Låser upp sig i fickan Galaxy S8+

Diskussion i 'Galaxy S8+ - Allmänt' startad av easycure1974, 30 jul 2017.

  1. easycure1974

    easycure1974 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    2 804
    Mottagna gillanden:
    1 339
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Blir snart galen på min lur. Den låser upp sig i fickan titt som tätt. Har fingeravtryck, iris och pin aktiverat. Kör senaste uppdateringen och en Gear S3 kopplad. Har läst en massa som har samma problem. Men lyckas inte bli av med eländet. Någon här som råkat ut för det och löst det?
     
  2. hahadaoc

    hahadaoc Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2015
    Inlägg:
    237
    Mottagna gillanden:
    125
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Nu har jag inte jättebra koll på Samsung telefoner, men du har inte nån form av Smart lock aktiverat? Tänkte då du har en klocka parkopplad.
     
    jnsson och bernard gillar detta.
  3. easycure1974

    easycure1974 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    2 804
    Mottagna gillanden:
    1 339
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Nej har inte det. Trodde jag hade det men hade inte aktiverat det på denna S8 utan det var på den förra. Nollade telefonen nu så får se om det hjälper
     
    bernard gillar detta.
  4. Herrputte

    Herrputte Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2015
    Inlägg:
    466
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Rogphone 2/iphone 12pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Rogphone 2/iphone 12pro
    Telefon 2:
    ett otal olika
    Platta:
    Galaxy tab a (2016)
    Jag har ju parat min med min miband 2 så då bara har jag att väcka skärmen och av någon anledning så väcks telefonen mer sällan(om aldrig) i fickan än första tiden då jag hade ibland fickringning av ICE kontakter. Om det inte är något annat jag knappat in.

    Tror dock jag bara inbillade mig, man gör det lätt när det gäller telefoner....
     
  5. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    2 976
    Mottagna gillanden:
    2 099
    Jag råkade ut för det jämt och ständigt på min Note 4, jag ringde Samsungs support och vi kom fram till att slå av Smart Lock (sök i inställningarna efter det), telefonen var upplåst vid betrodda platser :) hemma i mitt fall) vilket gjorde att den låste upp sig i fickan.
     
    hahadaoc gillar detta.
  6. easycure1974

    easycure1974 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    2 804
    Mottagna gillanden:
    1 339
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Använder inte smart lock så det var inte det. Men efter en fabriksåterställning så har det gett sig
     
  7. improwise

    improwise Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2012
    Inlägg:
    912
    Mottagna gillanden:
    171

    MINA ENHETER

    Du kanske hade Stupid Lock aktiverat? :) Har märkt liknade på min även om jag använder den rätt sällan så inte kunnat se en trend än.
     
  8. NalleN

    NalleN Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2010
    Inlägg:
    638
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Samma sak för mig. Den låser upp sig i fickan och ringer spontant samtal märkte att den besvarat några mail själv. Självklart inget sammanhängande txt i mailen, bara spontana tangent tryckningar.
     
  9. Lidback

    Lidback Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2011
    Inlägg:
    2 420
    Mottagna gillanden:
    503

    MINA ENHETER

    Jag har pinkod på min mobil. Varje gång jag har den i fickan och rör på mig så möts jag av att man slagit in fel pinkod, när jag tar upp telefonen ur fickan. Verkar som om den virtuella hemknappen triggas när den ligger emot material i fickan. Finns det något sätt att lösa detta? En vacker dag så ringer den väl flertalet nödsamtal då en knapp för nödsamtal finns när skärmen väcks och man ska slå in pinkoden.
     
    waco2006 gillar detta.
  10. dt33

    dt33 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    1 930
    Mottagna gillanden:
    548

    MINA ENHETER

    Har du testat slagit på Håll skärmen avstängd inne i Display?
     
  11. Lidback

    Lidback Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2011
    Inlägg:
    2 420
    Mottagna gillanden:
    503

    MINA ENHETER

    Japp. Då dyker ett meddelande upp och skärmen är tänd 5 sekunder innan den släcks. Tyvärr hinner telefonen härja runt inom dessa 5 sekunder i byxfickan :(
     
  12. Droid96

    Droid96 Guest

    Jag hade samma problem på min S8+ och löste det genom två inställningar:

    1) På always on display, ändra så att den bara visar "Clock and information" dvs ta bort "home button"
    2) Under Display -> Navigation bar, ändra på reglaget längst ner till "More sensitive". I mitt fall räckte det med ett hopp till vänster (inte hela vägen)

    Nu kommer den inte låsa upp sig i fickan längre.
     
    Kristy, R3b0rn och bernard gillar detta.
  13. Lidback

    Lidback Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2011
    Inlägg:
    2 420
    Mottagna gillanden:
    503

    MINA ENHETER

    Tack för tipset! Ska testa detta & återkommer om det löste problemet eller inte för min del.
     
    bernard gillar detta.
  14. Lidback

    Lidback Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2011
    Inlägg:
    2 420
    Mottagna gillanden:
    503

    MINA ENHETER

    Den verkar fortfarande gilla att försöka låsa upp sig, men misslyckas pga att jag har pin-kod. Och ringer fortfarande upp nödnumret, dvs 112 genom att byxklicka på den knappen.
    Testat även att inaktivera allt vad AOD innebär, men utan förbättring :/.
     
  15. Droid96

    Droid96 Guest

    Ringa upp 112 låter inte alls bra. Har du installerat något låsskärmsprogram eller på nåt sätt modifierat inställningarna?

    Det som kan väcka skärmen är antingen att den virtuella hemknappen aktiveras av ett hårt tryck mot skärmens nedre del (testa att sätta inställningen till ”Most sensitive”).

    Alternativt att man har home button aktiv på AOD då det räcker med att dubbeltappa på den för att väcka skärmen.

    Fungerar dina närhetssensorer? Om du håller något över skärmens övre del, slocknar AOD då?
     
  16. Lidback

    Lidback Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2011
    Inlägg:
    2 420
    Mottagna gillanden:
    503

    MINA ENHETER

    Nej det är inte roligt alls. Får ställa mig i skamvrån varje gång man hör någon ropa från ens byxficka och det är 112 :/.

    Har inte installerat något förutom vanliga appar som tex blocket, tradera, facebook, instagram, chrome, ja du vet - vanliga appar.

    Sensorerna funkar som de ska & släcks som de ska. Är förundrad över att en skärm reagerar på något annat än exempelvis fingeravtryck, som tex tryck från jeans. Har ägt många telefoner och aldrig stött på detta problem tidigare. Bror min har den mindre modellen S8. Han har även samma problematik som mig. S7E, S7, S6E, S6 har jag aldrig upplevt detta problem på tex.

    Jag kliar mig i huvudet och håller på att bli flintskallig =/.
     
  17. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    2 976
    Mottagna gillanden:
    2 099
    Du kanske ska kontakta Samsung support, de om några borde kunna lösa problemet.
     
  18. Droid96

    Droid96 Guest

    Mest troligt är att det är den virtuella hemknappen (Samsungs ”3D Touch”) som orsakar att den låser upp sig. Den kräver nämligen inte kapacitans (finger) för att reagera. Testade du att ställa in den på ”Most sensitive”?

    Har du väldigt trånga byxfickor?
     
  19. Lidback

    Lidback Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2011
    Inlägg:
    2 420
    Mottagna gillanden:
    503

    MINA ENHETER

    Självfallet. Men innan jag har att göra med samsungs iq-befriade kundsupport som det står "DOH" i skallen på varje gång man har kontakt med dom - så kikar jag av forumet.

    Japp testat alla olika nivåer på sensitive =/. Ang. byxorna så är det väldigt olika. Men resultatet är detsamma. Problematiken uppstår på loose-fit, regular-fit och slim-modeller av jeansen. Problematiken triggas även när jag har tex adidas sweatpants på mig och ligger i fickan.
     
  20. Droid96

    Droid96 Guest

    Det är ju obegripligt. Säker på att du stängt av home button på AOD? Kan du skärmdumpa inställningarna under AOD och lägga in här?

    Har du on-body sense aktiverat? (Att den känner av om telefonen inte lämnat kroppen och då håller den olåst.) Testa att stänga av i säkerhetsinställningarna.