Problem: Grön Notifikatons lampa slocknar aldrig

Diskussion i 'G4 - Allmänt' startad av Adam West, 8 nov 2017.

  1. Adam West

    Adam West Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2015
    Inlägg:
    566
    Mottagna gillanden:
    270

    MINA ENHETER

    Börjar mer och mer bli dags att byta ut denna mobil nu. Men tills dess får man härda ut, under tiden har en annan trevlig bugg dykt upp.

    Vad som händer är att ex när ett sms eller annan händelse sker som får den gröna lampan att blinka är att den fortsätter blinka konstant. Hjälper inte att stänga ner alla applikationer med hjälp av touch knappen i högra hörnet. Har också märkt att det tycks förekomma i samband med twitter, men det kan också vara slumpen.
    Ända som hjälper är att starta om telefonen, har ex hänt 2 gånger bara idag, problemet har sporadiskt förekommit sen i våras, men har inte reflekterat över det. Ibland kan den fungera normalt i flera månader.

    Nån som har liknande problem?
    Annars får jag hålla ut tills dess att HTC U11+ blir tillgänglig, tro mig jag räknar ner :cool:
     
    Last edited: 8 nov 2017
  2. android123

    android123 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2013
    Inlägg:
    347
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    Typ liknande. Min lampa lyser inte längre vid SMS. Och tap-to-wake funkar inte heller. Skapade nytt användarkonto och då funkade det. Såna kvalitetsdetaljer får mig att sakna HTC
     
  3. Adam West

    Adam West Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2015
    Inlägg:
    566
    Mottagna gillanden:
    270

    MINA ENHETER

    Får fler och fler tecken på att den börjar bli till åren, batteriet har f****t ur totalt sista veckan. Kan sitta och surfa med typ 40% kvar och så startar den bara om sig och skriker att det minsann bara är 3% kvar, sen går det 5min och då har det stigit till 6-7%. Detta har hänt 3 gånger på en vecka nu, osäker på om det är telefonen eller batteriet som krånglar. Tur att en HTC U11+ är på väg, börjar få slut på tålamodet med denna lur nu.

    Men pga att den visat sig vara så stryktålig så funderar jag ändå på att köpa ett stort batteri, typ zerolemons 8500mah variant, flasha in nougat och behålla som secondhand telefon för när man är i skogen och vandrar eller på andra ogästvänliga ställen.
     
  4. android123

    android123 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2013
    Inlägg:
    347
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    När köpte du din G4? Min köptes för 25månader sedan. Factory reset 2 ggr varav 1 gång i samband med Bootloop problemet och bytt moderkort. Min kan stänga av plötsligt vid 20% batteri ibland. Stoppar i laddaren och plötsligt visar den 51% Jag väntar också på HTC U11+ för jag var extremt nöjd med M7:an men lite "avtänd" av HTC's nya strategi á la Sony att släppa 2 flaggskepp om året varav den senare är en facelift i princip