Fråga: Iphone 8, 8Plus eller X, vilken?

Diskussion i 'iPhone Allmänt' startad av Kenntak, 13 sept 2017.

  1. Droid96

    Droid96 Guest

    En hel presskår hade möjlighet att testa Face ID efter eventet och jag har inte läst en enda rapport att det skulle varit några problem. Dessutom finns det gott om Youtube-live-klipp där du kan se hur de använder Face ID för att låsa upp telefonen.

    Det finns inget (förutom lösa rykten) som tyder på att det skulle vara något annat än komponentbrist som ligger bakom förseningarna av iPhone X.

    Det är inte proffsigt att sprida falsk information bara för att smutskasta en mobiltelefon som du inte gillar. Jag skulle verkligen uppskatta om du höjde nivån lite.
     
  2. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 407
    Mottagna gillanden:
    4 150
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Finns inte en enda journalist eller youtuber som har uttalat sig om FaceID huruvida den fungerar eller inte är ganska uppenbart att Apple har sagt att de inte får prata om den då den inte är färdig.

    Marques nämnde inte ett ord om huruvida den funkade i praktiken även fast han hade den i sin hand och det är det primära man vill veta om telefonen. Apple har sannolikt gjort ett embargo på detta som alla som fått prova i förtid fått skriva på. Skulle annars bli dålig publicitet för Apple och FaceID. Om någon nämner något om FaceID lär dom få apples advokat armé på sig
     
  3. Droid96

    Droid96 Guest

    Fair enough, men jag tycker ändå att man ska undvika att sprida rykten som saknar vettig grund.

    Telefonen kommer snart att gå att köpa och då får vi veta om tekniken fungerar eller inte av människor som faktiskt testat den. Det finns ingen anledning att vilseleda folk som velar mellan iPhone 8 och X med lösa rykten.

    Mitt råd till de som är sugna på en iPhone X:

    Ha is i magen. Apple har inte ändrat datum för förbeställningar eller försäljningsstart så det är fortfarande 28e oktober/3e november som gäller.

    Gillar du att testa ny teknik: försök få tag på en X så fort som möjligt. Dela dina egna intryck om hur den nya tekniken fungerar.

    Vill du ha en produkt som garanterat fungerar felfritt: Vänta in rapporter från användare om hur iPhone X och Face ID fungerar i praktiken innan du köper en telefon.

    Gör skillnad på riktiga intryck från riktiga användare och domedagsprofetior från haters.

    Jag personligen tror att Apple kommer släppa en produkt som fungerar tillfredställande, men snart vet vi och slipper gissa.
     
    Englund81, Trino och iterva gillar detta.
  4. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 407
    Mottagna gillanden:
    4 150
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Lösa.. Rykten.. Du verkar inte riktigt förstå hur mobil branchen funkar I Kina.. Inget går att hålla hemligt allt läcker ut nuförtiden.. Jag har haft rätt om alla rykten jag postat om iPhone X i stort sett..
    Rykten har mkt mer tyngd nuförtiden då hemlighetsmakerit inte fungerar längre . Finns inte en enda telefon som inte läcker I förväg nuförtiden.. Komponent tillverkare läcker uppgifter.. Analytiker insatta i branchen kan dra slutsatser av detta.. Visst handlar det mkt om spekulationer men de kommer ofta från experter som vet hur branchen fungerar i Kina. Men källorna kommer ju förblin anonyma an helt logiska anledningar dvs personerna ifråga lär få arméer av advokater på sig från Apple och andra.

    Men om du vill hålla dig bara till Aftonbladet fine.. När det gäller just iPhone nyheter brukar dom bara rätt snabba på att fiska upp nyheter från gizmochina tycker jag själv.
     
  5. Droid96

    Droid96 Guest

    Det är inte min poäng.

    Du har under de senaste månaderna öppet deklarerat ditt "Apple-hat" och du är samtidigt periodvis mest aktiv i Apple-sektionerna på forumet. Du sitter och lägger ut alla negativa youtube-klipp om iPhone 8/X som du kan hitta utan att skriva en enda kommentar eller personlig reflektion. Du sprider rykten om att Apple har problem, att telefonerna säljer dåligt, att Face ID inte fungerar. När man ber om källa så visar det sig att det är ett löst rykte eller att du har missförstått vad problemet handlar om (problem med Face ID != komponentbrist).

    Du sprider negativ energi på Apple-forumet och det är inget kul för oss som gillar Apples produkter och ser fram emot 8/X.

    Du ska få några sista tips från mig innan jag drar mig ur denna diskussion.

    Rykten kan vara spännande, men sprid inte negativa rykten som drar ner stämningen. Fokusera på positiva rykten som väcker en hype och vill-ha-känsla. Om du inte känner så för Apple så leta dig till andra forumsektioner för de telefoner som DU tycker om.

    Dela gärna med dig av negativa intryck, men de ska ju helst vara dina egna eller från mycket pålitliga källor.

    Dela gärna med dig av youtubeklipp men försök att vara neutral. Skriv gärna dina egna reflektioner på innehållet i klippet så att det finns något att diskutera. Det är ju det forum är till för.

    För mig har du klampat över gränsen för många gånger och jag börjar ledsna.

    Allt väl.
     
    Mansento, bpl, Englund81 och 8 andra gillar detta.
  6. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 711
    Mottagna gillanden:
    44 705
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Kör man dessutom skal så bör iPhone 7 även fungera för de allra trendkänsligaste. Få kan ju se att man, gud förbjude, inte kör den senaste modellen om man tittar på den framifrån i alla fall :)
     
  7. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 060
    Mottagna gillanden:
    8 555
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Behövs ingen spekulation det syntes ju på skärmen på presentationen "Your password is required..." vilket står under de omständigheterna vilket man vet om man kört iPhone.
     
    Englund81, wmb, Droid96 och 5 andra gillar detta.
  8. Kenntak

    Kenntak Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2009
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Iphone

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Iphone
    Platta:
    Sony Z4 tablet
    Fasiken, måste hitta ett skal som har inskrivit 8Plus på sig...vad ska mina grannar tro:)
     
    bernard och andyman11 gillar detta.
  9. tswfootball

    tswfootball Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2013
    Inlägg:
    1 047
    Mottagna gillanden:
    517
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Haha precis, det gör vi nog alla lol.

    Jo precis.
    Vissa spekulerar ju också att vi nästa år kommer få se mer rimliga priser när de kan producera telefon med OLED display i högre takt.

    Men kmr apple verkligen säga ifrån sig den profit mängd som denna prisklass innebär?
     
  10. Kenntak

    Kenntak Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2009
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Iphone

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Iphone
    Platta:
    Sony Z4 tablet
    För att återgå lite till original frågeställningen..

    Kom från Iphone 7

    Men känner mig mer en jättenöjd med att jag Valt en 8Plus, givetvis kan jag inte jämföra mot vare sig 8:an eller den kommande X:en men jag för denna stund är jäkligt nöjd, var orolig att telefonen skulle vara åt helvete för stor. Och den är stor, men jag har på något sätt vant mig och tycker den fungerar perfekt.

    Hade jag velat ha bättre skärm i den? Givetvis.
    Lite mindre, mindre döda ytor? Yes.

    Ogillar jag Apples sjuka tänk, med att man måste spendera sjuka pengar för att ex kunna snabb ladda osv. Hjärtat hoppar ju över flera slag när de oftast presenterar sina priser

    [​IMG]

    [​IMG]
    Men jag är nöjd trots det:)
     
    Englund81, Lias08 och Trino gillar detta.
  11. Jockmokk

    Jockmokk Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2016
    Inlägg:
    941
    Mottagna gillanden:
    893
    Operatör:
    Telia,Comviq
    Telefon:
    iPhone 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia,Comviq
    Telefon:
    iPhone 12
    Övrigt:
    iPad Air 2019. Apple TV 4K, Apple Watch S3
    Vill tipsa om denna laddstation från Kjell & Co. 100kr billigare än Apples egna variant, men då kan du även ladda andra USB-enheter via den också :)
     
    Englund81 och Kenntak gillar detta.