kom ihåg, det är aldrig operatören, enligt operatören själv då... Alltid ditt fel... (ev. tillverkarens fel... ev. din mammas fel... kanske din chefs fel...)
Hade liknande problem, men var inte operatörens fel det var telefonen. Konstiga var att mitt kontantkort hos en annan operatör fungerade klockrent, vilket jag då nämnde, då blev det lite stammande och ett nytt simkort skickades, för han kom ju helt plötsligt på att jag hade ett gammalt simkort med gammal teknologi som inte stödde LTE eller nått sånt...
Liknande historia med frugans lur som helt plötsligt kunde bryta samtalet och låta som den blev invaderad av aliens... Enligt tillverkaren så var det operatören och enligt operatören var det tillverkaren, som även enligt operatören visste om problemet och en lösning genom update var påväg... vilket tillverkaren aldrig hade hört talas om... update kom däremot nån dag senare(ev. nån vecka senare) och problemet blev löst
Vad var förklaringen till vad som var fel, telefonen stödde inte deras simkort fullt ut...
Kanske skulle skriva något hjälpsamt, har du prata med Oneplus? Kan ju vara simkortläsaren som har probs...
Ännu en edit, men har du provat ett sim från annan operatör för se om problemet kvarstår? Kan ju vara bra i kampen mot dumförklaring och bortförklarande från operatör
Click to expand...