Nvidia Shield 2017 "No Command"

Diskussion i 'Android TV' startad av Hamosh84, 3 nov 2017.

  1. Hamosh84

    Hamosh84 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2016
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    8
    Hej har en Nvidia Shield 2017 och när jsg startade den står det "no command" har ingen aning vad detta betyder och boxen startar bara om sig själv hela tiden. Hsr googlat lösning på detta med noll resultat. Tydligen ska man hålla Home + back knappen så skulle men få upp någon meny men det fick jsg ju självklart inte. Vet inte ens om jag tryckt på rätt knappar då jag aldrig ens använt Nvidia spel kontrollen.
    Tips mottages mer än gärna.
     
  2. iterva

    iterva -_- Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 aug 2013
    Inlägg:
    2 973
    Mottagna gillanden:
    2 936

    MINA ENHETER

    bernard gillar detta.
  3. Hamosh84

    Hamosh84 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2016
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    8
  4. iterva

    iterva -_- Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 aug 2013
    Inlägg:
    2 973
    Mottagna gillanden:
    2 936

    MINA ENHETER

    Precis. Testa med den och se vad den säger.
     
  5. Hamosh84

    Hamosh84 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2016
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    8
    Oj fina stavfel jag hade såg jag nu haha :)
    Jag testar och återkommer tack.
     
    iterva gillar detta.
  6. Hamosh84

    Hamosh84 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2016
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    8
    Testat med länken jag fick av dig samma sak funkade inte, gjorde exakt som dom skrev.
    Testar att chatta med dom fyller i adressen och står invalid adress fattar ingenting.
     

    Bifogade filer:

    • image.jpg
      image.jpg
      Filstorlek:
      416,5 KB
      Visningar:
      139
  7. iterva

    iterva -_- Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 aug 2013
    Inlägg:
    2 973
    Mottagna gillanden:
    2 936

    MINA ENHETER

    Alltså vilken adress säger den är invalid? Din epost? Om du ser nedan så är det endast Ämne, fullständigt namn, epost och produkt som efterfrågas innan man kan starta chatten med Nvidia supporten.
    Live Chat   NVIDIA.png

    När uppstod problemet med "No command"? Det var inte möjligtvis i samband med att du installerade uppdateringen som kom i veckan? Du har inga extra tillbehör anslutet via USB? Om ja, har du testat koppla bort usb tillbehören?

    Edit: När visas "No command"? Innan Nvidia logon eller efter?
    Jag pratade med Nvidia supporten nyss och personen där var väldigt överraskad över felmeddelandet "No command", så klokast är nog att du tar och chattar med dom själv då dom kommer behöva kompletterande uppgifter om din enhet för att kunna lösa problemet. Misstänker det ev kommer sluta med ett rma ärende, där du får utbytt enheten..
     
    Last edited: 3 nov 2017
  8. iterva

    iterva -_- Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 aug 2013
    Inlägg:
    2 973
    Mottagna gillanden:
    2 936

    MINA ENHETER

    Men steg för steg instruktionerna för att återställa ifall att:

    1) Enheten måste sättas i fastboot mode:
    2. Use the X and Y buttons on the controller (or keyboard) to move to "Boot recovery kernel".

    3. Press the A button to select "Boot Recovery Kernel".

    4. You may see the dead Android robot on screen. This is expected behavior. If so, press B button on the controller (or keyboard).

    5. You will see Android Recovery Menu.

    6. Use the X and Y buttons on the controller (or keyboard) to move to "wipe data/factory reset".

    7. Press the A button to select "wipe data/factory reset".

    8. After process select "reboot system now".

    9. SHIELD will boot to home screen.
     
  9. Hamosh84

    Hamosh84 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2016
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    8
    Jag gjorde allt detta och tog bort allt ur usb osv men nör jag körde deras instruktioner angående det där fel meddelande kom bara samma upp igen.
    Jag avslutade precis min chatt med supporten och som du sa det slutade med att dom kommer byta ut den ska skicka iväg min defekta. Så får jag en ny enhet inom npn vecka.
     
    iterva gillar detta.
  10. Hamosh84

    Hamosh84 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2016
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    8
    Du ska ha ett STORT tack schysst att hjälpa till.
     
    iterva gillar detta.