UMiDIGI S2 Pro eller Vernee Mix 2

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av qyliejr, 6 dec 2017.

  1. qyliejr

    qyliejr Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2016
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    3
  2. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Ingen av dem. Honor 7x är betydligt bättre om du söker 18:9 format på skärmen: https://www.kimovil.com/en/where-to-buy-huawei-honor-7x

    Behöver du alla band finns det även en europeisk version: https://www.amazon.de/dp/B0779SG4ZN/?tag=swedroid03-21

    Funkar 16:9 på skärmen är Xiaomi Mi A1 ett bra val: https://www.kimovil.com/en/where-to-buy-xiaomi-mi-a1-32gb
     
    platburk och flat7 gillar detta.
  3. platburk

    platburk Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2017
    Inlägg:
    719
    Mottagna gillanden:
    240

    MINA ENHETER

    Håller med flipp, Honor 7X är betydligt mycket bättre än de ovanstående och priset är oslagbar för vad man får för. Sen stödjer Huawei alltid sina lurar med uppdateringar m.m.
     
  4. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Ja, precis. Om TS klarar sig utan band 20 borde det vara ett bra alternativ för under 2000 kr. Nu finns ju även Xiaomi Redmi 5 Plus som har lika stor skärm men till ett ännu bättre pris.
     
  5. Johnh3

    Johnh3 Android Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2016
    Inlägg:
    7 105
    Mottagna gillanden:
    4 808
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 40 Neo

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 40 Neo
    Telefon 2:
    Google Pixel 7a
    Platta:
    iPad
  6. Mannbergo

    Mannbergo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jul 2017
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    44
    Hur man nu kan vara så stensäker att en honor 7x kan vara mer prisvärd än vernee mix 2 när det skiljer nästan 1500 kronor mellan dom förstår jag inte. De är ju i helt olika prisklasser. Inte konstigt om den är bättre när den kostar så pass mycket mer. Klart att honorn kanske är mer genomarbetad m.m. men är ju dubbla priset också. Vill man ha en helt buggfri och perfekt telefon, då skulle jag inte ens kolla på 1500 kronors klassen, men om man kan ta att allt inte är perfekt är det sjukt bra telefoner ändå för priset. Ska säga att jag inte har nån av dessa, men jag vet vilken jag skulle ta, mest baserat på priset faktiskt. Lite sämre telefon kanske, men mkt billigare. :) Kan man ju byta upp sig ett år senare
     
  7. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Vid Kinaimport kostar inte 7x 3000 kr utan snarare strax under 2000 kr. Nu finns dock Xiaomi Redmi 5 Plus som kostar ca 1500 kr. Den är klart bättre än Mix 2. Telefoner från Vernee, Doogee och andra källarföretag är inte prisvärda även om många tror det p g a fejkrecensioner på Youtube. Man får i princip alltid högre kvalitet från Xiaomi, Leeco och Meizu till samma pris.
     
  8. zaq

    zaq Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    350
    Mottagna gillanden:
    232
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Huawei mate 20 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Huawei mate 20 pro
    Info:
    Launcher, Nova Prime
    Telefon 2:
    Xiaomi mi max 3
    Info:
    Launcher. Nova
    Telefon 3:
    Umidigi F1
    Info:
    Launcher Nova prime.
    Platta:
    Microsoft Surface 3 pro
    ROM:
    win 10
    Info:
    i7 8gb ram 512gb sd
    Visst ger Xiaomi ut telefoner med bättre kvalitet. Men att säga att inte Doogee med mer är prisvärda är helt fel. Använder både Doogee och Xiaomi dagligen tillsammans med en Honor 8. Doogee y6 max är nog den prisvärdaste phablet jag köpt med 6,5 tum och den jag surfar dagligen på. Xiaomi redmi note 4x är bra i allt, mest allround och Honor är något lite vassare i kamera och prestanda men med sämre batteri. Det lilla formatet gör Honor skön som telefon och dålig att surfa med.
    I 18/9 formatet skulle jag inte tvekat på Xiaomi redmi 5 plus trots att jag gillade Vernee mix 2. Svårare är var man beställer den billigast från just nu. Från Ali kan man ganska säkert räkna hem mellan 2 och 5 hundra i moms. Försök att få typ NL post eller Be post för att slippa momsen.
    Hur man än väder på det får man aldrig allt. Men en vikbar skärm i telefonen med jättebatteri och bra kamera står på inköpslistan. Då kommer jag nära min ideala telefon.
     
  9. Johnh3

    Johnh3 Android Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2016
    Inlägg:
    7 105
    Mottagna gillanden:
    4 808
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 40 Neo

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 40 Neo
    Telefon 2:
    Google Pixel 7a
    Platta:
    iPad
  10. RichiB

    RichiB Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2011
    Inlägg:
    414
    Mottagna gillanden:
    59
    Operatör:
    Weelia
    Telefon:
    OnePlus 6T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Weelia
    Telefon:
    OnePlus 6T
    Platta:
    Huawei mediapad
    Någon som vet om man kan få ikonerna mindre? dvs ett annat rutnät eller vad det heter :-)
     
  11. TivoliBG

    TivoliBG Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2010
    Inlägg:
    136
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Ja det går att ställa i Android 7 och om du installerar en annan launcher tex Nova så kan du ställa antal ikoner per sida.
     
    RichiB gillar detta.