Problem: Kan ej använda Netflix efter senaste uppdateringen

Diskussion i 'Galaxy S6 - Allmänt' startad av Sso, 11 jul 2017.

  1. Sso

    Sso Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2011
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Hej,
    efter senaste Android-uppdateringen fungerar inte Netflix för mig, får felmeddelandet "Ett problem uppstod vid uppspelning av videon. Försök igen. (5.2)"
    Är det fler med samma problem och har nån lyckats lösa det?
    Har testat att rensa data o ominstallera Netflix, men det har inte hjälpt.
     
  2. LeoIsa

    LeoIsa Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2013
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har samma bekymmer...
     
  3. Ullis77

    Ullis77 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2017
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Samma! Har ni löst det?
     
  4. Dabroman

    Dabroman Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2017
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    4
    Hade samma problem och det gick efter att ha ominstallerat. Provade också att stänga av telefonen ett tag men tror ej det hade någon inverkan.
     
  5. Ullis77

    Ullis77 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2017
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Ok tack men provat både och och funkar ff inte
     
  6. Ullis77

    Ullis77 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2017
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Inga förslag ff??
     
  7. Kika72

    Kika72 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2017
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag har samma problem.
    Efter senaste dagarna inte heller kunnat se Netflix.
    Jag tror att detta kom efter den senaste uppdateringen.
    Jag kan komma in i appen och välja program men när jag trycker på play får jag felmeddelandet med kod 5.2.
    Jag har provat att stänga av telefonen och jag har avinstallerat Netflix och installerat på nytt.
    Inget har fungerat.
    Är det någon som har tips på lösning?
     
  8. Sso

    Sso Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2011
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Jag ställde frågan till Samsung Sverige på Facebook, där föreslog det fabriksåterställning av telefonen..
    Inte direkt det jag har lust med, eller går det att göra en så bra backup att man inte förlorar foton o app-inställningar?
     
  9. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 331
    Mottagna gillanden:
    17 806
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    För foton så kan du använda Google Fotos (Google Photos på engelska) så backas dem upp till ditt Google konto :)
     
  10. Tobbe.E

    Tobbe.E Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2017
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    4
    Jag chattade med Netflix support. De känner till problemet och jobbar på att lösa det (eventuellt ny version av appen). De kunde tyvärr inte ge någon tid då de trodde det är fixat men problemet är i deras ände.

    Mvh
    Tobbe
     
    bernard, Ullis77, Sso och 1 annan gillar detta.
  11. mauswe

    mauswe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2010
    Inlägg:
    230
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Kom hit för att letat efter bra nya saker som skett i nya uppdateringen. Läser här, testar Netflix och visst. Det funkar inte. Bra uppdatering!
     
  12. Sso

    Sso Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2011
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Bra att de jobbar på det iaf!
     
  13. Håcke

    Håcke Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2011
    Inlägg:
    159
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Använd Samsung Smart Switch och gör backup av allt till en dator, extern disk och gör sedan fabriksåterställning. Det gjorde jag efter Nougat uppdateringen utan några som helst problem.

    Fick däremot en lite uppdatering i slutet av förra veckan som resulterade i klart sämre batteritid. Det här bli fanimej den sista Samsungen för det är ju helt otroligt hur kassa deras programmerare är. Kankse dags för ytterligare en fabriksåterställning......
     
  14. JohanSwed

    JohanSwed Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2014
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Samma fel här. Kan inte längre se Netfix filmer med min Galaxy S6. Inte heller ladda ner filmer i den. Dåligt.
     
  15. Carloncho

    Carloncho Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2017
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej. Tvinga stopp, rensa data, töm cache.
    Starta appen igen och logga in. Fungerade för mig
     
  16. Sso

    Sso Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2011
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Trodde jag hade gjort precis som du skriver Carloncho, men nu gjorde jag som du skriver o då funkade det, tack! [emoji4]