HTC Hero Uppdatering, När?

Diskussion i 'Hero' startad av htchero, 10 sept 2009.

  1. htchero

    htchero Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2009
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Som sagt, När kommer igentligen uppdsateringen till HTC Hero?
     
  2. LeWaN

    LeWaN Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    221
    Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Övrigt:
    Huawei Watch GT 2 Porsche Design
    Ingen som vet, HTC verkar dock säga inom snar framtid..
     
  3. JDS

    JDS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2009
    Inlägg:
    637
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    De har ju gått från att säga "i slutet av veckan" till "om några veckor" till "inom en snart framtid" så jag vet inte vad man skall tro egentligen
     
  4. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Mig veterligen så har standardsvaret till oss som mejlat dem varit att dom inte vet och att man ska kolla in deras sida. Om nåt annat skrivits i forum så är det nog bara rykten.
     
    Last edited: 10 sept 2009
  5. JDS

    JDS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2009
    Inlägg:
    637
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Svarat jag fick när jag pratade med support, vilket var flera veckor sedan nu, var att de skulle släppa två, en i slutet av den veckan (den kom aldrig) och en i septemeber. Det verkar som att det inte blev två utan kanske bara en.
     
  6. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Då har dom ändrat strategi denna vecka, vet inte kolla hemsidan säger dom. Är väl enklast så för dem...
     
  7. JDS

    JDS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2009
    Inlägg:
    637
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Klart det är det. Jag frågade killen som sa "slutet av veckan" på måndagen efter vad som hände och fick svaret att det var det beskedet han fått ifrån utvecklarna och att han inte längre visste när den skulle komma.

    Med stor sannolikhet har de fått in allvarliga buggar innan de skulle släppa den och tyckte det inte var meningsfullt att släppa innan några av de buggarna också fxades. Sedan kan man tycka att det är bättre att släppa en uppdatering där vissa buggar, som trots allt kanske skapar irritatation, är lösta och sedan ytterligare en när resten är fixade än att låta kunden ha sina buggar i flera veckor extra men eftersom en uppdatering troligen kommer göra en wipe så kommer ju även många uppdateringar skapar irriterade kunder.

    Nu gör ju HTC i och för sig båda lösningarna eftersom de "läcker" ut en första buggfix variant för att hålla delar av mobben på avstånd. ;)
     
  8. gnuttenx

    gnuttenx Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2009
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold3
    Jag hoppas verkligen de tar den här extratiden för att fixa SMS problemen, jag blir tokig!
     
  9. Ringe

    Ringe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2009
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Väntar verkligen på uppdateringen och hoppas att den ska fixa till hörlursingångfelet och bakljuset på knapparna och trackballen.
     
  10. Crusac

    Crusac Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 sept 2009
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tyvärr är det hårdvarufel. Bad min htc-återförsäljare ringa upp serviceverktstaden och de var översvämmade med dessa trasiga Heros.
     
  11. JDS

    JDS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2009
    Inlägg:
    637
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Bekräftade de att det var ett hårdvarufel eller enbart att de fått en massa Hero:s med samma fel som skickats till dem för undersökning????

    Är ju väldigt intressant/oroande ifall Hero har ett bekräftat hårdvarufel och i sådana fall vad är det för fel? Tillverkningsfel? Komponentfel? Är det batchrelaterat? Kan de Hero som fungerar idag få problemet efter en tid?

    Du får väldigt gärna hålla oss övriga underrättade kring ifall du får en ny, ifall de lagar den och i sådana fall vad har de gjort med den, om du nu får så mycket info vill säga.
     
  12. Crusac

    Crusac Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 sept 2009
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    JDS, jag var ganska hård med min återförsäljare och krävde en ny Hero trots att jag haft den ett tag. Han ringde Anovo tror jag de heter och är visst enda serviceverkstaden i Sverige för HTC. De bekräftade att de hade fått in massor med Heros med samma fel och åtgärden var att byta moderbord ("Ej mjukvara utan mekaniskt" citerat serviceteknikern).
    Varför det på forumen sägs att problemen försvinner vid uppdatering kan jag inte svara på. Kan ej heller förstå varför inte felet försvinner vid en fabriksåterställning. Hursomhelst så fick jag en ny.
     
  13. Ievel

    Ievel Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2009
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Haft min en månad nu. Har hörlursproblemet och knapp-bakgrunds-belysningsfelet. Tänkte att det kanske skulle lösa sig inför en uppdatering, så därför har jag inte lämnat in den ännu. Sen är den ganska laggig.
    Stör mig lite på detta varje dag. Och när f-n öppnar dom Market utan att man skall behöva market enabler?

    De får komma ut lite info från HTC snart.. Gör inte som SE.
     
  14. LeWaN

    LeWaN Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    221
    Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Övrigt:
    Huawei Watch GT 2 Porsche Design

    Vad gjorde dom?
     
  15. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    SE brukar väl ta en evighet på sig att släppa sina smartphones efter presentation & ändå så har dom inte löst buggarna & när dom äntligen får ut luren så är den akterseglad & omodern :D

    Känns som att det var viktigt för HTC att få ut Hero ungefär samtidigt som 3GS. Om inte 3GS släppts så har jag en känsla av att HTC finslipat på romen & släppt en mer färdig mobil.

    Bara en gissning...