Nexus till s8 , kommer jag bli besviken?!

Diskussion i 'Galaxy S8 - Allmänt' startad av Faizty, 23 nov 2017.

  1. Faizty

    Faizty Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2012
    Inlägg:
    139
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Jag sitter för tillfället på en Nexus 6p med Oreo 8.1.
    Står i valet ifall jag ska ta mig en s8 under black friday.
    Så min fråga (till er som kan ge relevant input)

    Kommer jag bli besviken över att gå till dagens TW och lägre androidversion?
    Har inte varit ett fan av det förr.

    Kommer jag irritera mig på microlagg (jag är allergisk mot det) som alltid funnits närvarande på mina tidigare Samsungs.

    Är Samsung Pay så pass bra att man kommer använda det kontinuerligt.

    Något som jag inte tänkt på som man förlorar när man går ifrån Nexus/pixel ?

    Tack på förhand!
     
    Androis gillar detta.
  2. Streiby

    Streiby Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2017
    Inlägg:
    205
    Mottagna gillanden:
    131
    Telefon:
    Pixel 2 XL

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 2 XL
    Telefon 2:
    Samsung S8
    Platta:
    Samsung Tab S4
    Platta 2:
    Samsung tab s2


    Har en S8 idag, tror inte du kommer bli besviken alls. Ev något petitess men har svårt att komma på något så här på rak arm. Är också allergisk mot microlagg men har inte alls varit något jag tänkt på med s8:an sist jag hade problem va på S6.

    Beträffande Samsung pay så finns det absolut inget att klaga på. Varken jag eller min fru har plånbok med oss längre. Körkort har jag i fickan eller liggandes i bilen.
    Det största problemet med Samsung pay är människors okunnighet när det kommer till att betala med telefonen. På dom vanligaste ställena är det aldrig problem. Men när du kommer in på det lokala thaihaket eller på någon random pizzeria så säger dom alltid NEJ NEJ det går inte att betala med telefonen här. Då får man bara propsa på att DET GÖR DET VISST och visa dom. Det löser sig alltid men man måste stå på sig ibland.
    Jag har vid ett fåtal tillfälle (5 gånger) fått att köpet inte gått igenom, första tanken har då varit okej har frugan tömt kontot? men så har inte varit fallet. Då har det varit riktigt gamla enheter men då har jag försökt igen och då har det funkat utan problem. Jag har till denna dagen alltså inte hittat ett ända ställe där det inte fungerat. Då hade jag turen att få va med från början då jag har Nordea.

    Något att tänka på innan du köper är placeringen av fingeravtryckläsaren då den retar mig så in i helvete. Jag har precis beställt en LG v30 av just den anledningen. Men pga Samsung pay har jag svårt att se den kommer ersätta min S8 som en "Daily driver"
     
  3. Androis

    Androis Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2014
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Note 20

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Note 20
    Telefon 2:
    Google Pixel 2XL
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 4 Plus
    Övrigt:
    Google Chromecast gen 1+2
    Är i samma bryderi. Men väldigt sugen när nu S8 kommit ner i pris. Var hittar du Black Friday-erbjudande på S8?
     
  4. Faizty

    Faizty Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2012
    Inlägg:
    139
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Tele2.se ryktas om halva priset. dock e jaglite osäker på om det är för befintliga tele2 kunder... ( jag )
     
    Androis gillar detta.
  5. jhorn188

    jhorn188 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2013
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    65
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Ska gälla för befintliga kunder också, bara kryssa i "inget abonemang, redan kund". 4250 kr för en S8 skulle jag säga är det överlägset mest prisvärda du kan köpa i toppsegmentet.
    https://privatbutik.tele2.se/valj-din-prisplan/privat/Samsung_Galaxy_S8
     
    galaxy81 och Androis gillar detta.
  6. PatricF

    PatricF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2010
    Inlägg:
    883
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Jag har haft alla Nexus telefoner sedan Nexus One (Förutom 6P) och jag fick min S8 från jobbet för 4 månader sedan. Jag va skeptiskt först och hade ärligt talat inte hört så mycket om Samsung Pay heller. Jag blev glatt överraskad när jag testade Samsung Pay första gången. Jag kan säga att 99 gånger av 100 så använder jag Samsung Pay, den 1 gången är när det står en gammal gubbe i kassan som vägrar trycka in saldot för "vi har inte Samsung Pay här", det är dock rätt sällsynt.

    Jag var också rätt så snabb med att köra in senaste uppdateringar, previews och beta för jag ville ha det senaste. Under de senaste åren så har jag börjat bry mig mindre och mindre och jag stör mig inte alls på att jag inte har Oreo på min S8.

    Jag kör Nova Launcher och har stängt av Bixby och är riktigt nöjd. Dock kan jag säga att utan Samsung Pay så hade jag nog lika gärna kunnat ta en annan billigare telefon utan större problem även om jag är jävligt nöjd med formen och känslan av S8.

    Ger du det en chans så tror jag nog du kommer bli nöjd.
     
    Androis gillar detta.
  7. Faizty

    Faizty Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2012
    Inlägg:
    139
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Tack för input!

    Hur funkar det med de läsare där man trycker in kortet även för magnetremsan? Typ p-automater, bensinmack osv?
     
  8. mickeko

    mickeko Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    3 285
    Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Har aldrig fått det att funka eftersom avläsaren är inuti automaten.
     
    Faizty gillar detta.
  9. Faizty

    Faizty Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2012
    Inlägg:
    139
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Anade det...
     
  10. PatricF

    PatricF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2010
    Inlägg:
    883
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Där betalar jag antingen med mitt InGo-kort eller med app.
    Jag såg en video på Youtube där en kille stoppade i ett "tomt" kort på en bensinstation sen höll upp telefonen samtidigt och fick det att fungera. Hittar dock inte videon nu.
     
    Faizty gillar detta.