Radio P3 fråga, streaming pausas vid nätverks byte.

Diskussion i 'Applikationer' startad av MagnusL3D, 10 nov 2017.

  1. MagnusL3D

    MagnusL3D Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2017
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    31
    Tjenare, vet inte riktigt om sådana här frågor hör hemma här. Nybliven android användare (google pixel 2), på min gammla iPhone kunde jag lyssna på Radio P3 streams och när telefonen switchade mellan WiFi och 4G så blev det en liten paus och sen fortsatte den spela, medans nu måste jag låsa upp android telefonen och trycka på play igen då switchen inträffar.

    Finns det någon option för det eller ska man bara gilla läget ? google har inte hjälpt så mycket, och jag har mailat P3 med frågan också.
     
  2. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 322
    Mottagna gillanden:
    17 803
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Låter inte rätt. När jag byter mellan Wi-Fi o 4G så kan det stanna ibland en snabbis, men sen starta igen. Nu var det ett tag sedan jag lyssnade på radio via streaming, men så var det sist jag streamade med Rix FM
     
  3. MagnusL3D

    MagnusL3D Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2017
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    31
    Kanske något i P3 Appen då om det fungerade med Rix FM, det är iaf väldigt störigt speciellt nu när det börjar bli kallt att behöva ta av sig vantarna och hantera telefonen med kalla fingrar.
     
  4. ingfre

    ingfre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2016
    Inlägg:
    1 120
    Mottagna gillanden:
    93
    Borde själv prova SR då jag har VPN. Ja för att se hur det beter sig. Dock behövs inte VPN för SR vitt jag vet. Har både android & iOS. Provar man inte så vet man inte. P5 Stockholm om morgonen kan vara riktigt intressant. Dock irrelevant då jag inte bor i Stockholm