Diskussion: iPhone X

Diskussion i 'iPhone X' startad av Droid55, 12 sept 2017.

  1. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 060
    Mottagna gillanden:
    8 555
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Ja jag kom från en 6s Plus och X blev alldeles för lite främst på bredden dårå. Så jag hoppas på en X Plus i framtiden om jag ska hoppa på iOS igen. Upplevde även jag bättre batteritid på 6s Plus än X.
     
  2. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 017
    Mottagna gillanden:
    1 958
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Tar många screenshots med denna luren. När jag ska släcka skärmen så tar jag stöd mot motsatta sidan av strömknappen, vilket är volym upp. Då trycks båda knapparna in samtidigt
     
  3. Englund81

    Englund81 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2010
    Inlägg:
    1 133
    Mottagna gillanden:
    178
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone SE gen 3 (2022)

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone SE gen 3 (2022)
    [emoji23]
     
  4. hakanv

    hakanv Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2010
    Inlägg:
    204
    Mottagna gillanden:
    93
    Telefon:
    iPhone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 Pro
    Telefon 2:
    iPhone 6S Plus
    Platta:
    IPad gen 9
    Platta 2:
    iPad Air 2
    Dustinhome
     

    Bifogade filer:

  5. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Var på elgiganten och kikade på den. Jämförde med min Note 8, ja skärmarna då.
    I den kraftiga belysningen där så drog jag upp ljuset till max men fick minska lite på x då den var något ljusstarkare.
    Till en början så såg X inte riktigt klok ut i jämförelse men när jag stängt av True tone så jäklar! Den vitaste amoled jag sett!
    Justerade till min Note så den faktiskt kom mycket nära både i det vita samt den övriga färgåtergivningen men X var något bättre, naturligare och klart vitare i det vita.

    Använde mig enbart av AB och jämförde sida vid sida så det var inte direkt någon vetenskaplig jämförelse.
     
  6. iterva

    iterva -_- Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 aug 2013
    Inlägg:
    2 973
    Mottagna gillanden:
    2 936

    MINA ENHETER

    Hur ser batterianvändningen ut för er? Speciellt intressant vore det att höra från er som gått från 7/8+ till 10an hur ni upplever batteritiden?
     
  7. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 955
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Haft både 7+ och 8+. Båda klarade hela dagen, hade gott om batteri kvar på kvällen. iPhone X klarar sig minst lika bra för mig. Laddar aldrig extra under dagen, känner mig säker på att den klarar sig :)
     
    iterva gillar detta.
  8. Droid96

    Droid96 Guest

    Bättre än både 7+ och 8+ med mitt användande. Kör automatisk ljusstyrka på skärmen för första gången och den ligger ofta mycket lägre än den ljusinställning jag kände att jag behövde på 7+/8+. Kanske beror det på att skärmen är så mycket bättre att man inte behöver samma ljusstyrka för att få dynamik i bilden. Jag vet inte. Men batteritiden är lysande bra.
     
    bernard gillar detta.
  9. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 955
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Snart kommer Tapatalk i en iPhone X-version. Den funkar riktigt bra! Innan årsskiftet tror jag de flesta vanliga appar är anpassade - även från mindre utvecklare :)
     
    Timpppa och Droid55 gillar detta.
  10. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 060
    Mottagna gillanden:
    8 555
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Jag upplevde fakiskt sämre batteritid än på min 6s Plus men då körde den ju 10.3.3 också.
     
    iterva gillar detta.
  11. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 017
    Mottagna gillanden:
    1 958
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Hade 58% batteri igår kväll vid läggning, 46% kvällen innan

    Säger inte så mycket, men det är minst 30% bättre än 6S
     
  12. Kokogak

    Kokogak Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2016
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    15
    Upplever även jag med betydligt bättre batteritid på denna än min 7+. Ibland kan det ta 2 dagar innan jag behöver ladda. Har inte hänt innan på nån smartphone.

    Naturligtvis med minimal användning för att nå 2 dagar. Men det åstadkom inte någon annan mobil.
     
  13. mange76

    mange76 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2011
    Inlägg:
    4 846
    Mottagna gillanden:
    2 321
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max
    Platta:
    iPad Pro 2020
    Hur tänkte ni vid valet angående 64/256gb? Resonerar lite att om man har råd (alltså beredd att betala för en X) borde man kanske gå på 256gb. Inte kanske för att man egentligen behöver det, men lite ifall att?

    Har 128gb på min sjua och använder en bråkdel av det, kanske ca 25gb för tillfället. Har för vana att tömma telefonen på bilder/filmer några ggr/år. Men nu när X:en klarar 4k, 60fps lär den suga utrymme.

    Använder dessutom onedrive och har 1000gb där.

    Gillar annars inte att köpa "snikvarianter" egentligen, men 13.100kr är en del för många.

    Som sagt, hur resonerade ni?
     
  14. Honda

    Honda Ninja Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 aug 2014
    Inlägg:
    3 637
    Mottagna gillanden:
    2 638
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

    MINA ENHETER

    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig
    ROM:
    Kiwi
    Jag vet att jag skulle klara mig lååångt med 64gb så jag skulle valt det, även om jag skulle ha råd med låt oss säga 1tb (om det fanns). Skulle även klara mig med 32 men väljer 64 för att vara säker så 128/256 för mig blir för overkill [emoji12] Däremot på en dator har jag inga problem köpa terabytes hårddiskar och ssd eftersom jag lagrar en del film, spel, filer och allt möjligt :)
     
  15. Droid55

    Droid55 Guest

    Lästips https://www.imore.com/iphone-x-storage

    Jag valde 256GB. Jag tycker helt enkelt skillnaden är för liten för att få 4x mindre lagring. Jag har också för avsikt att filma och fota. Lagrar till viss del i molnet men inte helt. Däremot laddar jag inte ner filmer, musik eller dylikt. Använder en hel del appar.
     
  16. Droid96

    Droid96 Guest

    256. Fotar och filmar massor och även om iCloud är lysande så gillar jag att originalfilerna ligger kvar på telefonen. En sak mindre som kan strula.
     
  17. Droid55

    Droid55 Guest

    Använder inte iCloud pga. 5GB är inte mycket och jag är snål (billigare att pröjsa för 256GB än att betala för utrymme per mån/år eller vad det är). Dock använder jag Google Foto och Flickr som backup av det jag tar, inte för att lagra.
     
  18. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Löst räknat får du 5 års iCloud 200 GB (4.8 exakt) för de 1700 kr som skiljer mellan 64 och 256 GB iPhone X. ;)
     
    Englund81 gillar detta.
  19. Droid55

    Droid55 Guest

    Haha, det är sant men det finns nackdelar med molnlagring. 1. Du måste alltid ha tillgång till Internet 2. Du måste ha hyfsat snabbt Internet om du ska lagra film 3. Jag är osäker om man automatiskt kan lagra inspelad film i molnet. Tror jag läste att det först måste lagras lokalt. Tänk då hur mycket plats 4K i 60fps tar.

    Sist men inte minst vill jag inte låsa mig till iCloud (men jag kan väl välja Google Foto lika gärna) och jag tänkte redigera videos direkt i telefon. Så måste väl ha det lokalt då?
     
  20. hakanv

    hakanv Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2010
    Inlägg:
    204
    Mottagna gillanden:
    93
    Telefon:
    iPhone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 Pro
    Telefon 2:
    iPhone 6S Plus
    Platta:
    IPad gen 9
    Platta 2:
    iPad Air 2
    Valde 64 GB eftersom min 6S Plus endast använde ca 25-30 GB. Sedan som backup använder jag Jottacloud till alla familjens olika prylar, 2 iPones, 3 iPads, Ubuntu-Maskin, bärbar PC, bärbar MacBook, o stationär PC. Automatisk backup av alla prylar till molnet och det utan några som helst begränsningar i lagringsvolym. Har väl 4-500 GB i molnet just nu.