Batteritid

Diskussion i 'U8100/U8110 & U8500' startad av Rikardn, 16 aug 2010.

  1. Rikardn

    Rikardn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hur lång tid räcker ert batteri?

    Såhär ser min batteritid ut:
    Laddade mobilen full kl 00.00
    Åkte till universitetet kl 08
    Ringde 3 samtal på 3 minuter st under hela dagen
    3G var igång men inte wifi
    Batteriet är nästan slut kl 19.00

    Detta verkar inte bra alls.
     
  2. morgan1995

    morgan1995 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2010
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Samma problem
     
  3. sshädow

    sshädow Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Mer eller mindre alla smartphones måste laddas varje dag eftersom att det trots allt sitter en 500mhz+ processor i dem som konstant synkroniserar med google, uppdaterar widgets osv. Det finns väl inga smartphones som med normalt användande inte måste laddas dagligen. De smartphones med bäst batteritid kan klara sig i två dagar om man sänker ljusstrykan och stänger av så mycket som möjligt.
     
  4. Failemon

    Failemon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2010
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag är väl inte supernöjd med batteritiden men efter vad jag läst om andra Android-telefoner så hänger den med hyfsat...
    Laddat fullt ~0700, kollat på lite film på vägen till jobbet med hörlurar.
    Pratar kanske en timme eller två på dagen och lite annat lek i kanske en timme med skärmen på halv styrka. Ingen wifi/blåtand utan bara 3G/GPRS via Gmail, Facebook och surf. Då kan jag ha halva batteriet kvar när jag kommer hem på kvällen.
    Den längsta jag lyckats pusha den har varit nästan två dygn men då var jag väldigt sparsam sista dagen med lägsta på skärmen, korta samtal och inget pill (glömde laddaren).

    Kolla så att det inte är en massa program i bakgrunden som ligger och kör hela tiden, jag testade lite med Live wallpapers och en Auto-task killer i början och batteriet fullkomligt sögs tomt direkt.

    Men visst är det skillnad, min gamla Sony Ericsson kunde ge 3-4 dagar med samma användning.
     
  5. avindal

    avindal Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    402
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Har haft min liggande i två dygn nu utan att röra den (i stort sett), batteriet är nere på 33%. Har kört in "stock" ROM (Expert), och ersatt den fula launchern med LauncherPro. Kör exchangesync och gmail över WiFi, datatrafik över 3G är avstängt.
     
  6. sshädow

    sshädow Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Två dagar var inte illa. Tittar man på Swedroids recension av Sony Ericssons senaste så är batteritiden likvärdig, men den mobilen är mycket dyrare.
     
  7. twintin

    twintin Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 420
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Min X10 mini drar ca 10% per dygn om jag inte rör den (endast 3G påslaget), så 67% i förbrukning på två dygn utan att använda den låter lite väl mycket kan jag tycka.

    Men som påpekats ovan så är det inte speciellt svårt att hitta motsvarande trådar för i stort sett alla smarthones, så allt mellan 8-48h i batteritid får väl anses som "normalt" med moderna smartphones mått mätt antar jag.
     
    Last edited: 16 aug 2010
  8. Marvin-Ior

    Marvin-Ior Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    oki batteri ändå för 1000:- tycker jag... leker jag mycke med den så ärä väl att jag måste ladda den tidigt på kvällen... annars så ärä vällans 2 dygn typ