[Vimla] Tråden om Vimla

Diskussion i 'Telenor & Vimla' startad av Cupcakes, 21 okt 2015.

  1. rufy93

    rufy93 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    1 882
    Mottagna gillanden:
    410
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22
    Hmmm, måste man aktivera det på något sätt?
     
  2. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 288
    Mottagna gillanden:
    7 032
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Nä, jag har aldrig aktiverat något för att få det. Däremot har jag kortbetalning om det nu spelar någon roll.
    Om du vill ha SMS tror jag du kan prata med chaten så fixar de det nog.
     
    bernard gillar detta.
  3. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 413
    Mottagna gillanden:
    4 158
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Är det bara jag som saknar massa surf och sms och mms I potten? Är nere i 42 gb är säker på jag hade runt 75 sist jag kollade
     
  4. maccis

    maccis Ultra Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2009
    Inlägg:
    1 359
    Mottagna gillanden:
    738
    Operatör:
    Telia

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Månadsskifte?
     
  5. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 413
    Mottagna gillanden:
    4 158
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Ja kanske..
     
  6. gneken

    gneken Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    3 253
    Mottagna gillanden:
    1 704
    Operatör:
    Vimla, Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla, Tre
    Nej.. har nämnts många gånger. Det är så vid varje månadsskifte som löser sig efter några dagar, så bara att vänta. :)
     
    Oceanic gillar detta.
  7. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 439
    Mottagna gillanden:
    4 720
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Exakt! Frågan ställs och "besvaras" varjer månadsskifte.
     
    Hampa_D, jnsson, katho och 3 andra gillar detta.
  8. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 760
    Mottagna gillanden:
    44 764
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Vimla måste införa en disclaimer om varför all data ser korrupt ut ett par dagar under varje månadsskifte.

    Typ "Var god vänta medan vi sammanställer dina data. Under tiden kan informationen nedan vara missvisande".

    [​IMG]

    Det är lite lustigt att det dröjer så länge att sammanställa informationen. Man ser framför sig hur en ensam Sun Sparc står i en källare någonstans och svettas för fulla muggar med att läsa in och tugga kunddata från månadens uppsättning magnetband :D

    Ping @Viktor_Vimla@Viktor_Vimla @Petter_Vimla@Petter_Vimla
     
    Last edited: 1 dec 2017
    Arju, jnsson, iterva och 1 annan gillar detta.
  9. inact_0049

    inact_0049 Guest

    Det har man haft flera månader, vet inte varför man inte har det den här månaden också.
     
    inact_0025 och bernard gillar detta.
  10. inact_0025

    inact_0025 Guest

    Det är faktiskt en hel del saker som haltar hod Vimla. De lovar runt och håller tunt.
    Två av familjemedlemmarna har tröttnat och porterat till Fello.
    Det blir nog snart så för mig också. Det är ju trots allt så att Vimla inte är unika längre, och när man inte längre kan lita på deras löften får man rösta med fötterna.
     
    iterva gillar detta.
  11. induktion

    induktion Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2017
    Inlägg:
    858
    Mottagna gillanden:
    1 019
    Operatör:
    Hallon,Tele2LV,MagentaDE
    Telefon:
    Google Pixel 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon,Tele2LV,MagentaDE
    Telefon:
    Google Pixel 8
    Telefon 2:
    Google Pixel 7a
    Telefon 3:
    Google Pixel 6a
    Jag håller med. Det börjar tyvärr bli varningsflagg för Vimla!
    Rörigt, med massa bollar i luften, som de helt uppenbarligen inte bemästrar.
     
    svenix gillar detta.
  12. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 413
    Mottagna gillanden:
    4 158
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Bra då vet jag...

    Vill också säga tack till alla i denna tråd som använt min tips länk är uppe i 6 st nu :cool:
     
    bernard gillar detta.
  13. Crown

    Crown Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    1 547
    Mottagna gillanden:
    1 181
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Det är nog inte långt i från sanningen, i mitten av nästa år (eller slutet av året kanske är mer rimligt) blir det nog ändring på det förhoppningsvis. Betan som pågår nu som jag har förstått det innebär ny mjukvara och framförallt hårdvara. När det är färdigtestat så lär allt bli mycket bättre!
     
    bernard gillar detta.
  14. Crown

    Crown Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    1 547
    Mottagna gillanden:
    1 181
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Av tidigare information så verkar smset numera bara skickas ut i de fall man inte har något att betala, dvs 0kr att betala. T.ex. tack vare att man har tillräckligt med tipsningar.
     
  15. inact_0049

    inact_0049 Guest

    Jag frågade supporten vilka deras nya betalpartners är och fick svaret Billogram och Stripe. Detta är helt okända företag för mig, men jag gissar mig till att det är dessa två företag:

    https://billogram.com/
    https://stripe.com/se

    Vad säger expertisen om dessa betalpartners?

    Jag frågade även om man kunde hålla den utlovade tidsplanen på bytet av betalpartner i december, men det kunde hon inte säga någonting om. Jag är bara orolig att även det här ska dra ut på tiden några månader, det brukar nämligen bli så hos Vimla.
     
  16. emerge

    emerge Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2017
    Inlägg:
    427
    Mottagna gillanden:
    360
    Operatör:
    Alla
    Telefon:
    Telepati

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Alla
    Telefon:
    Telepati
    Det gör ju det på mitt vimla, räcker det inte att de informerar om att det uppdateras där?

    Står: "Just nu håller surf-, samtals-, och meddelandepotter samt tipsrabatter på att uppdateras. Detta gör att din pott och summa att betala i december kan visas för tillfället." när jag loggar in på mitt vimla och har gjort så tidigare månader. Dock tror jag att ett inte saknas i texten mellan december och kan.

    Fungerar det och ringa, skicka sms/mms och surfa? Om det fungerar är det ju lugnt. :cool:
     
  17. inact_0025

    inact_0025 Guest

    Ja det ju trots allt en hel del pengar en familj idag lägger ner på telekommunikation.

    Om min elleverantör skulle fungera så dåligt som Vimla gör, skulle jag redan ha bytt.

    Varför accepterar vi röriga klantiga mobiloperatörer?
     
  18. emerge

    emerge Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2017
    Inlägg:
    427
    Mottagna gillanden:
    360
    Operatör:
    Alla
    Telefon:
    Telepati

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Alla
    Telefon:
    Telepati
    Inga problem alls under mina 1,5 år med Vimla, mer än halverade mina mobilkostnader med Vimla kombinerat med tipslänkar, har samtal/mms och data i överflöd att förbruka numera. Abonnemanget har betalats utan problem i början av månaden från mitt kort.

    Om Vimla är så hemska byt då, svårare än så är det inte och det går på några dagar, och ni får behålla numret (Annat var det förr då man inte kunde ta med sig numret om man bytte operatör).

    Stannar ni kvar i dåliga förhållanden och gnäller också?
     
    katho gillar detta.
  19. Crown

    Crown Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    1 547
    Mottagna gillanden:
    1 181
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Stripe är fantastiskt bra och erbjuder mycket trevliga integrationer. Personligen så kan jag inte tänka mig ett bättre val.

    Billogram har jag ingen erfarenhet av, men jag har läst gott om de och sett/hört folk rekommendera de när det kommer till fakturor.

    December skulle jag gissa dessvärre blir till våren. Men bättre att de görs rätt och på bästa sätt än att det blir framstressat. Kanske får vi se ett Vimla 3.0 till våren där det blir nya systemplattformen (den som betatestas nu) samt nya betalningsmöjligheter i samma svep.

    Hur som helst, mycket spännande i pipeline.
     
    inact_0049 gillar detta.
  20. android123

    android123 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2013
    Inlägg:
    347
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    Har haft Vimla i ett halvår nu. Börjar tröttna på den sämre täckningen och att surfen och andra pottar i appen inte uppdateras i realtid. När jag hade Comviq visade den hur mycket data jag hade kvar och kunde själv uppdatera när jag ville. Ska vänta några månader innan jag avgör om jag lämnar de eller inte
     
    Last edited by a moderator: 1 dec 2017