Oukitel K8000....vad tror vi?

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av brkn, 22 dec 2017.

  1. brkn

    brkn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2012
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Min K6000 Plus fungerar hur bra som helst, men nu lyckades jag tappa den i bordskanten så av/på knappen blev intryckt och fungerar sporadiskt.

    Måste köpa en ny mobil och såg då att Oukitel har en ny "värsting" - K8000, vad tror vi om den?
    https://www.banggood.com/Oukitel-K8...-1232348.html?rmmds=category&cur_warehouse=HK

    Jag tycker det är skönt med batteritiden på dessa klumpar, laddas knappt vartannat dygn sen fungerar de bra som mobil, ringa, surfa och använda standard appar - vad mer krävs egentligen?
     
  2. Johnh3

    Johnh3 Android Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2016
    Inlägg:
    7 105
    Mottagna gillanden:
    4 809
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 40 Neo

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 40 Neo
    Telefon 2:
    Google Pixel 7a
    Platta:
    iPad
    Den ser inte så dum ut. Men den verkar inte finnas i lager vad jag kan se, hur länge tar det innan den fylls på?
    Vernee X är i samma kategori (stort batteri) som säljs lite billigare för närvarande:
    https://www.gearbest.com/cell-phones/pp_1396521.html?wid=11

    Finns säkert många andra Kina märken också som kan vara tänkbara.
     
  3. brkn

    brkn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2012
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Helt rätt, det finns andra Kinamärken på marknaden, har fastnat lite för Oukitel för de fungerar som de ska och de känns rejäla i sin enkelhet.
    Som du riktigt påpekar finns inte K8000 på lager, verkar dock finnas på https://www.gearbest.com/cell-phones/pp_1105074.html.
    Jag ska köpa en Blå, snygg!


    Beställde en blå nu på Gearbest.....1758:-..... :)
     
    Last edited: 22 dec 2017
  4. Danux

    Danux Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 dec 2011
    Inlägg:
    167
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Den ser rätt schysst ut ända minus är att de är bara 720p skärm men kan man leva med de är de nog ett bra val.
     
  5. brkn

    brkn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2012
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Såg det efter jag beställt, men vad blir skillnaden egentligen? Blir skärmen mer pixlig?
    Är inte så hemma på sånt där.
     
  6. brkn

    brkn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2012
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Har nu haft K8000 i några veckor, ser just ingen skillnad mellan K6000 och K8000. Lite annat utseende på ikoner men annars väldigt likt.
    Skillnaden ligger i batteri tiden, laddar varannan dag och då har jag ca 20% kvar i K8000.

    Byggkvaliteten känns gedigen, inga sladdriga knappar, inget gnek, knarrande och allt sitter tight.
    Fungerar för mitt användande klockrent
     
    Micke_A gillar detta.
  7. brkn

    brkn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2012
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    En liten uppdatering om Oukitel K8000 - ta mig fan den bästa mobil jag har haft!
    Den bara fungerar utan problem, inga konstigheter alls, batteriet håller fortfarande kapaciteten, laddar typ varannan dag.
    Har vardags appar installerade, surfar, lyssnar på poddar, kollar på tuben, ringer och skriver.
    Bra blåtand, bra mottagning.
    Det enda som har hänt är......hmmm.......jo, den har startat om 2 gånger på typ 8 månader.
     
    Qui vivra verra gillar detta.