behöver hjälp byta ROM

Diskussion i 'Nexus One - ROM-filer och utveckling' startad av aneell, 13 aug 2010.

  1. aneell

    aneell Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2010
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Har hittat en ROM på xda developers hemsida men är inte säker hur jag ska lägga den på min N1a...

    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=614427

    är det bara att ladda hem en av de två downloads som finns? (stock eller preThemed MOD)

    göra backup, wipe sen installera den? Behöver man installera radion också? Har det nån betydelse vilken ROM man kommer ifrån? :) vet det är lite noob frågor så sorry för det.
     
  2. aneell

    aneell Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2010
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    ingen som vet? eller orkar förklara? :)
     
  3. DrLaban

    DrLaban Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2010
    Inlägg:
    925
    Mottagna gillanden:
    94

    MINA ENHETER

    Hmm, jag slog en flukt på den här igår, men hade inte möjlighet att svara. Det har jag tyvärr inte idag heller men om ingen annan hinner före eller att du lyckas lösa det själv så kan jag nog flukta lite närmre imorgon.
     
  4. phoneist

    phoneist Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har provat Enoms preThemed,stabilt och nice ROM.Jag byter ofta ROM,kul att testa olika och just nu gillar jag detta.Gå in i Recovery (använder Amon_RA v1.7.0.1) gör full wipe och flasha sen till det ROM du vill använda.Starta om och kör!
    ps använd Radio 4.06.00.12_7(FroYou original) och naturligtvis nandroid-backup först
     
    Last edited: 14 aug 2010
  5. aneell

    aneell Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2010
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    fint ju :P låter lovande ska testas.
    när du säger använd froyo original radio, räcker det att jag går tillbaka till orginal ROM för froyo då sen efter det flasha rom:en? :)