Diskussion: iPhone X

Diskussion i 'iPhone X' startad av Droid55, 12 sept 2017.

  1. 220volt

    220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    7 550
    Mottagna gillanden:
    8 787
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Nä antagligen inte, nu när jag tänker efter så kan jag inte minnas att det stod något om fix för det i senaste betan.
     
  2. Honda

    Honda Ninja Moderator

    Blev medlem:
    19 aug 2014
    Inlägg:
    3 637
    Mottagna gillanden:
    2 638
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

    MINA ENHETER

    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig
    ROM:
    Kiwi
    Det är ganska stor skillnad på kameran men framförallt prestandan. Men jag kör kvar med 6s och 7+, sjukt grymma telefoner fortfarande som jag vill slita ut ordentligt :P
     
  3. mange76

    mange76 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2011
    Inlägg:
    4 830
    Mottagna gillanden:
    2 312
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max
    Platta:
    iPad Pro 2020
    Ok. Tack för infon.

    Prestandan tycker jag duger alldeles utmärkt med sjuan så.

    Dock vore en bättre kamera trevligt. Sen är ju designen lite roligare också.

    Får se hur jag gör. Tycker iof att 11500kr är galet mycket för en telefon oavsett vad den klarar.
     
  4. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 489
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Jag kommer personligen från en 6s Plus. Det känns ju rätt så mycket som två olika telefoner pga att iOS är lite annorlunda uppbyggt på en X. Den största iOS-uppgraderingen på väldigt länge. Det känns fräschare och mycket roligare att använda. Inte för att det var något fel på min 6s Plus jag har alltid varit nöjd med den när jag har haft en sån. Den mest upplevda skillnaden på en X blir i första hand skärmen som är smått fantastisk att titta på. Roligare att använda och ett bättre flow med det svepande upplägget. Sen märker jag en rätt kraftig förbättring i kameradelen främst i mörker då. Men på hur bilder blir överlag också. Jag saknar Touch-ID mycket mindre än vad jag var övertygad att jag skulle göra. Face-ID har fungerat väldigt bra hittills men det finns stunder då jag skulle föredra Touch-ID ändå men Face-ID har fördelar också så "it works both ways". Att bara trycka på skärmen en gång för att väcka den också är riktigt skönt och har aldrig misslyckats.

    Eftersom jag kommer från en plusmodell så saknar jag personligen bredden från 16:9 formatet. Främst när man ska skriva på tangentbordet så känner jag mig lite inträngd. Men om du har en vanlig 7'a nu så blir det ju ingen skillnad för dig på den punkten just.

    Vissa appar känns verkligen inte optimerade för skärmen än heller. Som meddelanden eller email till exempel vill jag ha "split screen" på där ämnen är till vänster och högra sidan fylls av innehåll. Nu ser det bara skumt ut i landskapsläge med detta format och waste of space. Använder väl i princip aldrig landskapsläge men ändå.

    Den är dyr. Väldigt dyr. Men jag har heller inte känslan av att den saknar något och att jag får kompromissa med något. Den gör allt jag vill den ska göra och det med bravur. Bra ljudkvalité i hörlurar. Bra kvalité på kameran. Grym skärm. Snygg och välbyggd hårdvara. Som grädde på moset så har den ett operativsystem som känns oerhört välutvecklat och modernt. Mjukvara och hårdvara lirar som vanligt väldigt bra ihop och det har tagit ett steg ytterligare framåt med denna lur.

    Dock en jävligt stor känga till Apple som har låtit den jobbiga buggen med touch som lägger av i kyla att krypa in i den färdiga produkten. Det måste de få ordning på jäkligt snart. Riktigt tröttsam bugg.
     
    Englund81 gillar detta.
  5. mange76

    mange76 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2011
    Inlägg:
    4 830
    Mottagna gillanden:
    2 312
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max
    Platta:
    iPad Pro 2020
    Tack för den utförliga recensionen.

    Ja den där buggen verkar ju helt absurd med tanke på vad luren kostar. Det har jag aldrig upplevt på tidigare iPhones. Hur kommer det bli när det blir kallt på riktigt?

    Hade förmodligen köpt den direkt om den kostat runt 9-10000kr. Det bär mig emot att betala den summan de tar. Inte att jag inte har råd utan det bara känns fel. Nåväl, får se.

    Är egentligen nöjd med sjuan. Visst, outdated design, ”lågupplöst skärm” etc. men den flyter på bra. Det som mest lockar med x:n är ju kameran, är inte jättenöjd med sjuans kamera.

    Dessutom är jag lite i valet o kvalet på en s8/note 8, saknar android litegrann.

    Vem vet, black friday kanske kanske innebär lite bra kampanjpriser på x:n, men troligtvis inte.

    Sen är jag rätt trött på att ett av världens rikaste företag är så in i bomben snåla. Visst telefonen har snabbladdning, men du måste pröjsa flera hundra för själva kabeln. De har aldrig några bundles som konkurrenterna har. Andra skickar ibland med laddplatta, bra hörlurar osv. Men inte Apple. Som sagt, börjar tröttna på det.
     
    Last edited: 16 nov 2017
  6. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 489
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Håller med. Det är sinnessjukt snålt och totalt obegripligt. Förstod detta när X laddade precis lika slött som vilken iPhone som helst.
     
  7. galaxy81

    galaxy81 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2013
    Inlägg:
    1 748
    Mottagna gillanden:
    1 196
    Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    Apple iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    Apple iPhone 15 Pro Max
    Ni som har iPhone X, kan det vara en fullständigt över-hypad beta-produkt till ett galet högt pris?
     
  8. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Nej, skulle jag inte säga. Den funkar ju bra. Som alltid med iPhones finns det ju exemplar med problem. Men generellt fungerar den ju som den ska.

    Priset är absolut högt, har man inte ekonomin för att klara det bör man köpa en billigare telefon. Men för telefonen och vad man får, tycker jag inte att det är orimligt.
     
  9. mange76

    mange76 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2011
    Inlägg:
    4 830
    Mottagna gillanden:
    2 312
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max
    Platta:
    iPad Pro 2020
    Beta vet jag inte, men högt pris har den. Därför avvaktar jag ett köp.
     
  10. galaxy81

    galaxy81 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2013
    Inlägg:
    1 748
    Mottagna gillanden:
    1 196
    Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    Apple iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    Apple iPhone 15 Pro Max
    Syftar mer på att de fick kompromissa med notch, ingen touch-id och ömtåliga material.
     
  11. galaxy81

    galaxy81 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2013
    Inlägg:
    1 748
    Mottagna gillanden:
    1 196
    Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    Apple iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    Apple iPhone 15 Pro Max
    Jag har historiskt sett varit en person som lagt dessa pengar för en mobil utan att blinka men just iPhone X känns som den kom ett år för tidigt.
     
  12. Honda

    Honda Ninja Moderator

    Blev medlem:
    19 aug 2014
    Inlägg:
    3 637
    Mottagna gillanden:
    2 638
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

    MINA ENHETER

    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig
    ROM:
    Kiwi
    Både ja och nej tycker jag. Det är en bra mobiltelefon helt klart, men designen känns inte riktigt 100%. Apple gjorde vad de kunde, men jag väntar nog tills nästa års modell. Ingen touch-id kanske var planerat från början. Det är vad Apple säger, men inte skulle de erkänna att de försökte fixa till touch id heller. Vad har du för mobiltelefon idag?
     
    galaxy81 gillar detta.
  13. galaxy81

    galaxy81 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2013
    Inlägg:
    1 748
    Mottagna gillanden:
    1 196
    Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    Apple iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    Apple iPhone 15 Pro Max
    Låter klokt och vänta, om ett år tror jag vi kan se fram emot en iPhone som blir en fullträff.

    Har idag Pixel 2 och kommer troligen gå över till en Pixel 2 XL [emoji209] inom kort.

    Har själv kommit bort från iOS och lite besviken på hur lite fokus Apple har på sin mjukvara och optimeringar. De är det rikaste företaget och har alla möjligheter i världen att fixa till detta men ändå släpper de en lur som inte känns riktigt [emoji817], framförallt med tanke på priset.

    Tycker Google i och med Oreo har slipat Android riktigt bra nu. Till och med så att en hel del appar flyter på bättre än iOS.

    Minnes och strömoptimering är på topp i Oreo. Appinstallationer och uppstart/omstart går mycket fortare nu med.

    Android känns äntligen moget.
     
    Last edited: 16 nov 2017
  14. Leeches

    Leeches Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2012
    Inlägg:
    207
    Mottagna gillanden:
    79

    MINA ENHETER

    finns ny uppdatering ute nu
     
    dannejanne gillar detta.
  15. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    6 986
    Mottagna gillanden:
    1 938
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Kul grej bara. Satt på en läktare på konsert ikväll och nedanför fanns såklart mängder av mobiler hos folk. Den enda jag reagerade på var iPhone X. Notchen syndes galet bra därifrån!
     
  16. Droid55

    Droid55 Guest

    Tror det bara är för att du aktivt tittar efter den. ;)
     
  17. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 489
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Laddar hem nu. Upp till test imorgon bitti.
     
    Droid55 gillar detta.
  18. drzap

    drzap Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2010
    Inlägg:
    1 487
    Mottagna gillanden:
    1 046

    MINA ENHETER

    är det bara jag som ser ett tydligt inbränt X på skärmen?
     
    galaxy81 gillar detta.
  19. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 489
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Reflektioner.
     
  20. Droid96

    Droid96 Guest

    iPhone X är inte felfri och priset är galet högt. Men det är ändå den bästa telefon jag haft. Att byta ut hemknappen mot gestures är nog det jag tycker är bäst, blir tufft att gå tillbaka till en lur med knappar (hoppas att Android tar efter). Kameran är makalös. Skärmen är perfekt kalibrerad. Stereohögtalarna är riktigt bra. Byggkvaliteten är A+.

    Till nästa år önskar jag mig lite större skärm, mindre repkänslig ram (gärna matt aluminium som på iPhone 8), USB-C och always on display.
     
    Englund81, galaxy81 och Droid55 gillar detta.