Diskussion: HTC U11 allmänt

Diskussion i 'HTC U11' startad av MathiasM, 20 apr 2017.

Taggar:
  1. Almdudler

    Almdudler Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag har 2 sådana också. (1 i reserv). Fungerar riktigt bra.. Det bygger litegrann. Men när man är ute å rör på sig så skyddar det bra!
     
  2. Metalsharp

    Metalsharp Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2017
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    34
    Har en fråga till er som har telefonen. Hur jobbigt är det att klara sig utan 3,5mm-jacket? Är det något man vänjer sig vid eller kommer det alltid vara ett störande moment att behöva komma ihåg adaptern? Det ska tilläggas att jag är en person som lyssnar väldigt mycket på musik från telefonen med olika hörlurar och på många olika ställen.
     
  3. Peak81

    Peak81 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    43

    MINA ENHETER

    Fick min telefon idag, Solar red . Kameran är verkligen outstanding.

    Ett minus, hade HTC 10 tidigare och saknar Sense home widgeten. Någon som lyckats lösa det?
     
    Last edited: 15 jul 2017
  4. Carrera

    Carrera Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2011
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Det är väll bara sätta på adaptern på lurarna så har du alltid med dig den.
     
  5. Metalsharp

    Metalsharp Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2017
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    34
    Haha jo visserligen men behövs minst 4 olika adaptrar isåfall för att täcka in alla hörlurarna jag använder. Men det e ju ett alternativ.
     
  6. JessieJ

    JessieJ Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2017
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Funkar det med vilken adapter som helst till lurarna eller måste det vara HTC special? Orka köpa massa dyra original.
     
    Metalsharp gillar detta.
  7. Metalsharp

    Metalsharp Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2017
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    34
    Som jag har förstått det sitter en inbyggd DAC i HTCs adapter och telefonen ska enbart fungera med adaptrar som har inbyggd DAC. Jag vet dock inte om det innebär enbart HTCs DAC eller om det också innefattar andra tillverkare.
     
    JessieJ gillar detta.
  8. JessieJ

    JessieJ Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2017
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Ah låter jobbigt
     
  9. Metalsharp

    Metalsharp Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2017
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    34
    Håller med, får mig att överväga att välja nått annat istället.
     
    JessieJ gillar detta.
  10. UIJ

    UIJ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 maj 2013
    Inlägg:
    143
    Mottagna gillanden:
    53
    Telefon:
    Apple Iphone 13 pro max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Apple Iphone 13 pro max
    Telefon 2:
    HTC One (M7) (M9)
    Telefon 3:
    HTC Desire
    Platta:
    Ipad pro 2020
    Fruktansvärt nöjd med köpet så här ungefär en månad efter! Använder Edge Sense mer än vad jag trodde och utan att tänka på det nu för tiden - mycket smidigt. Otrolig kamera. Enda gången jag kör med aux är i bilen så adaptern sitter pluggad där hela tiden, att det uttaget saknas gör mig med andra ord ingenting alls. Två tummar upp för HTC som faktiskt för första gången på länge fått till en telefon där man inte känner att man saknar något!

    Till något annat..
    Fick hem HTC Alexa här om dagen. Lekt lite med det och det fungerar väl bra. Men den vanliga Alexa appen? Finns inte den i Sverige? Hittar den fasen inte i play store... Vill kunna använda funktionen med att skriva shoppinglistor utan att behöva få det uppläst för mig i matbutiken t.ex.
    En annan grej - som jag inte vet om det gör så mycket eller inte - är att jag provade hålla för micen längst ned och det verkar som att den lite förvånande bara använder den micen för att lyssna. Dumt när det ju finns fler kan tyckas.
     
    Spode gillar detta.
  11. jagu

    jagu Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    803
    Mottagna gillanden:
    323
    Operatör:
    Telia + Tre
    Telefon:
    Asus Zenfone 9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia + Tre
    Telefon:
    Asus Zenfone 9
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7+
    Någon som vet om 6GB-varianten letar sig till Sverige?
     
  12. MathiasM

    MathiasM Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    2 133
    Mottagna gillanden:
    582
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 5T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 5T
    ROM:
    100% Stock
    Senaste jag hörde var att USA kanske skulle få den.. Men kan du inte köpa 6gb via Amazon eller Ebay?
     
  13. jagu

    jagu Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    803
    Mottagna gillanden:
    323
    Operatör:
    Telia + Tre
    Telefon:
    Asus Zenfone 9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia + Tre
    Telefon:
    Asus Zenfone 9
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7+
    Skulle jag nog kunna. Risken jag tar är väl att garantin inte gäller om jag vill vända mig till HTC Sverige vid problem.
     
  14. Hellberg

    Hellberg Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2009
    Inlägg:
    324
    Mottagna gillanden:
    52
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Google Pixel 4
    Telefon 3:
    HTC U11
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S4
    Jag var i Hong Kong på semester och kom hem häromdagen och köpte med mig en U11 därifrån, 6GB/128GB-varianten då. Kostade mig strax under 6000 kr så det kändes ju som en rätt bra deal med tanke på att den är snäppet vassare än den som finns här och kostar mera. Men har också funderat över garantin men så som jag uppfattade det på säljaren så ska det vara internationell garanti så HTC ska kunna hjälpa till här i Sverige om det är något. Så jag hoppas att det stämmer.

    Annars måste jag säga att det är en riktigt fin lur. Hade en Galaxy S7 innan och var lite orolig för att U11an skulle kännas för stor men det tog väl knappt en dag så hade jag vant mig. Kameran är grym, telefonen är riktigt snabb och allt flyter fint och mjukvaran är oändligt mycket trevligare än Samsungs sönderbloatade skräp. Hyfsat nära stock Android men ändå med lite välkomna förbättringar. Ett par enstaka onödiga (imho) appar var det förstås även här men de var lätt att inaktivera/avinstallera. Se och lär Samsung, se och lär...

    Tycker väl på sätt och vis att det är trist att man tagit bort hörlursjacket, men jag kan leva med det. Kör nu i princip uteslutande med Sennheiser Momentum Wireless via bluetooth/aptx och det låter helt fantastiskt så jag behöver ingen sladd där känner jag.

    Enda jag saknar lite från Samsung är väl AMOLED då, men LCD-skärmen på U11an får jag nog ändå säga är det bästa jag sett i LCD-väg på en telefon. Sen får jag väl erkänna att Galaxy S8/S8+ är läckra med infinity display, men 18:9-formatet känns lite för långsmalt för min smak. Visst hade man kunnat önska lite mindre bezels på U11an dock, men föredrar ändå lite större bezels om det ger mig 16:9-format, skapliga högtalare och vettigt placerad fingeravtrycksläsare (justja, fingeravtrycksläsaren är för övrigt också den i särklass bästa jag testat, sjukt imponerad av den).

    Rekommenderar luren varmt och förstår till fullo varför Swedroid prisade den i recensionen. Hoppas verkligen att fler satsar på en U11 och att den blir en framgång för HTC.
     
    poowntus, Kristy, hickan och 5 andra gillar detta.
  15. jagu

    jagu Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    803
    Mottagna gillanden:
    323
    Operatör:
    Telia + Tre
    Telefon:
    Asus Zenfone 9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia + Tre
    Telefon:
    Asus Zenfone 9
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7+
    Skulle också kunna tänka mig en u11. Har en Nexus 6p som det är snart dags att byta ut. Htc verkar ha en bra dac vilket kommer bli viktigt vid nästa köp. Det blir val mellan u11 och lg v30. Hade en Desire när det begav sig och nostalgin finns kvar med htc. Det är inte speciellt mycket diskussion i u11-tråden, för få sålda?
     
  16. Metalsharp

    Metalsharp Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2017
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    34
    Jag har läst att ljudet genom USB-C ska vara riktigt bra men att om man kopplar in sina 3,5mm lurar genom adaptern så är ljudet sämre än t.ex. S8. Så det beror med andra ord helt på vilka hörlurar man tänker använda.

    Dessutom så finner jag inte det särskilt praktiskt med tanke på att den enda adaptern som fungerar i dagsläget är HTCs egna. Tyvärr HTC, än en gång lyckades ni förlora mig som kund pga ett dåligt beslut.
     
  17. Spode

    Spode Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2012
    Inlägg:
    337
    Mottagna gillanden:
    94
    Telefon:
    Huawei P9 plus Dual-Sim

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P9 plus Dual-Sim
    Telefon 2:
    LG G4 Dual-Sim
    Platta:
    Nvidia Shield Tablet
    Någon aning hur ljudet är via bluetooth headset?
     
  18. Metalsharp

    Metalsharp Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2017
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    34
    Där har jag inte läst särskilt mycket men borde vara ganska snarlikt mot andra telefoner med SD 835. Den har ju visserligen inte Bluetooth 5 än iaf men även det ryktas ju vara påväg med mjukvara.
     
    Spode gillar detta.
  19. Hellberg

    Hellberg Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2009
    Inlägg:
    324
    Mottagna gillanden:
    52
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Google Pixel 4
    Telefon 3:
    HTC U11
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S4
    Jag kör med ett par Sennheiser Momentum Wireless (over ear) och tycker ljudet via Bluetooth (med aptx) på U11:an är riktigt bra, tyckte det kändes snäppet bättre än S7an med samma lurar (kan vara inbillning dock). Om man kör med lurar som inte har aptx-stöd antar jag att det blir sämre dock, men förmodligen ingen skillnad mot andra telefoner.

    Finns dock annat som var bättre med bluetooth på S7:an, när jag körde den till bilstereon så kunde jag bläddra bland spellistor etc i Google music direkt på skärmen i bilen men U11:an klarar inte detta. Förmodar att det kanske fixas i Android O sen.
     
    Spode och bernard gillar detta.
  20. H3dlund

    H3dlund Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2016
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    HTC U11 128gb

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    HTC U11 128gb
    Info:
    Blå, 128gb
    Kikat lite på detta under kvällen, på Ebay kan man få tag på den värre versionen ca 2 000:- billigare än den svenska versionen.

    http://www.ebay.co.uk/itm/HTC-U11-D...hash=item1c8c9e6a12:m:mQhZdey6BvB_JYy5XHE9kbA

    Det är bara ändra till svenska och köra på som vanligt? Lockande att beställa, dödade precis min One M8 idag efter 3,5 års trogen tjänst. :neutral: