förbrukningen jämfört med minst 20 tidigare. Kan vara värt och testa om det är fler med samma problem.
     
    sluden, kulantimba och gneken gillar detta.
  10. sluden

    sluden Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2010
    Inlägg:
    141
    Mottagna gillanden:
    27
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Huawei mate 9 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Huawei mate 9 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy tab 2
    ROM:
    Cyanogenmod
    Har haft wifi+ avstängt hela tiden såg jag men ska testa med att det ska inaktivt i viloläge. Hoppas hoppas.
    Tack för tipset
     
    Ompan gillar detta.
  11. Ompan

    Ompan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    1 038
    Mottagna gillanden:
    643

    MINA ENHETER

    Säg till om hur det gick :)
     
    Last edited: 10 feb 2017
  12. heglen

    heglen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2010
    Inlägg:
    272
    Mottagna gillanden:
    43

    MINA ENHETER

    Well, that did it! Stängde av WiFI+, i natt gick det åt 2%, jämfört med 10-15%/natt innan! :cool:
     
    dannejanne, bernard, R3b0rn och 1 annan gillar detta.
  13. Ompan

    Ompan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    1 038
    Mottagna gillanden:
    643

    MINA ENHETER

    Så underbart! Nu är batteriet precis som jag förväntar mig att det ska vara. Just nu ligger jag på 4 timmars skärmtid och 49% kvar, drog den ur laddaren igår morse
     
    Bosse.K och R3b0rn gillar detta.
  14. Meijmine

    Meijmine Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2017
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    1
    Nån som har info om när officiella Update släpps? Som tidigare användare nämt så ska kameran kunna prestera bättre, då även jag får otroligt dålig skärpa och kvalitet på bilder på mina barn men vid makro och bländare kan bilderna bli riktigt fina. Men inomhus kan bilderna bli otroligt dåliga och gryniga.
     
  15. Redneck

    Redneck Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2011
    Inlägg:
    71
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Fattar inte vad dom tänkte med när dom satte 3.5mm intaget för hörlurar på botten av mobilen å inte på toppen....... Å de där med att ha en annan laddningsport å inget minneskort. 3 fel på den. 9/10. Men för 4560 kr fattigare, vrf gnälla lol?
     
    bernard gillar detta.
  16. Droid_269

    Droid_269 Guest

    Annan laddningsport? Menar du usb-c? Är ju numera standard.
    Jag tycker det är skönt med 3.5 på botten då det känns mer naturligt när man tar upp den ur fickan. Sen är jag för större internminne istället för sd-kort. 3 rätt enligt mig :)
     
    kissidor, AppendixSE, knobe och 3 andra gillar detta.
  17. Ariozo

    Ariozo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    653
    Mottagna gillanden:
    80
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 2 XL
    Telefon 2:
    iPhone X
    Platta:
    iPad Pro 2017
    Än så länge har min lur fungerat utan problem och kameran I Pro mode ger sjuka bilder..[emoji3]
     
    Jonthan och bernard gillar detta.
  18. polar590

    polar590 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2013
    Inlägg:
    3 424
    Mottagna gillanden:
    3 205

    MINA ENHETER

    Än så länge nöjd med den nya mobilen,och den tar fina bilder även om träden rör sig väldigt så blir det bra kort, hoppas det fortsätter så
     
    AppendixSE gillar detta.
  19. Hipsvips

    Hipsvips Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2017
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    2
    Hoppade tillbaka till min Huawei mate 9 pro från galaxy S8 plus! Gillar materialet och prestandan mer i mate 9 pro!
     
  20. Hipsvips

    Hipsvips Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2017
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    2
    Vad är du missnöjd med? Jämförelsevis så tror jag att Huawei mate 9 pro är strået vassare än oneplus 3t.