Guide: Importera Pixel 2 / Pixel 2 XL till Sverige

Diskussion i 'Google Pixel 2 / Pixel 2 XL' startad av Swedroid, 5 okt 2017.

  1. limitedfuel

    limitedfuel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2014
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Är det bara jag som känner för att vänta med att ens beställa telefonen? Jag vill verkligen ha en Pixel 2 XL då jag vill ha pure android & uppdateringar i 3 år, bra kamera & batteritid, detta uppfyller Pixel 2 XL.

    Men ju mer jag läser på nätet & reddit så känns det som att nya problem uppstår med telefonen.
    Vad har vi nu? Skärmen känns som ett lotteri, antingen får du en kass eller en duglig, det är rapporter om dåligt ljud när man filmar, det skrivs om att det knastrar i högtalaren när man pratar med någon osv..

    Hur känner ni andra som kanske inte har beställt än eller har beställt och väntar på att telefonen ska ramla ner hos närmsta postombud?

    Jag är lite kluven just nu. :-/
     
  2. YaKoStar

    YaKoStar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2012
    Inlägg:
    312
    Mottagna gillanden:
    240

    MINA ENHETER

    Fortfarande kluven jag med. Köpte en ny Pixel XL i England förra veckan, för lägre än halva priset av en Pixel 2 och är just nu supernöjd. AMOLED skärmen är superbra, den är snabb som fan, kameran tillräckligt bra osv. Men det rycker ändå i köptarmen.
     
    bernard gillar detta.
  3. McNord

    McNord Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2017
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    2
    Jag fick ett mail om att det var ett problem med betalningsmetoden och skulle uppdatera den inom åtta dagar för att undvika avbeställning. Jag avbeställde dock och väntar nu istället med att beställa.

    Om de inte reserverar eller drar pengarna direkt genom köpet är du tvungen att ringa upp dem och tajma in det på det sättet tyvärr, om du nu inte lyckas pricka in rätt eller konstant hålla kortet öppet tills de drar summan...
     
  4. Mysticum

    Mysticum Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Fick telefonen idag, chockerande nog, med tanke på att den skickades från Tyskland igår, så lite gladare är jag nu.

    Dock fick jag igår ett SMS från DHL där de undrade om jag ville ha den levererad hem eller till ett utlämningsställe som ligger långt åt helvete. Svarade att jag ville ha den levererad hem.

    Imorse fick jag ett nytt SMS där utköraren undrade om jag ville ha den levererad hem under dagen om jag var hemma, eller till utlämningsstället. Svarade att jag var hemma så han kunde komma förbi när som.

    En kvart senare får jag ett SMS där det står att jag nu kan hämta den på utlämningsstället.

    Vill dock poängtera att detta var en av de smidigaste leveranserna jag fått från DHL på fullaste allvar. Det brukar vara betydligt värre än så. Idioter.
     
    mlappa, papichulo, najs och 1 annan gillar detta.
  5. Nordlunderik

    Nordlunderik Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2017
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    48
    Fick mail i morse att telefonen var skickad. Spårar man paketet hos DHL så står det att de har tagit emot information om paketet och att den beräknade leveranstiden är i morn fredag eftermiddag. I såfall är det hög tid att plocka upp paketet nuuuuu :teeth:
     
    najs gillar detta.
  6. najs

    najs Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2010
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Min beräknads också levereras på fredag. DHL jobbar dygnet runt så det tror jag de håller.

    I den här gamla tråden ser man del stop på vägen för paketet. Tar inte mer än två dagar från UK.
    https://swedroid.se/forum/threads/s...tsaett-frakttid-totalkostnad-etc.4762/page-10
     
    Nordlunderik gillar detta.
  7. lebear

    lebear Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2009
    Inlägg:
    202
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    Ok jag hoppas det löser sig genom att lägga till en separat betalningsmetod. När köpet rejectas får jag ändra till den metoden istället, för det verkar inte gå att ändra på lagd order.

    Tänkte kontakta kundtjänst om det men hittar ärligt talat inte länken till vare sig chat eller mail på tyska supportsidan. Är det nån som vet vad det heter där?
     
  8. BrorSnor

    BrorSnor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2013
    Inlägg:
    528
    Mottagna gillanden:
    333
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Detta kanske kan hjälpa?
     
    bernard gillar detta.
  9. lebear

    lebear Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2009
    Inlägg:
    202
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    Tack, det gjorde det!

    Min plan var att byta payment option från Nordeakortet till mitt ICA-kort. Kollade först med Nordea support om de kunde öppna kortet permanent, vilket de förstås inte kunde.
    Tyvärr uppgav Googlesupporten att de inte kunde ändra payment option på en lagd order, utan jag måste avbryta ordern och lägga en ny med uppdaterad betalmetod. Problemet är att ordern gäller Pixel 2 Kinda blue vilken numera är out of stock och inte går att beställa... ugh.

    Har nu frågat vad som händer om jag helt enkelt tar bort mitt Nordeakort från Google, dvs om de automatiskt testar det nyligen tillagda ICA-kortet istället. Antagligen inte, I guess.
     
    BrorSnor och bernard gillar detta.
  10. gooner

    gooner Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2010
    Inlägg:
    1 553
    Mottagna gillanden:
    726
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    va
    vad kostade den allt som allt?
     
  11. The Void

    The Void Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2010
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Glatt överraskad fick jag idag min Pixel 2 lagom till helgen. Hade inte räknat med att det skulle gå så snabbt på slutet. Igår kl. 21.40 startade resan från Birmingham och idag kl. 14.22 låg den på min lokala ICA-butik i Örebro. Hela processen med köpet har gått smärtfritt även om jag var lite orolig under väntetiden hos Borderlinx, som det var första gången jag använde mig av. Kostnaden blev 6917 kr för mobilen och 353 kr för frakten från Borderlinx.
     
    Nordlunderik, najs, bernard och 1 annan gillar detta.
  12. najs

    najs Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2010
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Min skickades samtidigt från Birmingham. Dessvärre blev mitt paket felsorterat på Arlanda så jag får vänta tills på måndag :(
     
    bernard gillar detta.
  13. CROE

    CROE Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2015
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    11
    Har försökt beställa Google Pixel 2 till kontoret i New York, en kollega ska ta emot telefonen. Men jag får "kortet avvisat" varje gång. Måste man ha ett amerikanskt kort för att kunna beställa via Google Store US?
     
  14. Droid108

    Droid108 Guest

    Hej,
    jag har följt den här tråden och är tacksam för allt jag läst vilket har varit stor hjälp vad gäller min beställning som jag till sist har lagt på en Pixel 2 XL.

    Var i valet och kvalet om jag skulle beställa från Google store i Tyskland och kombinera detta med frakt via Borderlinx. Jag hade en fråga till Borderlinx som jag tog via deras chatt men upplevde inte kontakten så lysande varför jag fick lite kalla fötter och avbeställde telefonen från Google store. Det blev nu i slutänden köp av en Pixel 2 XL, 64gb, svart, från clove.co.uk som tycks vara ett pålitligt alternativ, även om det kostar några hundralappar mer därifrån. Som jag uppfattade lämnar de två års garanti på telefon köpt av dem vilket kändes som ett tryggare alternativ än att vända sig till Google store ifall ngt problem skulle finnas med telefonen.

    Har följt detta med skärmproblematiken och jag håller det inte som en omöjlighet att Pixel XL kan bli föremål för återkallelse, ungefär som Note 7, för ett år sedan, och då är det bra om det inte blir allt för mycket strul med den biten ifall jag skulle bli tvungen att skicka tillbaka den.
     
    bernard gillar detta.
  15. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 568
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Nej, det skall inte behövas. Vad har du för kort?
     
  16. Pienso

    Pienso Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2010
    Inlägg:
    666
    Mottagna gillanden:
    163

    MINA ENHETER

  17. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 568
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Mja, lite tveksam vid en första anblick i alla fall. Hemsidan ser rätt taskig ut och deras Facebook har totalt 35 recensioner som bara sträcker sig fram till 2015, sedan ingen för 2016 och endast en för 2017. Verkar lite risky?
     
  18. dermike

    dermike Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2012
    Inlägg:
    697
    Mottagna gillanden:
    325
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 15 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 15 Pro
    Express-frakt hos Borderlinx är helt värdelöst... det betyder inte att de kommer skicka iväg det snabbare, och för mig har DHL alltid hanterat det med express fast jag valt normal.
     
    bernard gillar detta.
  19. CROE

    CROE Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2015
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    11
    ICA Banken, testade ett dussin gånger utan framgång. En bekant betalade till slut via sitt kort från Danske Bank.

    Har hört att det strulat tidigare med Google Store och betalning från utlandet. En bekant fick sitt köp nekat flera gånger för köp av Pixel 2, och var till sist tvungen att ordna ett amerikanskt kort. Detta var dock företagsköp, så hoppas att det är annorlunda för privatköp.
     
  20. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 568
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Vad märkligt. Jag kan i alla fall gå i god för att både SAS Mastercard och American Express i alla fall fungerar utmärkt i Google Store US, UK och DE. Bägge går via SEB, så jag gissar att alla SEB-kort fungerar då också.

    Nordea och ICA-banken verkar alltså bråka lite av inläggen i tråden att döma. Har inte sett några problem kring andra banker/kortutgivare så här ålngt.