Inbiten Ericsson/SonyEricsson/Sony-it fnular på att byta märke.

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Samoht, 8 sept 2017.

  1. Samoht

    Samoht Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2012
    Inlägg:
    222
    Mottagna gillanden:
    167
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Köpte min första mobil -93 (en Mobira Cityman 200) och har sen dess förutom ett kortvarigt snedsteg med en Nokia 6150 kört med Ericsson/SonyEricsson/Sony men ruttnade till i helgen när det inte gick att uppbringa ett skärmskydd i Östersund till min X Performance. S7 och X Performance släpptes väl samtidigt och medans man kan köpa S7 ny samt tillbehör så är X Perfen discontinued vilket väl är vad jag tröttnat på, Sony byter modeller alldeles för ofta vilket påverkar tillbehörsdelen.

    Så funderar på att testa något annat, är ute efter en bra vattenskyddad lur med vettig batteritid och kamera som är Androidbaserad. Var inne på Huawei men vad jag förstår är ingen av Huaweitelefonerna vattenskyddade så det märket faller på den punkten, är det Samsung S7 eller S7 Edge som är vettigaste valen? S8 tycker jag är för dyr annars hade en sån varit nice.
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det finns lite att välja på när det gäller de IP68-klassade telefonerna idag om man räknar bort Sony. Du har förstås LG G6 att kika på med; den är rätt billig och har en okej kamera med: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4191479

    Batteritiden i S7 tycker jag inte är någon höjdare, då hade jag nästan rekommenderat S7 Edge i stället.

    Frontkameran tycker jag dock är rätt dålig både på S7 och LG G6, men med IP-klassat är alternativen som sagt få, så kika på lite recensioner och se vad som faller dig i smaken.
     
    Samoht gillar detta.
  3. Samoht

    Samoht Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2012
    Inlägg:
    222
    Mottagna gillanden:
    167
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Aha, trodde den lite mindre skärmen i S7 jämnade ut batteritiden jämfört med Edge. Hur är det med Edge och ofrivilliga klick, överdrivet eller är det ett problem? Har lite problem med händerna och greppar gärna mobilen på sidorna.

    Tack för svaret, ska ögna igenom lite tester. :-)
     
  4. Johnh3

    Johnh3 Android Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2016
    Inlägg:
    7 107
    Mottagna gillanden:
    4 810
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 40 Neo

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 40 Neo
    Telefon 2:
    Google Pixel 7a
    Platta:
    iPad
    Samoht och bernard gillar detta.
  5. Samoht

    Samoht Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2012
    Inlägg:
    222
    Mottagna gillanden:
    167
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Jo men de verkar inte ha gjort något åt de två punkter som XZ Premium fått kritik för, batteritiden och kameran. Är väl ett mindre batteri i XZ1 än i XZ Premium och kameran i XZ Premium verkar fungera precis lika dåligt som den i min X Performance när det kommer till lite sämre ljus så XZ1 lär fortsätta i samma fotspår.

    Har efter att läst lite tester också kommit underfund med ett till krav, ett krav jag trodde fanns som standard på de flesta telefonerna i den lite högre klassen. Så det nytillkomna kravet är en aviseringsdiod, LG G6 går mao bort. Börjar mer och mer luta åt en S7 Edge eller om man snubblar över en S8+ till vettiga pengar vilket nog inte lär hända. :)
    Alternativet är att avvakta och se om det dyker upp nåt kul under vintern, Sony lär väl släppa 5-10 flaggskepp under vinterhalvåret som iofs lär vara tagna ur produktion till midsommar. :D Eller släppa vädertäthetskravet men det känns ganska avlägset att släppa när man bor ute i bushen.