Xiaomi Mi Robot Vacuum robotdammsugare

Diskussion i 'Smartprylar och det smarta hemmet' startad av chraist, 8 aug 2017.

  1. Crayo85

    Crayo85 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2017
    Inlägg:
    318
    Mottagna gillanden:
    140
    1cm kan inte vara något problem. Jag kan simulera imorgon med olika höjder, om inte nån annan vet mer exakt, någon/några har skrivit om det innan i tråden/andra tråden.
     
  2. frippan

    frippan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2012
    Inlägg:
    294
    Mottagna gillanden:
    153

    MINA ENHETER

    Bifogade filer:

  3. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 208
    Mottagna gillanden:
    17 691
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5
    ROM:
    Pixel Experience
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Det är nog precis likadan som jag har.
    Vet inte riktigt hur jag ska tyda det där.

    För övrigt, jag har två stora lådor, rätt långa under sängen, skulle den kunna klara av o gå under sängen, mellan själva lådorna? Vet inte riktigt hur såna här robotdamsugare fungerar helt :)

    Och hur fungerar det med sladdar som ligger på golvet? Går det bra?
     
  4. Hotel

    Hotel Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2012
    Inlägg:
    493
    Mottagna gillanden:
    228
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Platta:
    iPad Pro
    Om den fysiskt får plats mellan lådorna och under sängen, så tar den sig in där :)

    Min har varit nyfiken och tagit sig mellan garderob och magnetavgränsad matta (precis robotens bredd där emellan.)
     
  5. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 208
    Mottagna gillanden:
    17 691
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5
    ROM:
    Pixel Experience
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Får man med en sån där mangetavgränsare? Och hur lägger man den, lägger man den under själv mattan eller?

    Du missade nog min edit, skrev den nog efter att du började citera inlägget: Och hur fungerar det med sladdar som ligger på golvet? Går det bra?

    O under sängen får den plats, är typ 30cm högt utrymme där, om inte mer
     
  6. Hotel

    Hotel Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2012
    Inlägg:
    493
    Mottagna gillanden:
    228
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Platta:
    iPad Pro
    Nej, jag köpte mina på NetOnNet! :)

    Ja, det går att lägga dom direkt på golvet också - Men då bör man fästa dom med en liten bit tejp eller liknande.
    Jag har bakat in mina under mattorna och under en av våran katts leksaker. Den har en bas i trä på ca 1,5 cm och roboten känner av remsan ändå.

    Jag fick anledning att ordna lite kablage under vår tv-bänk (det var på tiden ändå). Den kan allt trasla in sig eller åtminstone dra omkring kablar en del.

    30cm, då får den plats utan problem. Vår har sin docka under en tv-bänk med en frihöjd a 25 cm.
     
  7. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 208
    Mottagna gillanden:
    17 691
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5
    ROM:
    Pixel Experience
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Ah, hmm.. jag har en hel del kablar på ett ställe, samt en kabel som går tvärsöver rummet, till bärbara datorn.

    Hade som sagt varit kul, men det ser nog mörkt ut på den bänken
     
  8. 3kgt

    3kgt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2012
    Inlägg:
    300
    Mottagna gillanden:
    107
    Telefon:
    Samsung Note 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Note 9
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Lenovo P2
    ROM:
    Stock
    Telefon 3:
    Samsung S8
    Platta:
    Asus Zeenpad 3S 10 LTE
    Platta 2:
    Asus Nexus 7 2gen
    ROM:
    LineageOS
    Kört 3 gånger totalt sedan köpet.
    Den städade bättre gång 2 och 3 och lämnade ej lika mycket smulor kvar.
    Men jag påpekar igen att vi bor alla Olika och har olika ritningar, möbler och placeringar av våra robotar. Så det kan funka perfekt hos dig att det får dig att göra reklam för den, men dessvärre är den inte klok och logisk hemma hos mig som dig.
    Placerad i köket nära ingången till vardagsrummet. Och man kan även via köket gå in i lilla hallen.
    Så hos mig är det
    Kök några meter - Vardagsrum "halva"- köket igen hela - lilla hall - stora hall - vardagsrummet
    Detta med Neato och möbler så missförstå mig icke. Mi är snällare utan tvekan, men Neato är inget monster med knivar och machete. Utan där jag visade bilden så hittade jag lösningen till slut. tyvärr hade den redan hunnit repa där utan att jag märkte av det då många gånger så städar den då jag är ute och jag har haft den i flera år. Detta skedde efter min renovering och ommöblering. Jag rättade till en smalare matta som sitter i hallen där den hade skadat väggen och fastnade på den, efter det vart allt okej igen! Men självklart skadan är skedd och det är inte okej. Men med en liten pensel och lite silikon så fixar jag det när jag väll orkar. Och den har ej skadat några möbler, men den krockar hårdare och backar hårdare om den fastnar. Men absolut dummaste roboten som krockar värst är kändisen Irobot.
    Hade en rad Irobots under mer än 1 år, 2 st Samsung och flera Neato modeller XV-15, XV 21 m.m

    Vet ej ifall du har testat andra robotar eller ej. Men jag står för det jag har skrivit gällande jämförelsen mot Neato och att Connected är en bättre städare. Och alla robotar har sina för och nackdelar. Men i denna forum och ämne har alla behandlat denna robot som om den vore PERFEKT och en gåva från gud! Så mycket reklam att jag köpte den. Bläddra genom alla inlägg och visa mig hur många "negativa" om denna?
    Så frågan är om alla här är på nån slags happy drug eller om jag är en negativ grinig person?!

    Det jag vet att denna är en bra robot är den bästa i denna prisklass, och mest funktioner. Dess app är överlägsen Connected också. Men Borsten, konstruktionen, runda formen, att den klarar av mindre trösklar än Neato, och ej klarar av alla mattor och svarta mattor är alla svagheter som finns mot andra robotar på marknaden som bör nämnas för den som läser här och skall köpa. Du kan inte neka att den har en mindre borste t.ex?! Och att den mjukare borsten vs hårdare i Neato, Samsung m.m är sämre?
    Så jag är glad att den funkar perfekt för dig.

    Mi är Överlägset smartare än Irobot och äldre Samsung med hästlängder! Och dess Navigation har jag inget emot även om jag tycker det är dumt att den kör som jag nämnde tidigare, viktigaste är att den kommer åt varje kvadrat meter i hemmet (Förutom första rundan där jag såg med egna ögon att den missade delar av köket)!, utan problemet är mera mot städresultatet och upptagnings förmågan i jämförelse med min gamla och befintliga Neato. Testa gärna en Neato botvac hemma hos dig, inte ens connected. Utan vilken botvac modell som helst och se själv hur mycket damm Neato hittar vs Mi. Jag har mattor i halva hemmet, och det är en damm magnet på mattor.
    Så kära läsare för 3000 kr är denna robot ett kap :) Mest funktioner, och tillbehör och smart navigering.

    Har ni råd och vill ha garantier i Sverige samt så Neato connected är bättre i min värld.
     
    Last edited: 17 aug 2017
    Timpppa, Crown, Kingson och 1 annan gillar detta.
  9. fremar

    fremar Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    1 796
    Mottagna gillanden:
    838
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Konstigt nog så hade den inte några problem med fyra mattor som är nästan helt svarta som vi har.

    Lite konstigt med vilka rum den tog blev det ju iom att den avgränsar ett område åt gången så den åkte ju lite mellan vardagsrum, hall och kök osv. Kom åt bra längs med kanterna och under tv-bänk, sängar och tom skohylla.

    Oj idag var NoN snabba, beställde magnetlist 21:08. "2017-08-17 21:44 Borås-Stora kunder, Sverige PostNord har hämtat försändelsen och den är på väg"

    Är det inte meningen att de sensorerna ska hindra den från att köra ner för trappen? Vill ju inte börja sätta upp hinder så som de visar i appen.
    [​IMG]
     
    Last edited: 17 aug 2017
  10. Crayo85

    Crayo85 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2017
    Inlägg:
    318
    Mottagna gillanden:
    140
    Hindret som visas är magnetlisten. Dom menar att de blir som en vägg/barriär.
     
  11. fremar

    fremar Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    1 796
    Mottagna gillanden:
    838
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Fast det skall väl inte behövas för att den inte ska köra ner för trappen?
     
  12. Crayo85

    Crayo85 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2017
    Inlägg:
    318
    Mottagna gillanden:
    140
    Verkligen inte. Men om man har som min trappa så fungerar det dåligt utan magnetlisten. Golvet slutar en bit in och sitter en aluminium list där som sluttar. 1503039078708544179796.jpg
     
  13. Crayo85

    Crayo85 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2017
    Inlägg:
    318
    Mottagna gillanden:
    140
    Den ser att det är trappa och vänder men då glider den bakåt istället, jag la magnetlisten under den alulisten
     
  14. fremar

    fremar Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    1 796
    Mottagna gillanden:
    838
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Ok vi håller på att renovera hallen, håller på med är lägga golvet. Mot trappen så lägger jag en aluminium list med en underdel som skruvas fast och sen en överdel som man trycker fast och täcker springan med.[​IMG]
     
    Crayo85 gillar detta.
  15. 3kgt

    3kgt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2012
    Inlägg:
    300
    Mottagna gillanden:
    107
    Telefon:
    Samsung Note 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Note 9
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Lenovo P2
    ROM:
    Stock
    Telefon 3:
    Samsung S8
    Platta:
    Asus Zeenpad 3S 10 LTE
    Platta 2:
    Asus Nexus 7 2gen
    ROM:
    LineageOS
    Tips. De går även att färga om magnetlisten (spraya/måla). Sen köra med dubbelhäftande och lägga där det behövs ifall man inte vill ha den svarta färgen.
     
    iNDePeNDeNt gillar detta.
  16. fremar

    fremar Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    1 796
    Mottagna gillanden:
    838
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Var ju väldigt kul att titta på hur den städar hemma när man jobbar :) Hoppar över en del små ytor som den sen kommer tillbaks till, spelar ju iofs inte någon roll när batteriet räcker gott och väl till att ta allt två gånger nästan. Blir ju bara mer chans att den får upp något den råkade missa då.
     
    Crayo85 gillar detta.
  17. naturrum

    naturrum Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2017
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    3
    Då var den beställd! :D:D
     
  18. Crayo85

    Crayo85 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2017
    Inlägg:
    318
    Mottagna gillanden:
    140
    Använde du techplus2 kod? 3 beställda Idag men bara 1 med kod så den skickas först sa dom.
     
  19. Crayo85

    Crayo85 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2017
    Inlägg:
    318
    Mottagna gillanden:
    140
    Dagens uppdatering av miHome gav stöd för voice control. Ingen experimental feature längre.
     
  20. Kingson

    Kingson Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2015
    Inlägg:
    1 268
    Mottagna gillanden:
    792
    Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max
    Hahaa, Jag har haft neato´s sedan 2012. Är inne på min andra nu. Har inte fått ett ända märke på varken lister, möbler eller högtalare!