Gmail problem

Diskussion i 'Frågor och support' startad av Nummer3, 7 sept 2009.

  1. Nummer3

    Nummer3 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2009
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!

    Har sökt men inte hittat nått svar på mitt problem...

    Kör orootad Magic från 3. Sen några dagar tillbaka så ser jag inga mail i gmail. Jag ser bara en rubrik om hur många nya mail jag har, och den överenstämmer med sanningen när jag kollar min gmail över nätet på datorn.

    Jag får inte heller några notifications om nya mail

    Det står bara "No connection" och jag kan då klicka retry, men inget händer.

    Jag har sedan tidigare uppdaterat lite apps från market och installerat Nav4all som jag nu tog bort men inget hände.

    Jag har även haft lite problem med kalendern och min kalender widget "Laik Agenda widget" är ibland helt tom. När jag går via den till kalendern är det tomt även i kalendern.

    Har även avvinstallerat Laik Agenda widget men det verkar inte ha varit problemet.

    Någon som känner igen problemet?

    Kan det finnas ett max antal för antalet mail i inkorgen?


    //Nummer3
     
  2. ehnvis

    ehnvis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2009
    Inlägg:
    1 302
    Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    LG G5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
    Har du provat att starta om mobilen? Kan ju vara något som har hängt.
     
  3. Nummer3

    Nummer3 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2009
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Japp testade det nu. Funkade inte... :(
     
  4. Nummer3

    Nummer3 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2009
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Upptäckte nu att det inte går att skicka heller. Det fastnar i outboxen...

    Finns det ingen som kan hjälpa mig? Har fem e-postkonton kopplat till gmail och klarar mig nästan inte utan... :(
     
  5. Hund

    Hund Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    15 aug 2009
    Inlägg:
    5 572
    Mottagna gillanden:
    1 006
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a
    ROM:
    Lineage OS
    Under Settings / Data Syncronization / Google, har du valt Auto-sync där? Kanske en dum fråga men. :)
     
  6. Nummer3

    Nummer3 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2009
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja det har jag valt. När jag går in under Settings / Data Syncronization / Google ser jag ett felmeddelande som säger; Sync is currently experiencing problems. It will be back shortly.

    Är det ingen annan som känner igen problemet? Börjar bli rätt så irriterande...
     
  7. tommy

    tommy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag hade problem med att google calendar inte upptäckte mina nya kalendrar. Då läste jag i något engelskt forum där nån hade lyckats fixa detta genom att flusha cachen. Det lär ju finnas en cache för googles mail också. Och den borde väl gå att flusha också? Prova att googla efter "flush cache google mail" eller "gmail" samt "google calendar" så kanske du hittar något som kan hjälpa dig.

    EDIT: "Flush" betyder ungefär "tömma" eller "ta bort / rensa". Om du har lyckats så ska dina tidigare mail som finns i telefonen vara borttagna efteråt. Då kanske en ny synkning kommer funka. Annars i värsta fall kanske du behöver göra en factory reset och ominstallera telefonen. Efter en factory reset så blir telefonen lika tom på innehåll som samma dag du köpte den. Så testa det som sista alternativ.
     
    Last edited: 9 sept 2009
  8. RawHead

    RawHead Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    Nexus 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 5
    Telefon 2:
    Galaxy S4
    Platta:
    Nexus 7
    Jag hade ett liknande problem med kalendrarna. Har 4 olika kalendrar varav 3 st Google och en av dom vägrade att synka. Gick in i Settings>Applications>Manage Applications>Calendar och tömde cache och clear data. Testa att göra samma för gmail?
     
  9. Nummer3

    Nummer3 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2009
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nej. Funkade tyvärr inte.

    Kommer Market ihåg vilka apps jag har laddat ner? Om den gör det så borde det väl räcka att ta en backup på sina kontakter, bilder och filmer och sen köra en factory reset? Eller är det nått mer jag har glömt?
     
  10. RawHead

    RawHead Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    Nexus 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 5
    Telefon 2:
    Galaxy S4
    Platta:
    Nexus 7
    Annars testa att ladda ner AppManager och gör en backup på SD för säkerhets skull.