Mystiskt problem med touch

Diskussion i 'Xperia XZ' startad av diadara, 9 dec 2017.

  1. diadara

    diadara Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2013
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xperia XZ

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xperia XZ
    Platta:
    Samsung Galaxy S3
    Behöver hjälp av er att avgöra om det är fel på min mobil eller om bankens support inte har full koll. När jag ska skriva ett meddelande i Swish så får jag trycka som en tok tills markören dyker upp helt random, som om det vore "glapp" i touchen om ni förstår vad jag menar. Får för mig att markören dyker upp oftare på nåt ställe men det kan vara inbillning. Detta problem uppstår endast i Swish, inte i några andra appar. Jag har kört diagnosen flera gånger och den visar inga döda områden. Spelar dessutom en del spel där jag är ute i de områdena och röjer och då är det inga problem.

    Tog kontakt med min bank och de blev helt konfunderade och sa att de aldrig hört talas om något liknande. Bad mig installera om Swish så det gjorde jag men det hjälpte inte.

    Funderar på om det kan vara min Apex launcher som strular men det känns lite långsökt.

    Tacksam för alla idéer/hjälp!
     
  2. modstar

    modstar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    277
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    testa även med ett annat tangetbord :)
     
  3. diadara

    diadara Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2013
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xperia XZ

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xperia XZ
    Platta:
    Samsung Galaxy S3
    Jo den tanken slog mig också så jag testade Gboard men får samma resultat. Öppnade Swish tio gånger och tre gånger fick jag markör vid första försöket. Jag har aldrig varit med om något liknande. Det är ingen stor grej, jag kan leva med det, men olösta mysterier har en tendens att reta gallfeber på mig.
     
  4. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 952
    Mottagna gillanden:
    1 360
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14
    Eventuellt någon app som har "overlay" och som stör eller så saknar Swish "overlay". Jag vet inte vart man hittar inställningen i din telefon men i min telefon finns det bland Inställningar --> Program --> "Tre vertikala prickar" --> Särskild åtkomst --> Program som kan visas överst

    Googla "Draw over other apps permission" om du inte hittar eller inte förstår.
     
    Android2015 gillar detta.