Fråga: Var kan jag handla med Samsung Pay i butik?

Diskussion i 'Betaltjänster och fintech' startad av coolermaster99, 20 sept 2017.

  1. Apjon

    Apjon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2011
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Hejsan, kan inte verifiera mitt Swedbank kort i pay, appen vill att jag ska uppdatera min Swedbankapp men när jag söker i playbutiken så finns ingen uppdatering, någon annan som har/haft samma problem?
     

    Bifogade filer:

  2. tommyW

    tommyW Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    272
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Ta bort kortet å prova igen.
     
  3. bpl

    bpl Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2012
    Inlägg:
    427
    Mottagna gillanden:
    136
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
     iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
     iPhone 14 Pro Max
    Du behöver inte slå kod om du betalar med NFC. Tror inte heller att det är någon beloppsgräns. Jag har betalat med NFC för över 500:- utan att slå kod.
     
  4. micke.sg

    micke.sg Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2012
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Galaxy Note 1

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Galaxy Note 1
    På ICA måste du ange kod om köpet överstiger 200 kronor
     
  5. bpl

    bpl Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2012
    Inlägg:
    427
    Mottagna gillanden:
    136
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
     iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
     iPhone 14 Pro Max
    Inte med SP, om du använder ett blippkort då behöver du slå kod...
     
    bernard gillar detta.
  6. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4 636
    Mottagna gillanden:
    665

    MINA ENHETER

    En märklig grej,allt jag har köpt med sp har det kommit en notis samt att det står under historik.
    I lördags så var jag på Euronics och handlade för 25k och använder Nfc vilket fungerade utmärkt men ingen notis och inget under historik om det, undrar varför?
     
  7. bpl

    bpl Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2012
    Inlägg:
    427
    Mottagna gillanden:
    136
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
     iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
     iPhone 14 Pro Max
    Jag har råkat ut för det för ett tag sedan. Då var det något fel hos Handelsbanken eller hos Samsung. Notiserna kom först dagen efter mina köp...
     
  8. Loomastic

    Loomastic Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    Äntligen fått prova detta med Swedbank och Gear S3. Fungerat på Intersport, Mediamarkt och Systembolaget. Funkade inte i kassan på IKEAS självscanningkassa.
     
  9. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4 636
    Mottagna gillanden:
    665

    MINA ENHETER

    Fortfarande ingen notis eller historik, säkert inget att bry sig om heller egentligen, pengarna har dragits som det ska ändå
     
    bpl gillar detta.
  10. putte79

    putte79 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2010
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER

    IKEA fungerar men deras kassor tror jag behöver en update, man måste prova 2-3 gånger innan det fungerar.
     
  11. PatricF

    PatricF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2010
    Inlägg:
    883
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Är det verkligen så många som inte lyckats betala med SP på så många ställen? Jag har använt SP utan att tveka på fler än 50 ställen och det har alltid fungerat. De gångerna det inte fungerar är på de terminalerna kassören behöver slå in summan innan man håller fram telefonen. Någon gång har man fått ett "försök igen" när man tagit bort telefonen för snabbt. Grejen med Samsung Pay är ju att det fungerar på stort sett alla terminaler förutom där man behöver föra in kortet så den kan låsa fast det, t.ex bensinstationer och parkeringshus men där går det oftast betala på andra sätt.

    Jag har stött på många terminaler som har NFC/"blipp" men där det inte varit aktiverat, då håller man det bara där man drar magnetremsan istället. Ja, man får slå in pinkod när man använder MST istället men hela poängen med Samsung Pay är ju att slippa ha med sig kortet/plånboken, inte att slippa slå in pinkod.
     
    aikelo gillar detta.
  12. PaO

    PaO Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2015
    Inlägg:
    229
    Mottagna gillanden:
    79

    MINA ENHETER

    Vid ett par tillfällen har det kommit upp på terminalen "sätt i kort" när jag försöker betala. Pratade med Nordea och det fanns ingen beloppsgräns. Någon annan som råkat ut för detta
     
  13. Pipp1långstrump

    Pipp1långstrump Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2018
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    3
    När man använder NFC på betalterminaler som till exempel Ica maxi har så ska man alltid sikta med NFC precis där NFC simbolen annars kan det visa fel .
    Du kan också betala med NFC höga summor med då ber dig kassan ibland att slå in koden.
    På den där jäkla betaltwenbetal som Ica maxi använder så kör jag alltid med MST oxh den fungerar allllltid. NFC på just den terminan krånglar varannan gång tycker jag.
    Vill ni bwtala på OkQ8 själv service så stoppar ni i legitimationen i betal terminalen och siktar snabb med NFC mot terminalen så ber maskinen om koden.
    Jag använder klockan varje gång roligare och folk blir helt paff när dom ser att man betlabe med en klocka HahHah
     
    bernard gillar detta.
  14. Svantesson666

    Svantesson666 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2015
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jag har bortsett bensinautomater ENDAST använt SP under ett års tid. Det har funkat i alla terminaler utom en på ett flygplan där de fick prova en annan terminal. Men den första terminalen hade krånglat för dem förut, rent generellt, så det var inte så konstigt.
    Har även använt det när jag varit utomlands.
    Ibland har någon terminal krånglat så jag har behövt försöka både en och två gånger. Men det har alltid fungerat.
     
  15. rne_nsrp

    rne_nsrp Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2018
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Tankade på Cirkle K igår och betalade tankningen i butik. Jag betalade med Samsung Pay och "blippade". Behövde inte slå kod i terminalen (däremot slog jag kod i mobilen då fingeravtrycksläsaren inte var aktiv eller nåt). Såg sen på kvittot att det stod: CONTACTLESS - Verified By Device.

    Varför funkade det inte? Vad har dem för terminaler?