Problem: Skärmen lossnat från ramen Z3 compact

Diskussion i 'Xperia Z3 Compact - Allmänt' startad av Murer, 31 aug 2015.

  1. JohnnyMann

    JohnnyMann Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2012
    Inlägg:
    508
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Lite sent nu som sagt, jag frågade om jag inte kunde få en Z5c eller en Xc (som var billigare då), men fick ett tvärt nej då, det känns lite olustigt att ni nu, när det uppmärksammas offentligt helt plötsligt ändrar er om den saken???
    Hade jag inte skrivet här hade ni inte brytt er :(
     
  2. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 952
    Mottagna gillanden:
    1 360
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14
    Det som har hänt går inte att göra ogjort. Vilken lösning skulle göra dig nöjd för tillfället? Jag tycker @Emir-SonyXperiaSupport@Emir-SonyXperiaSupport har försökt hjälpa dig så gott han kan. Du måste vara lite mer tillmötesgående. Du kan väl skriva vad du vill ha för lösning i ett PM till honom så att vi kan blicka tillbaka på händelsen som ett avslutat kapitel.
     
  3. JohnnyMann

    JohnnyMann Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2012
    Inlägg:
    508
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Du tycker JAG skall vara tillmötesgående, skojar du eller?
    Jag har inte fått något förslag på lösning alls, någon gång, där är problemet.
    Att komma 8 månader efter och säga att man kan byta tillbaka produkten är inte ens realistiskt, lite sent eller vad tycker du?
    I övrigt har jag inte fått något förslag alls, inte ens ett klistermärke som plåster på såret.
    Det ända Sony vill nu är att jag skall vara tyst, gärna utan att det kostar dem något.
    Jag tycker inte att jag skall komma med förslag till ett företag som först ignorerar en och sedan inte gör ett skit när det väl uppmärksammas offentligt, varför skall jag jaga dem när de har gjort fel, då är det bättre att göra på detta sätt dvs att bara berätta sanningen för folk.
    Eftersom Sony inte bryr sig kommer jag fortsätta att berätta om detta tills någon tar sig i kragen och kontaktar mig med en realistiskt lösning.
    Fram tills dess hoppas jag att fler och fler förstår hur Sony behandlar sina kunder!
     
  4. H-M

    H-M Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2017
    Inlägg:
    588
    Mottagna gillanden:
    246
    Telefon:
    Sony 5 MK II

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony 5 MK II
    Sätter jag mig in i din situation när det hände så hade jag blivit riktigt besviken om jag inte fått tillbaka en med liknande specar. Kompakt och "fuktskyddad" ( så ser jag Sonys ip klassade mobiler numera efter att tre stycken läckt in vatten). Z3c en ganska särpräglad mobil.

    Annars är mina personliga erfarenheter efter att ha haft många Sony ( Ericsson) bara goda. De flesta har gjort åtminstone en vända på verkstad och aldrig krångel. Så ett av skälen att välja Sony för mig är att det känts tryggt. Under 24 månader vet man i alla fall att det är en garanti som funkar. I ditt blev det ju fel helt klart. Innan skrotning där ingen ersättningsmobil finns i lager ( och mobilen önnu funkar fast med defekt) måste kunden kontaktas tycker jag.

    Se där några allmäna funderingar
     
    Last edited: 30 jul 2017
    JohnnyMann gillar detta.
  5. drzap

    drzap Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2010
    Inlägg:
    1 487
    Mottagna gillanden:
    1 046

    MINA ENHETER

    Sony behandlar sina kunder varken bättre eller sämre än de flesta andra märken. Jag skulle säga att Sony ligger i övre halvan av fältet när det gäller att vara tillmötesgående.
     
    Last edited by a moderator: 16 aug 2017
    jonko gillar detta.
  6. JohnnyMann

    JohnnyMann Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2012
    Inlägg:
    508
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Huvudet på spiken, jag föreslog flera lösning, hade till och med accepterat pengarna tillbaka, men fick bara svaret att detta var så de gjorde och det var bara att acceptera. Inte så konstigt att irritationen är stor då.
    NU minsann(7 månader senare) erbjuder de en annan lösning när det är officiellt, det är vad som kallas för ögontjänare :(.
     
    Last edited by a moderator: 16 aug 2017
  7. twintin

    twintin Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 420
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    I Maj detta år, ca 1 månad innan garantin gick ut, lossnade övre vänstra hörnet på min skärm också. Fick den fixad på garantin via Tele2. Tog mindre än en vecka att få den fixad. Telefonen var som ny då de bytt ut lite annat krimskrams också, så tidigare skador efter tappad telefon var som bortblåsta. :)
     
  8. H-M

    H-M Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2017
    Inlägg:
    588
    Mottagna gillanden:
    246
    Telefon:
    Sony 5 MK II

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony 5 MK II
    Så länge den för övrigt är oskadad så gäller 24 månadera garanti.

    Kan vara bra att tänka på om man köper begagnat. Undvik såna med sprickor och skador. Då vill/måste verkstan reparera även om det är ett enklare fel man lämnat inför som har solklar garanti. Kan bli så dyrt att det inte lönar sig