HTC U11 Plus

Diskussion i 'HTC U11' startad av bigbandit, 20 nov 2017.

  1. Gorm

    Gorm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2009
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Är det någon mer som inte fått några mail alls från HTC? Jag har varken fått bekräftelsemail eller meddelande om den försenade leveransen. Jag har dock fått en bekräftelse på betalning från Paypal.

    När jag pratade med HTC:s support (på engelska trots att det stod att det var svensk support) dubbelkollade vi e-postadressen och att det över huvud taget fanns en bokning vilket var i sin ordning. Jag kollade då med min e-postleverantör som sa att deras e-postadress inte är specificerad i deras egna SPF-pekare vilket innebär att mailet inte når fram. Jag har kontaktat HTC om detta men inte fått något svar (hoppas att de mailar den alternativa adressen jag bifogade). Gjorde dock detta så sent som igår.

    Jag noterar även att kunder i UK, Tyskland och Frankrike har börjat få sina telefoner. Se https://forum.xda-developers.com/htc-u11/how-to/u11-eu-pre-thread-t3713987/page19

    Jag är väldigt sugen på att avbeställa och satsa på en Oneplus 5t istället, tyvärr.
     
  2. Adam West

    Adam West Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2015
    Inlägg:
    566
    Mottagna gillanden:
    270

    MINA ENHETER

    Jag fick mail i tisdags om att leveransen är flyttad till 11 januari, även bekräftelse-mail samma dag som beställning gjordes.
    Jag betalade dock med kort, och inga pengar har ännu dragits.
     
  3. Newbar

    Newbar Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2012
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    31
    Telefon:
    Galaxy s23 Ultra (512)

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy s23 Ultra (512)
    Telefon 2:
    Galaxy s21 Ultra (exynos)
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy s10+
    Precis som för mig. Inga pengar ännu dragna. Infomail i tisdags.
     
  4. Gorm

    Gorm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2009
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag tycker givetvis att det låter konstigt då jag läst här att flera har fått mailen jag saknar. Tror inte jag råkat ut för det tidigare. Och jag har såklart kollat i skräpmappen ett antal gånger.
     
  5. mums

    mums Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 dec 2009
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jag hade samma bekymmer med min jobbmail. SPF checken misslyckades hos vår antispamleverantör. HTC använder troligtvis en annan tjänst för att maila ut men de har inte godkänt deras servrar i sin SPF record. Då levereras inte mailet fram överhuvudtaget.

    Jag pratade med supporten ett par gånger om detta och försökte förklara men det blev för tekniskt för dem. Till slut fick jag prata med en kvinna som hette Ivana som hjälpte mig att ändra till min privata gmail adress. Hon ringde ett par gånger och jag fick verifiera de sista siffrorna på kreditkortet etc (hon var verkligen snäll och hjälpsam). Google är lite snällare med SPF-check jämfört med Office 365 som vi har på jobbet så det löste sig till slut.
     
    Last edited: 22 dec 2017
  6. -*-

    -*- Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 dec 2017
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    6
    Nytt mail :D

    Tack för din beställning från HTC. Den förhandsbeställda produktens utgivningsdatum har ändrats. Produkten som listas nedan kommer nu att bli tillgänglig den den 22 december 2017.
     
    Nulf, Newbar, Yjoob och 1 annan gillar detta.
  7. Davil

    Davil Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    2 500
    Mottagna gillanden:
    455
    Telefon:
    HTC U11+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HTC U11+
    ROM:
    Stock Root
    Tack för din beställning från HTC. Den förhandsbeställda produktens utgivningsdatum har ändrats. Produkten som listas nedan kommer nu att bli tillgänglig den den 22 december 2017.


    Wtf!! Jävligt trevligt!
     
    Nulf, Newbar och Yjoob gillar detta.
  8. Blomkungen

    Blomkungen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    2 684
    Mottagna gillanden:
    419

    MINA ENHETER

    Ja, mycket trevligt. Synd jag avbeställt 4 gånger genom olika vägar till supporten utan att det verkar gått igenom.

    Får väl se om htc försöker övertrassera mitt konto idag då.
     
  9. Gorm

    Gorm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2009
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har inte fått det mailet heller. Funderar på om det kan bli problem med leveransen pga detta. Kommer att använda Gmail i framtida kontakter med HTC.
     
    Last edited: 22 dec 2017
  10. Newbar

    Newbar Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2012
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    31
    Telefon:
    Galaxy s23 Ultra (512)

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy s23 Ultra (512)
    Telefon 2:
    Galaxy s21 Ultra (exynos)
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy s10+
    Jag har också fått info om att utgivningsdatum ändrats till den 22/12. En oväntad och trevlig överraskning!

    Om du inte fått någon uppdaterad leveransinfo så kolla en extra gång med kundtjänst. Även om de inte alltid kan lämna den info man vill ha så svarar de oftast ganska snabbt via FB Messenger.

    Edit: Nu har pengarna dragits från mitt konto också (6884 kr)
     
    Last edited: 22 dec 2017
  11. S1887

    S1887 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2010
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    34
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    HTC U11+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    HTC U11+
    Samma här. När tror ni att den tidigast kommer att gå att hämta ut hos ens lokala postombud?
     
  12. Nulf

    Nulf Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2011
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung s22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung s22+
    Äntligen!
     
  13. M3Johan

    M3Johan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2012
    Inlägg:
    421
    Mottagna gillanden:
    61
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    HTC u11 plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    HTC u11 plus
    Info:
    Magisk
    Telefon 2:
    HTC One M7 [stone dead]
    ROM:
    none
    Info:
    Brickad rejält
    Telefon 3:
    HTC one x
    ROM:
    stock root
    Info:
    Den används som webradio numera
    Hoppsan, vilken oväntad vändning.
    Men hur funkar det egentligen hos HTC? Började maskinen helt plötsligt trycka ur sig telefoner? Hur kan man missa datumet med ~3 veckor?
     
  14. Davil

    Davil Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    2 500
    Mottagna gillanden:
    455
    Telefon:
    HTC U11+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HTC U11+
    ROM:
    Stock Root
    En gissning är att det är så pass många runt om i Europa som har avbeställt så att de få som fortfarande väntat nu får av dessa?
     
  15. MrGorby

    MrGorby Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej,
    Jag har också fått mail att de kommer att leverera telefonenden 22/12.
    Då det dragit ut på tiden så saknades det pengar på kreditkortet. Och att jag behöver logga in på sidan för att administrera min beställning (nu finns pengar på kontot).

    Problemet är att jag kommer in på första sidan
    https://www.findmyorder.com/sstore?Action=DisplayHomePage&SiteID=findmyor&Locale=en_US

    Men när jag klickar på knappen "Administrera förhandsbeställning" så kommer en ny inloggningssida.
    Och när jag anger min mailadress samt lösenord så får jag felmeddelandet att mailadressen är ogiltig, vilket en inte är.
    Ringde till supporten ‎‎1 800 995 482‎‎, och jag väntar nu på att de ska återkoppla.
    Är det någon annan som har haft liknande problem med ogiltig emailadress, och hur kom ni vidare?
    Finns det någott telefonnummer till en svensk support?
    Har sökt efter det men hittar inget telefonnummer?
     
  16. Blomkungen

    Blomkungen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    2 684
    Mottagna gillanden:
    419

    MINA ENHETER

    Japp htc försökte dra 5508 från mig också. Tur jag tömde kortet i tid.

    Min gissning är också att många avbeställt när det dragit ut på tiden så mycket.
     
  17. mums

    mums Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 dec 2009
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Samma sak för mig. Pratade med en på supporten. Första förslag från dem var att avboka och lägga en ny order. Leveransen blir i januari då sa de. (Sen sa de att alla telefoner levereras i januari iofs).

    Jag gick inte med på det och då skulle han kontakta Digital River som sköter betalning etc för att se om man kan lösa det på annat sätt. Inväntar svar från honom.
     
  18. Adam West

    Adam West Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2015
    Inlägg:
    566
    Mottagna gillanden:
    270

    MINA ENHETER

    Har dragits 6888:- här också :)
     
  19. Adam West

    Adam West Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2015
    Inlägg:
    566
    Mottagna gillanden:
    270

    MINA ENHETER

    Man får leta länge, men det här numret här jag ringt på flera gånger i början när den släpptes:
    Sverige
    Svensk
    ‎020 980 788‎
    ‎09:00 - 18:00 (Måndag - Fredag)‎
     
    Davil gillar detta.
  20. MrGorby

    MrGorby Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för hjälpen.
    Ringde supporten men då jag skulle förklara felet igen så funkade mailadressen och jag kunde uppdatera min order. Hoppas bara att man inte hamnar sist i kön pga detta...

    Passade även på¨att fråga om de skickar ut telefonerna idag då jag fick mail om det. Men det verkade osäkert om jag uppfattade handläggaren korrekt. Hon sa att de skickas ut i januari :(.

    Tycker det annars är rätt dåligt att det ska vara så svårt att hitta ett telefonnummer till deras svenska support. Gick ju knappt att höra vad de sade heller när de olika alternativen lästes upp.
    Men jag hade nog tur o hörde rätt för jag kom direkt till rätt avdelning :).
    Men det var även rätt svårt att höra vad handläggaren sade då hon pratade rätt otydlig svenska med brytning.


    Men men, nu hoppas man bara att de skickar den snarast.