Påminnelsealarm från kalendern

Diskussion i 'Galaxy S' startad av Pullen, 15 aug 2010.

  1. Pullen

    Pullen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är det någon som kan hjälpa mig att få påminnelsealarm från kalendern. Dels behöver jag få en signal som håller på några sekunder mot bara ett pling som nu. Jag skulle även behöva få någon typ av automatisk snooze-funktion till man ok:at alarmet. I min förra telefon var detta en standardinställning men nu hittar jag inte var jag kan ställa in detta i kalendern. Jag använder förinstallerade kalendern. Finns det bättre kalender eller hur kan jag lösa detta?
     
  2. sniff

    sniff Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2009
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Detta är förmodligen det jag saknar mest från min hero, just nu är det fruktansvärt lätt att missa den korta signalen och bli sen till ett möte...
     
  3. qwas00

    qwas00 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    505
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Om du inte vill ändra filen /system/media/notifications/20_cloud.ogg så kan du testa "calendar notifier" från market.
     
    Last edited: 15 aug 2010
  4. slaget

    slaget Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det var en bra app, mer möjligheter att styra notifikationer. Ikonen som dyker upp i rullgardinen, jag tycker den är för diskret. Är det möjligt att få ett meddelande över hela skärmen?
     
  5. appel

    appel Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    2 114
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Kan man inte välja signal i kalendern på galaxy s? Meny -> more -> settings. Finns på min nexus one, minns inte om det är nytt i 2.2 iofs. Där kan man iaf också välja hur man vill bli påmind, notifiering eller popup.
     
  6. slaget

    slaget Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Okej, det kan vara nytt i 2.2, jag hittar det inte i min 2.1 original. Tack för info !
     
  7. discobolus

    discobolus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Att kalla standard-"alarmet" diskret är snarare en underdrift, så för mig var det ett måste att åtgärda det på nåt sätt. qwas00 lösning är den enda än så länge verkar det som. Detta krävs dock en rootad telefon och ett program i stil med ASTRO File Manager(gratis och finns på Market) eller Root Explorer (kostar).

    Sedan är det bara att öppna något av programmen och klicka sig fram till (här skiljer det sig, av någon anledning, från dig qwas00) /system/media/audio/notifications och döpa om filen 22_On_time.ogg (23_On_time.ogg t.ex.). Nu återstår bara att välja valfritt alarm/låt på telefonen, kopiera det till ovanstående mapp och till sist döpa om filen till 22_On_time.ogg.
     
    Last edited: 16 aug 2010