Fråga: Bra laddare till bilen 12V?

Diskussion i 'Google Pixel Allmänt' startad av milky81, 23 aug 2017.

  1. milky81

    milky81 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    2 046
    Mottagna gillanden:
    1 345
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 5
    ROM:
    Stock
    Hej,

    Har ni några bra tips på laddare till bilen som även kan snabbladda Pixeln? Var köpte ni den, tacksam för länk till och med? :)
     
  2. pli70

    pli70 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2015
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    17
    Telefon:
    OnePlus 6, Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6, Galaxy S21
    Telefon 2:
    Elephone Q
    Jag jagade för ett tag sedan (Till min Nexus 5x) och då föll mitt val på Belkin: F7U004.
    Jag kan dock inte rekommendera den, den har en en egenhet jag inte tycker om.
    Laddaren måste spänningssättas innan telefonen ansluts om man vill ha telefonen laddad.
    Kan tillägga att min bil bryter 12V till "cigarettuttaget" när man vrider på startnyckeln, behöver jag säga mer...

    Edit: Jag råkade först skriva och länka till F7U005, ber om ursäkt för detta.
     
    Last edited: 24 aug 2017
    milky81 gillar detta.
  3. sunemangs

    sunemangs Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2011
    Inlägg:
    613
    Mottagna gillanden:
    228

    MINA ENHETER

    Jag hade någon vanlig ciggladdare med micro-usb som jag köpte en sådan där liten omvandlare så det blev usb-c på den, kändes som den laddade 2% på 20 min typ.

    Köpte sedan en sådan här fast då med usb-c såklart(de verkar inte ha kvar den) https://www.24.se/mobiltillbehor/no...ource=ps-f3afc10a-aaa0-406d-95b4-241fcb3a1873

    Om denna ger snabbladdning eller inte kan jag inte svara på, men fick samma känsla som vanliga laddaren hemma iaf, dvs man pluggar in den och kollar typ 10min senare så har procenten åkt upp rätt mycket. Så det är mitt tips om du hittar den där fast med usb-c. Bra att ha micro-usb i samma kontakt också.(bara vika kontakten)

    Edit: Här har du en länk: https://www.mytrendyphone.se/shop/4....se&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunnerSE
     
    milky81 gillar detta.
  4. Danne...

    Danne... Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    milky81 gillar detta.
  5. milky81

    milky81 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    2 046
    Mottagna gillanden:
    1 345
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 5
    ROM:
    Stock
    Tack så mycket!

    Har du använt den länge och har du märkt av några problem? Brukar du låta den sitta kvar i 12-voltsuttaget i bilen?

    Tänker på varningarna man fått gällande USB-C laddare och att de kan skada telefonen eller bilen i vissa fall.
     
  6. sunemangs

    sunemangs Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2011
    Inlägg:
    613
    Mottagna gillanden:
    228

    MINA ENHETER

    Har väl haft den i ett halvår eller kanske mera. Inte märkt av några problem alls. Kontakten klickar fast som vanliga hemladdaren.(vissa av de där micro-usb till usb-c känns som de knappt fastnar)

    Den har suttit i 12v-uttaget hela tiden. En bils elsystem kan ingen laddare skada, skulle man skala isär kablarna och koppla ihop dessa så kommer detta innebära att säkringen till cigguttaget går sönder i bilen.

    Känns som bra kvalitet iaf och som sagt bra att kunna vika kontakten så får man en micro-usb om någon behöver eller man själv.
     
    milky81 gillar detta.