Diskussion: Intryck och omdömen Google Pixel 2

Diskussion i 'Google Pixel 2 / Pixel 2 XL' startad av Swedroid, 22 okt 2017.

  1. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Bytte min Nexus 6P 4 gånger innan Elgiganten sa stopp! Det blir inte bättre sa dom och jag gav upp. Millimeterförändringar av vinkel gav ju rosa turkost eller rakt på förhållandevis vitt.
    Ja ja, levt med den i ett par år & skriver nu detta på Note 8. Vinklar ock kollar nu och måste vinkla den rejält för att få skiftningar, några centimeter och då kommer dom.
    Mao inte ett problem på min Note men problemen finns tyvärr mer eller mindre. Vande mig dock med min 6P.
     
  2. demo007

    demo007 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2010
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    113
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Jag tänkte bara dela med mig av mina omdömen på min "Pixel 2 64GB Just Black" från Clove (FA79Wxxxx)

    Först ett omdöme på Clove!
    Grymt snabba för min del, valde Fedex som leveranssätt och telefonen kom på 1 dygn!
    Kan inte vara annat än nöjd.

    Byggkvalitet:
    Känns gedigen, och gillar verkligen "beläggningen" känns premium tycker jag! när jag håller i Pixel 1 nu känns den billig.

    Prestanda:
    Inget att klaga på, känns som det mesta flyter precis som det ska, något jag noterat speciellt är att Installation av appar och liknande går betydligt snabbare än på Pixel 1, misstänker att det har och göra med att google fixat prestandan på den interna lagringen.

    Kameran:
    Har inte hunnit ta jättemycket bilder, men det blir precis som Pixel 1 helt fantastiska bilder, får nog återkomma på den här punkten men absolut inget att klaga på varken på foto eller video, möjligtvis att ljudet på video inte är det bästa.

    Batteritid:
    Batteriet känns såhär efter 3 laddningar ung. som att det räcker betydligt längre än min Pixel 1, speciellt känns det som SOT är betydligt längre, klarar en hel arbetsdag för mig.

    Bildskärm:
    Tycker nog skärmen även på lilla 2:an skiftar till blått i något mindre vinklade lägen än på Pixel 1, men stör mig inget alls på det så det är bara en liten parantes och något jag tänkte nämna.

    Annars tycker jag färgtjafset är en ickefråga och jag gillar iaf de mer "naturliga" färgerna.

    Väldigt bra skärm överlag.

    Ljudkvalitet:
    Fronthögtalare, mycket trevligt när man kommer från Pixel 1, lyckades alltid Mutea ljudet med fingrarna när man hade en ensam bottenmonterad högtalare.

    Ljudet är väl inget HiFi direkt men betydligt mycket bättre än en mono högtalare.

    Om jag ska gnälla på något så är det att om man nuddar skärmen när man spelar nått basigt känns det som glaset vibrerar lite väl mycket... men det är verkligen inget man troligtvis någonsin kommer bry sig om, bara en liten notering :)

    Övrigt:
    Kör med silikonskal från ebay, kan rekomendera detta om du gillar ett slimmat hyffsat billigt skal.
    https://www.ebay.com/itm/Crystal-Ca...umper-Handy-/362136829297?hash=item5451097d71

    Hade NFC Klicket när telefonen kom, dock åtgärdades det med November-patchen, kan inte höra något tjut/missljud trots att jag försökt.
    (misstänker att det liknar ljudet som kunde komma i högtalare när man satt för nära med en GSM lur förut, men hur som helst hör jag inte något, kanske mina öron börjar bli gamla)

    Obegränsad lagring av foton i ursprungskvalitet till 2021? är ju inget och glömma bort heller, väldigt trevligt.

    Betyg: 9.2 / 10
    Skulle google smackat dit en mer högupplöst skärm med modernare design hade den fått en 10:a av mig.
     
    Last edited: 18 nov 2017
    Tucken, maRRtin, galaxy81 och 1 annan gillar detta.
  3. Migge89

    Migge89 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Upplevde samma “problem” som vissa i tråden, med regnbågsfärgerna men det värsta för mig var hur mycket vitbalansen skiftades till grönt jag kan leva med att det blir blåare lr varmare men grönt ser verkligen sämst ut. Skickades till telefonshoppen där den är köpt som nu ska skicka vidare telefonen till någon verkstad i England, har en stark magkänsla på att den kommer komma tillbaka och inte bytas ut. Förutom det så var telefonen guld men fick fan huvudvärk av det gröna. Uppdateringen gjorde att vitbalansen vart ännu mer grön jämfört med dim andra lägerna som fans innan. Var svårt att fånga på bild men här har ni.
     

    Bifogade filer:

  4. Nordlunderik

    Nordlunderik Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2017
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    48
    Har en smått blå färgskiftningar på min Pixel 2. Har svårt att se detta som ett problem då man bara ser det om man försöker, eller när vinklarna är extrema. Tycker skärmen är bra och har behållit det förstärkta färgläget istället för att byta till det nya "mättade" läget. :)
     
  5. galaxy81

    galaxy81 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2013
    Inlägg:
    1 748
    Mottagna gillanden:
    1 196
    Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    Apple iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    Apple iPhone 15 Pro Max
    Kör precis som du med mellanläge för färgerna, perfekt balans utan de mest överdrivna färgerna som blöder. Min display skiftar också lite åt blå hållet i vinkel men det är fullt normalt för denna typen av amoled.
     
  6. gost

    gost Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Gjorde ett nytt test på min 2XL nu (Tillverkad 30 oktober 2017). Håller jag telefonen helt plant med en vit bakgrund kan jag ana en väldigt svag blå nyans längst upp. Så fort jag börjar tilta telefonen tilltar det blå snabbt och vid 30-35 graders lutning är hela skärmen blå.

    Jag brukar inte vara kräsen och har en rätt hög smärttröskel, men det här exemplaret kan jag inte acceptera. Jag har läst att vissa upplever att det blå börjar tillta runt 45 grader vilket jag helt klart skulle acceptera.

    Imorgon kommer jag att ta kontakt med Clove angående att få min telefon utbytt.
     
  7. dkrantz

    dkrantz Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2017
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    3
    Min Pixel 2 XL som är tillverkad 29 oktober 2017 är likadan. Ska jag vara ärlig så tror jag inte att det är ett defekt exemplar, utan att de helt enkelt är så. Hålla gärna oss uppdaterade vad Clove säger!
     
  8. Droid85

    Droid85 Guest

    Fick min Pixel 2 XL igår. Grymt nöjd. Vill egentligen bara ge min syn på allt snack om skärmen. För info - min tidigare telefon var en Samsung S8.

    Låt oss göra en sak väldigt klar - skärmen är inte hälften så dålig som folk säger. JAg har ingen grynighet och ingen "svart smearing" när jag skrollar. Burn-in har jag så klart inte kunnat se ännu men gissar att ändringarna i senaste uppdateringen hanterar det. När det gäller den blåa "tinten" när man vinklar telefonen så har jag ärligt svårt att se den. Om jag anstränger mig så kan jag uppleva att färgerna blir lite svalare i vinkel - men det är knappt så att jag ser det. När det gäller förgerna så föredrar jag personligen att de är lite nedtonade - tycker det ser snyggt och sobert ut - kör på "Förstärkta" som jag tycker är perfekt - det finns möjlighet att gå upp till "Mättade" men det tycker jag är för mycket. Det enda jag kan hitta som skulle kunna vara lite bättre är ljusstyrkan och kontrasten som jag tycker kunde vara lite högre. Men man får nörda sig rejält för att uppleva det. SEn upplever jag en svag, svag "ljusspridning" längs övre kanten på skärmen när jag kör en helt svart bakgrund - syns i ett mörkt rum om jag tittar noga.

    Jag har provat på 5 - 6 vänner/kollegor och ingen har upplevt skärmen som sämre än ngt annat - tvärtom!

    Betyder det att jag inte hellre skulle vilja ha en fet SAMSUNG AMOLED - nej - det vore självklart härligt - men samtidigt så gillar jag den lite nedtonade sobra looken.

    I övrigt, magisk telefon.
     
    Kristy, galaxy81, milky81 och 3 andra gillar detta.
  9. Travolta

    Travolta Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    2 080
    Mottagna gillanden:
    868
    Telefon:
    Google Pixel 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 5
    Platta:
    Nexus 9
    Tack alla ni som delar med er!

    Fråga: Visst har telefonen svenska menyer?
     
  10. ogre

    ogre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2009
    Inlägg:
    1 807
    Mottagna gillanden:
    508
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro
    Telefon 2:
    iPhone 14 pro
    Telefon 3:
    OnePlus 8T
    Ja
     
    Travolta gillar detta.
  11. Nordlunderik

    Nordlunderik Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2017
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    48
    Vad tycker ni om DACen i pixel 2? Ett definitivt steg upp i volym och jag tror även kvalité mot min s6 :)
     
  12. gost

    gost Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

  13. dkrantz

    dkrantz Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2017
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    3
    Min är också som den blåare. Vet inte om man borde försöka skicka tillbaka den eller inte.

    Det är lite tråkigt att det är så tydligt blue shift, men jag stör mig faktiskt inte så mycket på det. Värt att nämna är att jag gick ifrån en iPhone 5.
     
  14. gost

    gost Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag tog kontakt med Clove och fick rådet att uppgradera till senaste versionen av Android och känna mig fram. Var jag inte nöjd efter det var jag välkommen att skicka tillbaka telefonen.

    Nu har jag suttit med telefonen ett par kvällar och visst vänjer man sig, efter ett tag tänker jag inte så mycket på det. Men i vissa situationer blir det väldigt påtagligt och då känns det fel att behålla den med tanke på priset.

    Att skicka tillbaka den blir ett lotteri och ödsla pengar på att frakta telefoner fram och tillbaka känns inte så lockande.
     
  15. galaxy81

    galaxy81 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2013
    Inlägg:
    1 748
    Mottagna gillanden:
    1 196
    Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    Apple iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    Apple iPhone 15 Pro Max
    Tråkig sits. Är så när på att köpa en black/white från Clove. Önsketänker att den vita i alla fall har lite bättre displayer. Men samtidigt är jag väldigt petig med just skärmen och dess fel och brister.

    Rätt för mig hade varit att testa en först men det blir väldigt svårt.
    Nu har jag vanliga Pixel 2 och den skiftar också till blått, dock inte lika mycket som XL.
    Stör mig inte på skiftningarna på den lilla så jag kanske vänjer mig med XL:s display.
     
    Last edited: 22 nov 2017
  16. tpalsson

    tpalsson Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2009
    Inlägg:
    1 157
    Mottagna gillanden:
    787
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Pro / Pixel 2XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Pro / Pixel 2XL
    Info:
    Googles ekosystem
    Platta:
    iPad mini 6
    Låt höra då... @Gottvall@Gottvall och @ÖrjanLax@ÖrjanLax och ev övriga som fått i dagarna..

    Leende på läpparna... eller ångest över någon brist?
     
  17. Gottvall

    Gottvall Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    117
    Telefon:
    Pixel 4 XL

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 4 XL
    Övrigt:
    Chromecast, Asus CB Flip C302CA, Stadia
    Hämtar min efter jobbet. Men just nu lite av båda.
    Skärm-kvalisorten är väl det jag mest är orolig för. Vi får se.
     
  18. Onemanarmy

    Onemanarmy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2017
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    43
    Mors!
    Jag sitter med en iPhone 6s som sett bättre dagar.. Har kört iphone sedan första kom för 10 år sedan men nu är jag sugen på en android lur och eventuellt pixel 2.
    Dock ingen erfarenhet av android telefoner alls i stort sett.

    Ett par frågor bara.
    Vet att google assistant bara fungerar med engelska som systemspråk.
    Betyder detta att jag inte kan använda röstkommandon på svenska?
    Tex Ring Örjan Örjansson blir Call Orjan Orjaanssaun?? eller?

    KAN man byta systemspråk på pixel 2 till svenska? och vad får man instället för assistant isåfall?
     
  19. probeb

    probeb Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2013
    Inlägg:
    361
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Jag har samma problem. Vill prata in alla min todos till todoist. Men måste aktivera engelska för assistant. Hmm..
     
  20. Salvion

    Salvion Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    1 626
    Mottagna gillanden:
    1 088
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB
    Info:
    Färg: Obsidian
    Platta:
    Google Pixelbook
    Efter några få dagars liten användning Pixel 2 XL 128 Gb från Clove.

    Jepp jag ser det blåa skenet efter att man påpekat det här hade aldrig en nämnt det om jag inte vetat om det och troligen inte reagerat på det, ganska brant vinkel för att jag skall uppmärksamma det tydligt, ett ickeproblem för mig.

    Storleken och utseende på telefonerna avstängda bredvid varandra (Pixel 1 XL och 2 XL )
    2 något lite större, rundare sidor, lite högre.

    Påslagen märks ganska stor skillnad på skärmytan, den känns påtagligt högre, nästan lite ovant.

    Telefonen är hal utan skal, mer än Pixel 1, och något snyggare.

    Det är som ett lagg eller segt innan den reagerar på att man lägger på ett pågående samtal på lur knappen...

    Vet inte om jag gör fel men när jag skapar mappar för appar är det rackarns trixigt att fylle den mappen med flera, det känns som en tvål som åker omkring...

    Kameran, när man tar självporträtt och den suddar ut runt omkring är resultatet verkligen blandat, tyvärr raderat dessa bilder men skall se om jag kan visa senare men runt mitt ansikte vid hals/krage ser man flera millimeter av bilden som är i skärpa och det ser konstigt ut, en annan bild suddar den ut flera synliga millimeter av skalmarna på glasögon, och jag är helt ointresserad och okunning på foto och ser detta, gillar dock funktionen som sådan.

    Jag upplever att Pixel 2 är betydligt rappare i responsen mot Pixel 1

    total upplevelse är en bättre telefon men inte särskilt stor jämfört med Pixel 1

    Känns som bättre batteritid på Pixel 2

    Nästan allt baseras på känsla i ovan och då jag inte kan komma åt telefonen på dagarna på jobbet och fick den i måndags är effektivt användande mindre än 10 timmar.
     
    Nordlunderik, BrorSnor, tpalsson och 1 annan gillar detta.