Sony XZ1 vs XZ Premium

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Samoht, 19 okt 2017.

  1. Samoht

    Samoht Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2012
    Inlägg:
    222
    Mottagna gillanden:
    167
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Var på väg att ta steget från den inslagna Ericsson/SonyEricsson/Sony-banan och byta ut min X Performance mot t ex en Samsung S7 men är nu tillbaka till att köra på en Sony igen. Men vilken av dessa två ska man satsa på, Premium lite större skärm och batteri men XZ1 verkar ha nyare Blåtand så frågan är om det är mer som är nyare under skalet. Tycker det är lite förvirrande med dessa två modeller, XZP känns som att det ska vara flaggskeppet men kan väl nästan lika gärna vara XZ1 som är det. Är det hugget som stucket mellan dessa två eller har XZP ett litet försprång?
     
  2. Fraz

    Fraz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2015
    Inlägg:
    263
    Mottagna gillanden:
    200
    Telefon:
    Sony Xperia XZ3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia XZ3
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi Max 3
    Platta:
    Huawei Mediapad M5 8,4"
    Var har du fått idén att XZ1 har nyare BT? Båda har 5.0 vad jag kan se.

    XZ Premium är 6 månader äldre än XZ1 (dock samma chipset osv.). XZ1 har Sonys 3D-creator (men om jag inte minns fel skulle det komma till XZP också i uppdatering). Metallchassi på XZ1 istället för helglas. Bortsett från detta ser jag bara fördelar på XZPs sida.
     
    Samoht gillar detta.
  3. Samoht

    Samoht Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2012
    Inlägg:
    222
    Mottagna gillanden:
    167
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Såg det nu, var fel info på sidan där jag jämförde de två.
    Ja metallchassi är helt klart en fördel, har valt bort mobiler förut med glasbaksida. Batteri och lite större skärm talar dock till XZP's fördel. Finns ju skal att köpa, åtminstone under en begränsad tid. :)
     
  4. hahadaoc

    hahadaoc Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2015
    Inlägg:
    237
    Mottagna gillanden:
    125
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Det är inte så himla mycket som skiljer förutom storlek och materialet, då priset är ganska lika.

    Så vill man ha större skärm och större batteri (XZP) eller vill man ha en telefon med mindre skärm och mindre batteri som kommer med Android 8.0 installerat direkt ut boxen så ska man nog sikta på XZ1.
     
    Samoht gillar detta.