Min OPX gick sönder, behöver tips!

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av onePLusOne, 20 aug 2017.

  1. onePLusOne

    onePLusOne Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2017
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej, ny här på forumet. Min OPX som jag haft över ett år har gått sönder(tappade den i vatten) nu är jag ute efter en ny telefon. De står mellan 3 olika just nu, Samsung s8, Google Pixel(5'0) och Nexus 6P. Jag vill en BRA kamera samt batteri tid.

    Nexus 6p verkar ha OK kamera? men den känns rätt stor jämför med min OPX som gör mig lite osäker, går o hitta dem till ett bra pris.
    S8 verkar ju rätt bra men rätt dyr? plus så gillar jag inte samsung skin eller vad de nu heter vill ha "pure" android.
    Pixel verkar ju helt perfekt(?) BRA kamera(kollar många videos samt läst) och overall verkar den TOPPEN, perfekt storlek, fanns en på blocket 32gb för 3800kr men jag var för långsam. Ända nackdelen, känns OMÖJLIGT att hitta... har kollat överallt helt omöjligt.

    Tips mottages.
     
  2. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    7 990
    Mottagna gillanden:
    8 458
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    @onePLusOne@onePLusOne Jag flyttar din tråd till avdelningen köpråd för lite bättre respons ;-)

    Välkommen!
     
  3. Crown

    Crown Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    1 545
    Mottagna gillanden:
    1 180
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Jag skulle säga S8, detta då den är top of line och kommer hänga med ett tag. Displayen är underbar och batteritid bra, kameran är även den bra. Största fördelen är att den finns att köpa i Sverige officiellt vilket inte Pixel finns? Det gör att du får räkna med strul vid garantier etc om du köper Pixel.

    Så det hade gjort att jag hade riktat in mig på en S8. Just nu finns det även en deal på S8 samt S8+ och båda gäller månaden ut, kika på https://billigaste-fastpris.se/galaxy-s8 för prisjämförelse. Så priset blir något mer överkomligt.

    Nexus 6P kan jag inte säga att jag har speciellt bra koll på, så någon annan får gärna kommentera den. Annars så kanske Sony Xperia XZ Premium kan vara något att kolla på, största nackdelen där är dock att batteriet inte håller samma klass som på S8.
     
  4. onePLusOne

    onePLusOne Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2017
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack
     
  5. onePLusOne

    onePLusOne Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2017
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för svaret, avvaktar lite och ser vad andra tycker, just nu är jag fast på google pixel men de lär dröja innan man hittar en :(
     
  6. Crown

    Crown Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    1 545
    Mottagna gillanden:
    1 180
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Är du fast i den och bestämmer dig så kan du ju planera in en resa till USA och plocka upp den då :) Alternativt så kan du beställa på amazon.de, kostar totalt 715 euro inkl frakt etc. Se https://www.amazon.de/dp/B01M673TXN/?tag=swedroid03-21
     
  7. onePLusOne

    onePLusOne Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2017
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    En kompis ska till NYC om 1 månad kanske han kan kolla, har läst att vissa Pixel i USA har låst bootloader samt att 4G inte fungerar. Kan man beställa via ".de" och få de hemskickat till sverige? finns några på "co.uk" men osäker hur de funkar att skicka till sverige då man kör via de samt co.uk
     
  8. Crown

    Crown Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    1 545
    Mottagna gillanden:
    1 180
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Den på .de gick att få hemskickad när jag gick hela vägen till sista bekräftasidan iaf, så borde fungera.
     
  9. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    7 990
    Mottagna gillanden:
    8 458
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Finns gråimport som här t.ex https://www.proshop.se/Mobil/Google-Pixel-32GB-Very-Silver-UK/2573315

    Vet att de är väldigt mån om sina kunder då vi hade en medlem nyligen som fick sin ersatt om jag inte minns helt fel.

    Tyvärr är jag på språng just nu och hittar ej tråden. Detta gällde ifs XL modellen.


    Gällande 6P bör den snart vara End Of Line efter nästa stora uppdatering till android 8 skulle jag tro då enheten nu är till åren.
     
    jnsson gillar detta.
  10. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 211
    Mottagna gillanden:
    17 692
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5
    ROM:
    Pixel Experience
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    För din info. Både .de och .co.uk är inom EU, och det finns bara 3 versioner av Pixel. 1 som är Verizon exklusiv (Verizon är USAs största operatör och den operatör med störst täckning, tänk dig Telia i Sverige) som också har låst bootloader. Sedan finns det en North America version, och en International version. North America versionen har stöd för alla svenska operatörers 4G, förutom 3s 4G band på band 38. Dock så har North America version troligtvis inte stöd för 4G+ i Sverige. Internationella version har stöd för alla svenska operatörer och även 4G+
     
    Exxpert och chraist gillar detta.
  11. onePLusOne

    onePLusOne Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2017
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Får nog bli gråimport från proshop men ska kolla runt först några dagar om man inte hittar en i sverige. Med lite tur hittar jag en här på forumet eller någon annan sida, känns bättre och köpa den här en att beställa på något sätt.
     
  12. onePLusOne

    onePLusOne Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2017
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för svaret! :D
     
  13. tpalsson

    tpalsson Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2009
    Inlägg:
    1 157
    Mottagna gillanden:
    787
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Pro / Pixel 2XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Pro / Pixel 2XL
    Info:
    Googles ekosystem
    Platta:
    iPad mini 6
    Vänta in morgondagens presentation av Android O , kan mycket väl bli så att de hintar om datum för Pixel 2.. om så, så kan vi ju hoppas att den släpps officiellt i Sverige oxo.. :)

     
  14. rickards

    rickards Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    1 737
    Mottagna gillanden:
    1 060

    MINA ENHETER