HTC U11 Plus

Diskussion i 'HTC U11' startad av bigbandit, 20 nov 2017.

  1. johanruda

    johanruda Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2017
    Inlägg:
    476
    Mottagna gillanden:
    349
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy Note 10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy Note 10+
    Jag avbeställde min U11+ idag... Att det ska vara så in i bomben svårt att hitta något som passar!
     
    bernard gillar detta.
  2. Huggemyman

    Huggemyman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2011
    Inlägg:
    333
    Mottagna gillanden:
    150
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    S23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    S23 ultra
    #metoo..... [emoji853]
     
  3. DalaRille

    DalaRille Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2010
    Inlägg:
    210
    Mottagna gillanden:
    128
    Telefon:
    Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S10+
    Telefon 2:
    Galaxy S8
    Platta:
    Galaxy Tab S 10.5 LTE
    Som sagt, jag väljer att bedöma när jag har telefonen i min hand. Precis som jag väljer att förbise (o)partiska fakta tills att jag själv bildat mig min egen uppfattning.

    Jag vet att någon/några motor-journalister förmodligen tyckte att min Audi A4 var kass, kanske helt värdelös, därför-att {insert personal reference here}.
    Men det är fortfarande en jävligt grym fyrhjulsdriven bil i mina ögon. Är den bäst? Absolut inte! Men den är minst dubbelt så bra (teknikutveckling) som min förra VW Passat.
    För mig.

    För vissa är det viktigt, och det primära, att vara accepterad, att tillhöra den stora massan (iPhone-syndromet) och då blir andras åsikter plötsligt mer värt än både fakta och upplevelse. Oavsett vart åt det lutar.

    Jag som varit Google Nexus serien trogen i så många år, har gett upp hoppet om att övertyga människor om all dess förträfflighet.
    Ren Android upplevelse, bla bla bla. Det är ju fortfarande bara en LG telefon? Men det är den mest prisvärda telefon jag haft. Hittills.

    Allt det här är skrivet på en Nexus 5X med Android 8.1 Beta (pre-release 2). Förhoppningsvis får ni också uppleva den upplevelsen snart... om ni har tur.

    Kanske är jag då extremt nöjd över min HTC U11+ när ni diskuterar någon teknisk spec. som jag kunde bry mig mindre om. Eller så är jag missnöjd och har ful-importerat en Pixel 2XL. Men något säger mig att jag kommer gilla det som HTC's utvecklingsavdelning faktiskt har skapat. En U11 med ett plustecken.

    Tiden lär utvisa. Jag är i alla fall mycket nyfiken på det hårda paket som Tomten förhoppningsvis levererar innan 24 december!

    Sayonara,
     
    maxin, galaxy81, poowntus och 4 andra gillar detta.
  4. Huggemyman

    Huggemyman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2011
    Inlägg:
    333
    Mottagna gillanden:
    150
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    S23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    S23 ultra
    Jag håller absolut med dig! Anledningen till att jag annullerade min beställning var att det var något av en impulsbeställning och att jag är i grunden väldigt nöjd med luren jag har, som snart får Oreo...

    Jag är svårt avis på dig som har en leverans att se fram emot, jag får hålla mig ett tag till känner jag! [emoji5]
     
    Adam West och DalaRille gillar detta.
  5. Adam West

    Adam West Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2015
    Inlägg:
    566
    Mottagna gillanden:
    270

    MINA ENHETER

    Jag väljer att göra samma sak, tvivlar inte en sekund på att jag kommer bli nöjd med luren oavsett.
    Sen är prisbilden också avgörande, övriga alternativ ligger runt 9000:- vilket är en signifikant ökning.
     
    poowntus, Davil och DalaRille gillar detta.
  6. OneBlue

    OneBlue Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2017
    Inlägg:
    673
    Mottagna gillanden:
    490
    Kul att se att ni ändå vill testa. Alla upplever saker annorlunda och ska bli intressant att höra vad ni tycker sen. :)

    Men jag kan också förstå de som har valt att avbeställa, jag bestämde mig också för att förmodligen välja Huawei Mate 10 pro istället.

    Man måste nog försöka hitta en balans.
    Jag tycker inte att man ska helt strunta i tester och andras åsikter heller även om alla människor är olika.
    De flesta testar är nog inte så partiska som man kan tro. De har nog ett rykte de inte vill förstöra heller, men man upplever det nog så om de skriver och tar upp negativa saker som man själv kanske inte tycker de är så viktigt då man ändå gillar telefonen så pass mycket av andra anledningar.

    Det bästa med Android är att det finns så många olika alternativ. Detta gör också att man läser mycket tester, jämförelser och vill höra vad andra tycker. Det bra att kunna se tester och jämföra olika mobiler mot varandra i siffror som faktiskt går att mäta.
    Åsikter kan skiljas men om 8 av 10 upplever en viss sak är chansen ändå ganska stor att man själv också kommer uppleva det.

    Man vill samla in information för att sen göra sitt val. Det betyder ju inte att man bara vill vara som alla andra, mer att man att helt enkelt inte har tid eller möjlighet att använda och testa alla telefoner själv. :)
    Nog också just därför det här forumet är så populärt.
     
    bernard och DalaRille gillar detta.
  7. Huggemyman

    Huggemyman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2011
    Inlägg:
    333
    Mottagna gillanden:
    150
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    S23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    S23 ultra
    By the way, om någon av er som valt att beställa luren är sugen på ett extra case till premiumprodukten, så har jag ett på ingång... 50 spänn, så bjuder jag på portot på oöppnad försändelse! [​IMG]
     
  8. Macke.M

    Macke.M Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2011
    Inlägg:
    647
    Mottagna gillanden:
    294
    Operatör:
    Chili
    Telefon:
    Xiaomi Mi 9T Pro 256/8GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Chili
    Telefon:
    Xiaomi Mi 9T Pro 256/8GB
    ROM:
    Evolution X (Pixel baserad)
    Info:
    TWRP
    Telefon 2:
    Google Pixel 3 XL 64GB
    ROM:
    CalyxOS
    Info:
    De-Google/MicroG
    Telefon 3:
    Nexus 6P 128GB
    ROM:
    Havoc OS, Android 10
    Info:
    Magisk, TWRP
    Wondamobile har återigen fått in ett begränsat lager utav htc u11+ i alla tre färger denna gång ser det ut som! Om någon behöver en u11+ snabbast möjliga så har ni just nu wonda som alternativ till htc club :cool:
    https://www.wondamobile.com/htc-u-11-plus-128-gb.html

    Och ni som väntar på htc club att skeppa iväg lurarna kanske inte har så lång väntan kvar (eftersom det är gång 2 wonda har den i begränsat lager), men det återstår att se :teeth:
     
    DalaRille gillar detta.
  9. Nulf

    Nulf Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2011
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung s22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung s22+
    Jag låter min beställning vara kvar!
     
    DalaRille gillar detta.
  10. FLORENZI

    FLORENZI Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 nov 2017
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    23
    Lite unboxing videos och first looks



     
    Last edited: 1 dec 2017
    DalaRille gillar detta.
  11. DalaRille

    DalaRille Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2010
    Inlägg:
    210
    Mottagna gillanden:
    128
    Telefon:
    Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S10+
    Telefon 2:
    Galaxy S8
    Platta:
    Galaxy Tab S 10.5 LTE
    "The real Pixel 2 XL"... Snyggt!
    Det är åt det där hållet som min förväntan ligger.
     
    Adam West gillar detta.
  12. Adam West

    Adam West Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2015
    Inlägg:
    566
    Mottagna gillanden:
    270

    MINA ENHETER

    Fan att man inte kan få ett svar av HTC när den skickas...
    Ska det vara så svårt att få fram ett datum, nånting måste dom väl veta?
     
  13. Blomkungen

    Blomkungen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    2 684
    Mottagna gillanden:
    419

    MINA ENHETER

    @bernard@bernard hur gick det att skaka fram en recensionstelefon från htc?
     
    Adam West gillar detta.
  14. Adam West

    Adam West Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2015
    Inlägg:
    566
    Mottagna gillanden:
    270

    MINA ENHETER

    Behovet av en ny mobil har aldrig varit så stort som nu, min G4 är körd har jag kommit fram till. Startat om sig random när den inte har laddaren isatt, hänt 5+ gånger idag, spelar ingen roll hur mycket batteri som är kvar. Gjorde nyss en hard reset och provade, exakt samma fenomen, måste vara nåt knas med batteriet. Laddade upp den till 98% och gick ut med hundarna, den dör och startar om sig och hävdar att nivån minsann är 23!?% detta på mindre än en halvtimme, visst den har åkt i backen ett antal gånger, men är fortfarande hel utan repor eller sprickor. Bara ramen som fått sig en törn, men nånting måste ha hänt med batteriet...att det är glappt eller nåt. Har så pass stor ångest över detta att jag faktiskt fått hålla mig från att impulsbeställde en 5T då man inte vet när u11+ skickas. Telefonen är så pass opålitlig då jag till synes inte verkar kunna använda den utan strömmatning att jag helt enkelt inte har nåt annat val än att återgå till min gamla HTC One M7.

    Då den redan har katastrofal batteritid med tanke på hur gammal och sliten den redan är, men stänger åtminstone inte ner sig hur som, blir det till att köra med batterisparläge på konstant, och alltid ha en laddare med sig till hands. Blir aldrig mer LG!
     
    Last edited: 1 dec 2017
  15. dagr

    dagr Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2011
    Inlägg:
    689
    Mottagna gillanden:
    436
    Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro, 8 Pro, HTC M9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro, 8 Pro, HTC M9
    I det här hushållet har vi en HTC Hero, Sensation, One S, One M8, One M9 och en U11. Alla fungerar perfekt bortsett från att batteritiden på de äldre (särskilt Heron samt i viss mån Sensation) är lite klen. Och givetvis är prestandan på de äldre enheterna riktigt låg jämfört med M8 och särskilt M9 och U11. Men med tanke på hur många lurar vänner och kollegor får ge upp på så är kvaliten på dessa HTC-enheter imponerande.

    Alla används självklart inte idag men det är praktiskt med lite reserv- och testenheter. På vissa resor kan det t.ex vara bra att ha en enklare lur med separat/lokalt abonnemang med sig också. Framförallt diskretare och mindre stöldbegärlig.
     
    poowntus och bernard gillar detta.
  16. DrT

    DrT Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    5 287
    Mottagna gillanden:
    2 391

    MINA ENHETER

  17. DrT

    DrT Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    5 287
    Mottagna gillanden:
    2 391

    MINA ENHETER

    Adam West, bernard, Davil och 1 annan gillar detta.
  18. DrT

    DrT Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    5 287
    Mottagna gillanden:
    2 391

    MINA ENHETER

    Mer 1a intryck :
    http://www.notebookreview.com/feature/htc-u11-u11-life-preview/

    "The display, chipset, battery and software have been advanced to a certain degree, which the most demanding audience will love, particularly geeks and all other technology buffs. The 6-inch Super LCD 6 display comes with DCI-P3 calibration, which, paired with AMOLED, makes it offer the most attractive imaging with outstanding sharpness, contrast sustainability and vivacious color saturation. Indeed, when the device is exposed to direct sunlight, the imaging is very clear and has enough contrast, even when the brightness setting was not maxed out. This, along with a great pixel density of 534 ppi (almost identical to the U11 model), makes it one of the best displays in its range."
     
    DalaRille, bernard och Davil gillar detta.
  19. Davil

    Davil Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    2 500
    Mottagna gillanden:
    455
    Telefon:
    HTC U11+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HTC U11+
    ROM:
    Stock Root
    bernard gillar detta.
  20. DrT

    DrT Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    5 287
    Mottagna gillanden:
    2 391

    MINA ENHETER

    Ja, bootloadern måste låsas upp och det ska till en recovery som funkar (jobbas på det)
    Går att boota upp system.img som finns på xda redan. Har redan byggt en moddad variant av img-filen med microg och anpassat efter mina önskemål .

    Edit: Till och bättre än så, allt kommer att funka: Kameran lika bra som orginalet i aosp är ju en osannolik historia.
     
    Last edited: 2 dec 2017
    DalaRille, Davil och bernard gillar detta.