TrueCaller - Nummerpresentatör

Diskussion i 'Applikationer' startad av mamedi, 24 sept 2009.

?

Vad anser du är ett rimligt pris för denna typ av app?

Poll closed 26 okt 2010.
  1. 49 KR

    6 röst(er)
    10,7%
  2. 39 KR

    4 röst(er)
    7,1%
  3. 29 KR

    31 röst(er)
    55,4%
  4. Gratis

    15 röst(er)
    26,8%
  1. boltis

    boltis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2010
    Inlägg:
    479
    Mottagna gillanden:
    182

    MINA ENHETER

    Haha. jo. Vänta någon sekund var det ja. Jag kan vänta tio sekunder utan att det händer något. Mina samtal går per automatik till vår växel efter ca 15 sekunder och det händer absolut att det inte hinner visa något. Samma visa när jag ringer upp, då hinner motparten i princip alltid svara innan resultatet kommer upp. Ofta försvinner dessutom popuprutan innan resultat visas. Programmet har jag provat att ta bort och installera om. Har använde truecaller sedan begynnelsen höll jag på att säga att det har sällan fungerat sämre än nu.
     
  2. boltis

    boltis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2010
    Inlägg:
    479
    Mottagna gillanden:
    182

    MINA ENHETER

    haha. Ser att mitt första inlägg i denna tråd är på sid. 46 och skrevs för ungefär 7 år sedan...:)
     
    bernard gillar detta.
  3. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 326
    Mottagna gillanden:
    17 803
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    hmmm. Det känner jag inte riktigt igen från när jag använde den. O för övrigt, ja jag har också använt TrueCaller väldigt länge :)
     
  4. goateye01

    goateye01 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2011
    Inlägg:
    891
    Mottagna gillanden:
    183
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ3 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ3 Compact
    Jag måste ta tillfället i akt och ge Truecaller massor med beröm!

    Det var länge sedan jag använde appen på grund av all bloat och elände. Jag har, precis som alla andra, kritiserat Truecaller stenhårt. Och de har förtjänat allt!

    Men deras onlinetjänst är helt perfekt. Precis så man vill ha den!
    Utklassar alla andra onlinetjänster!

    Ta en titt och prova, lite kred kan de ju få :)


    https://www.truecaller.com
     
    bernard gillar detta.
  5. inact_0049

    inact_0049 Guest

    Den använder jag nästan dagligen, kollar nästan alltid TC före Eniro och Hitta. Använder TC på mobilen också, men förlitar mig på en äldre version utan alla notiser och bloat.
     
  6. Axan

    Axan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2011
    Inlägg:
    1 525
    Mottagna gillanden:
    568
    Telefon:
    Iphone 11 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Iphone 11 Pro Max
    Vilken version använder du?
     
  7. inact_0049

    inact_0049 Guest

    6.60 använder jag, men andra i den här tråden som använder en äldre version verkar föredra 5.XX.
     
    Axan gillar detta.
  8. humble

    humble Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    265
    Mottagna gillanden:
    49
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy s8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy s8
    Jag fick in på deras sida och tänkte söka. De ville ha mina google kontakter i gmail/g+ annars fick jag inte söka.
     
  9. mamedi

    mamedi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2009
    Inlägg:
    707
    Mottagna gillanden:
    113

    MINA ENHETER

    Fråga:
    Använder du Truecaller som din "default SMS app"? Om ja, vad funkar bra samt mindre bra. Om inte, varför?

    Tacksam för feedback.
     
  10. Lidback

    Lidback Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2011
    Inlägg:
    2 420
    Mottagna gillanden:
    503

    MINA ENHETER

    En motfråga: Varför ska man ge Er feedback när ni klart och tydligt ignorerat majoriteten av användarna i denna tråd gällande missnöjet om vad truecaller har blivit?
    I världen handlar det om att ge och ta.
     
    Nicole, katho och humble gillar detta.
  11. mamedi

    mamedi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2009
    Inlägg:
    707
    Mottagna gillanden:
    113

    MINA ENHETER

    syftar du på något speciellt? Vi lyssnar självklart alltid på våra användare och tar till oss feedbacken.
     
  12. katho

    katho Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    5 658
    Mottagna gillanden:
    4 297

    MINA ENHETER

    Kanske ska läsa denna tråd ett par månader tillbaka för att ta till er feedback?
     
    humble och Nicole gillar detta.
  13. mamedi

    mamedi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2009
    Inlägg:
    707
    Mottagna gillanden:
    113

    MINA ENHETER

    Självklart har vi läst (även jag personligen) och följt upp många av de feedbacks vi fått, bland annat batteriproblemet, notifikationer mfl. Men ser till att support-teamet lägger till en subscribe på tråden så att de i realtid kan följa denna tråd om de inte redan gjort det.

    Skulle uppskatta din feedback på min fråga ovan :)
     
  14. drzap

    drzap Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2010
    Inlägg:
    1 499
    Mottagna gillanden:
    1 055

    MINA ENHETER

    jag kan ge en liten feedback.
    många vill INTE använda truecaller som default SMS app. detta eviga tjat truecaller håller på med för att få folk att använda truecaller som sms app gör bara folk irriterade. har man valt en gång SKALL DET RÄCKA!

    många vill INTE använda truecaller som default caller app. detta eviga tjat truecaller håller på med för att få folk att använda truecaller som caller app gör bara folk irriterade. har man valt en gång SKALL DET RÄCKA!

    många vill INTE använda truecaller som contactsapp. detta eviga tjat truecaller håller på med för att få folk att använda truecaller som contactsapp gör bara folk irriterade. har man valt en gång SKALL DET RÄCKA!

    sen kan ni låta bli att pusha in dessa appar om kunden inte vill använda dessa. kom ihåg att det är era KUNDERS mobiler, inte truecallers trots att ni verkar tro det.

    dessa fake popups. "din vän har truecaller" telefonnummer till fast telefon HUR FAAN DÅ? LÄGG NER FALSKREKLAMEN!

    om jag tänker efter, snälla lägg ner totalt.
     
    Mr.Tom, Torach, humble och 4 andra gillar detta.
  15. mamedi

    mamedi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2009
    Inlägg:
    707
    Mottagna gillanden:
    113

    MINA ENHETER

    Uppskattar feedbacken. Vi har skruvat ner rätt kraftigt på notiserna, men får du dem fortfarande för alla de fallen du nämner?
    Varför vill du inte använda TC som SMS app? Vad är dåligt med den?
     
  16. Kamran Mamedi

    Kamran Mamedi Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2016
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    2
    @drzap@drzap
    Hej,
    Tack för din feedback. Angående: dessa fake popups. "din vän har truecaller" telefonnummer till fast telefon HUR FAAN DÅ? LÄGG NER FALSKREKLAMEN!

    Låter väldigt märkligt, har du två nummer i den personens kontakt? Händer det fortfarande?

    Mvh,
    Kamran
     
  17. Kamran Mamedi

    Kamran Mamedi Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2016
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    2
    @humble@humble

    Hej,

    Du kan bocka av "Förbättrad sökning" och göra sökningar. Skulle du glömma bocka av den så kan du alltid gör det i hemsidan efter du loggat in genom att klicka på menyn uppe i vänster -> Förbättrad sökning.

    Mvh
     
  18. drzap

    drzap Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2010
    Inlägg:
    1 499
    Mottagna gillanden:
    1 055

    MINA ENHETER

    behöver inte ens vara i min kontaktlista, kan vara ett nummer till någon företagsväxel som jag ringer för första gången. finns ej i min kontaktlista!

    man får upprepade "påstötningar" att byta till era appar (och de verkar installera sig själva trots att jag kanske har platsbrist).

    varför jag inte vill använda TC som smsapp har egentligen ingen betydelse, jag väljer den smsapp jag trivs med UTAN ATT TC SKALL TJATA OM DET!

    Ju mer TC tjatar desto mindre vill jag använda något från TC. detta har resulterat att jag avinstallerat allt TC och använder en konkurrent som uppför sig betydligt mycket bättre.
     
    Asawi, katho och Nicole gillar detta.
  19. humble

    humble Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    265
    Mottagna gillanden:
    49
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy s8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy s8
    Alltså detta är så länge sen så.. min tanke är just nu vad sjutton pratar denna kille om.

    Ska leta mig bakåt och se vad det handlar om. Men spontant just nu så är notiserna som ni skriver kraftigt nerskruvade. Bra. Även om jag inte förstår hur ni tänker över huvud taget när det dyker upp "din vän använder.." who cares!
    Angående sms som nån nyss kommenterade.. Försök konkurrera med standard appen för dem som vill ha vanilla eller mot textra för oss som vill ha schysst grym sms app. Ser inte ens vart ni kommer in på den arenan ens. Bli duktiga på det som är er grej än att bli ett störande b alternativ.

    Måste också tillägga hur mycket uppförsbacke ni har för närvarande. Er fördel är att många ändå låtit er vara kvar trots nya uppstickare.
     
    jonko och katho gillar detta.
  20. humble

    humble Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    265
    Mottagna gillanden:
    49
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy s8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy s8
    Söka på er sida på webben från datorn, så var det ja. Jag löste det genom att skapa ett "fejk" konto, nytt som jag inte använder utan adresser för att slippa delge min gmail adressbok :cool: Ni fick alla mina adresser där :D:innocent: