Xiaomi Mi Robot Vacuum 2 robotdammsugare (2nd gen, 2017) Roborock S5x

Diskussion i 'Smartprylar och det smarta hemmet' startad av Swedroid, 26 okt 2017.

  1. M203

    M203 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2009
    Inlägg:
    680
    Mottagna gillanden:
    267

    MINA ENHETER

    När kommer det en fin recension?

    När det gäller att sätta mainland china som du pratar om, är det i Xiaomi appen då? Kan du testa hur höga trösklar den klarar?

    Som sagt, ser fram mot recension!

    Mvh
     
    Woxx gillar detta.
  2. NisseDILLIGAF

    NisseDILLIGAF Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2010
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Jag fick ett svar från light in the box när jag skrev och klaga...
    Den skickas senast den 27/12...

    jaja, fick ett svar iaf :)
     
    Last edited: 14 dec 2017
  3. GATUPLAN

    GATUPLAN Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2011
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    76

    MINA ENHETER

    Jag är nyfiken och tvekar mellan Neato botvac connected, Neato D7 som precis kommit ut och Xioami Vacuum 2.
    Jag vill ändå köpa den bästa och då ska den vara smart och städa systematiskt. Samt kvalité och prestanda är viktig.

    Är det någon som kan jämföra Xioami V2 med Neato?

    Kommer Xioami åt hörnor? Den runda formen försvårar det?

    Och förstås: Var kan man se en fullständig videorevension på Xioami V2? Framförallt är jag nyfiken på Antons recension?

    Väntar på er kommentar! Snart är det dags att handla! Tack!
     
    Woxx gillar detta.
  4. Jappse

    Jappse Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 dec 2010
    Inlägg:
    677
    Mottagna gillanden:
    114
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi 11 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi 11 Ultra
    ROM:
    Xiaomi.eu 12.5.4
    Har du hört talas om fenomenet Youtube? Finns väldigt många jämförelse videos på Youtube mellan rumba l Xiaomi v1. Jag antar att v2 är marginellt bättre än v1
     
  5. GATUPLAN

    GATUPLAN Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2011
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    76

    MINA ENHETER

    Jag är mest nyfiken på Antons recension. Sedan vill jag att någon jämför V2 med Neatos bästa modell och då antar jag att Neato är lite mer anpassad till den svenska marknaden sedan vet jag inte hur mycket Xioami har uppdaterat sig i den frågan?
    Jag har kollat en del på YouTube men som sagt är det svårt att bilda en uppfattning där eftersom jag inte hittar direkt jämförelse V2-Neato och svar på hur det är att köpa en i Sverige.
    V2 går att beställa hos Xioami för 6900 sedan finns det billigare vägar men hur mkt påverkar det språket elkontakt garantin mm vet jag inte...
    Neato har funnits i sverige ganska länge nu och då finns det bra chans att hitta den "billigt" men deras flaggskepp har funnits i två år och två år låter mycket i robot utvecklingen. Neato släpper nu D7 men hela D serien har hittills varit för enklare modeller och då undrar man om D7 är det nya flaggskeppet eller det kommer ut en helt ny modell vilket jag tror.

    Det är mkt info man får och det därför jag ställer frågan här.
    Tack
     
    bernard gillar detta.
  6. Izze2000

    Izze2000 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2016
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    15
    Hejsan, är det någon som vet ifall trackingen fungerar på light in the box?
    Jag har fått SMS att jag har DHL paket på gång men inget visas på light in the box hemsida. Självklart är man inte hemma och kan ta emot just. Är på paraplydrinkssemester men längtar hem till att dammsuga :D
     
  7. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 710
    Mottagna gillanden:
    44 698
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Testa knappa in numret här: https://m.17track.net/en

    Eller du fick inget nummer med ditt SMS?
     
  8. Izze2000

    Izze2000 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2016
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    15
    Ok, tackar, verkar vara på väg från utrikes!
    SHENZHEN-CHN, Shipment information received
     
  9. Jappse

    Jappse Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 dec 2010
    Inlägg:
    677
    Mottagna gillanden:
    114
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi 11 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi 11 Ultra
    ROM:
    Xiaomi.eu 12.5.4
    Samma här! Skickades idag! woopdie :)
     
  10. lojden

    lojden Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2010
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    60
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus 5
    ROM:
    xXx
  11. Jocce81

    Jocce81 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2010
    Inlägg:
    750
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Klart sugen på denna! (Velar mellan V1 och V2...)

    Någon som hittat den till vettigt pris från EU?


    /Jocce
     
  12. GATUPLAN

    GATUPLAN Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2011
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    76

    MINA ENHETER

    Vill man köpa den i en "svensk butik" så är priset 6900kr.
    https://www.xiaomi-mi.se/sv/mi-smart-home/mi-robot-vacuum-2-roborock

    Onödigt dyrt och ändå blir det internetbeställning sedan undrar man hur garantin fungerar med tanke på att de inte är så etablerade än.
    Det verkar ändå vara en bra produkt men kommer den till fler butiker så småningom?
     
  13. trozen

    trozen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2011
    Inlägg:
    527
    Mottagna gillanden:
    43

    MINA ENHETER

  14. lojden

    lojden Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2010
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    60
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus 5
    ROM:
    xXx
    Jag chansade och beställde. Valde Aliexpress standard shipping som fraktalternativ och dom skulle deklarera $85. Så i värsta fall hamnar den på ca 4100kr.
     
  15. Abbe_

    Abbe_ Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 nov 2017
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    3
    Fick hem min idag, klantskallarna på affären skickade fel färg och fel kabel, har skrivit och klagat, jag bryr mig inte jättemycket om färgen men en korrekt kabel är ju att föredra.
    Men tog en gammal kabel från ett urgammalt ljudsystem som stod och skräpade och lät den köra runt lite i lägenheten ikväll (spännande lördagsliv, jajjemen!).

    Första intryck:
    1. Sprätter runt saker rätt mycket, kan riktigt flyga ut kattmat som ligger i hörnen/sidorna av rummen.

    2. Den vågar klämma sig in i utrymmen som jag trodde den skulle fastna i, med lite mer justeringar från min sida så kommer den att kunna städa väldigt bra i mina rum tror jag.

    3. Den har hittills klarat av trösklar och mattkanter bra. Jag tror att det är en sådan här matta jag har i vardagsrummet, den har den inte haft problem med alls. Trösklarna mellan rummen klarar den av fint också, när den fick köra själv så märkte jag inte ens att den hade problem att komma mellan rum, ibland så dinglade den lite på trösklarna när den hade snurrat till sig 90 grader på dem, men lirkade alltid loss sig.
    För att testa en specifik tröskel så bad jag den att åka till en specifik punkt som den scannat innan och städa där, då var den tvungen att åka över en tröskel på ca 2,3 cm hög (se bild) och den var det lite problem att komma upp för. I början försökte den åka rakt på tröskeln men "läppen" slog i och den studsade, efter kanske 4 försök att åka rakt för att komma över så gjorde den ett vridmoment istället, och drog sig då upp och över tröskeln.

    4. Katterna blev inte vettskrämda, men de är SJUKT suspekta över denna best som åker runt och brölar i rummen, antar att om några dagar så kanske de knappt bryr sig om den.

    5. Ljudvolymen är ungefär som att någon talar högt, alltså inte speciellt trevlig att vara nära, men inte lika högljudd som en vanlig dammsugare. Jag tror inte att den kommer höras igenom mina väggar (verkar vara allmänt välisolerat i mitt hus) men om ni har grannar som är kinkiga eller lyhörda väggar, så skulle jag nog faktiskt rekommendera att avstå.

    6. Städningen är hittills riktigt imponerande, efter de dryga 30 minuterna som jag lät den brumma runt så hade den i princip tryckt lådan full med katthår som den dragit från mattorna och golvet. Och det kanske säger mer om min ovilja att städa och hålla rent, än hur bra den är, men jag nöjd som tusan hittills. Det känns som att det kommer hjälpa mig väldigt mycket i allmänstädningen av lägenheten mellan gångerna jag faktiskt orkar dra fram den stora dammsugaren. Måste bara komma ihåg att tömma behållaren varje dag. :)
    Men med det sagt så blir det ju inte fullkomligt rent, det är fortfarande en hel del småsaker kvar på golvet, men förväntar mig att det kommer att bli mindre och mindre med tiden och varje varv som den kommer göra.

    7. Kartan är cool, men den blev resettad när jag gav den manuellt kommando att städa ett visst område, vilket gjorde att den inte kunde hitta hem igen. Innan dess hade den byggt en fin karta över större delen av min lägenhet och det som den hade hunnit röra sig omkring. Får se vad som händer när den får köra för sig själv i några dagar, om jag fattat rätt så ska man kunna namnge zoner?

    Hoppas detta har kunnat svara på några frågor som gått runt i tråden. :)
     

    Bifogade filer:

  16. GATUPLAN

    GATUPLAN Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2011
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    76

    MINA ENHETER

    Inte dåligt
    Fin detaljerad beskrivning.
    Vad menar du med fel färg? Jag har sett bara den vita färgen.
    Hur länge har du väntat på den?
    Vad betalar du allt som allt?
    Vilken butik har fu valt?
     
  17. Abbe_

    Abbe_ Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 nov 2017
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    3
    jag beställde Rose/gold detaljer men fick den med grå/silvriga detaljer, inte ful heller men hade ju gärna tagit med lite färg. :)

    Jag beställde 11 november, efter någon vecka eller två när jag tagit kontakt med affären så fick jag veta att de skulle få in nya runt 15 december, 16 december så skickade de paketet och det gick att hämta ut 29 december på UPS avlämningsstället.

    Betalade 4,347.02Kr och kommer att få tillbaka 10$ på paypal för att jag inte fick rätt färg, ingen tull genom UPS (oklart ifall man kan ens välja UPS som leveransalternativ, kontakta affären, de svarar vanligtvis inom 1 dag). Jag beställde också så att jag skulle få ersättningsdelar med i paketet.

    Jag köpte från "Perfection Technology", blev ju inte helt perfekt ändå dock. :P

    Körde en gång till i morse, skickar med bild på kartan, har rätt stökigt just nu med resväskor och annat som inte blivit undanplockat sen julresorna, så den fick kämpa rätt bra runt allt bök. :)
    De utstickande stråken i bilden är när den har scannat av en spegel som står på golvnivå i rummet, det rummet som den inte har åkt in i alls är mitt badrum, tröskeln är runt 4-5cm hög där.

    Har inte testat moppningen ännu, ska ta mig lite tid efter nyårsfirandet och se hur den fungerar på mattorna, jag gissar på: inte speciellt bra. :)
     

    Bifogade filer:

  18. GATUPLAN

    GATUPLAN Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2011
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    76

    MINA ENHETER

    Ok tack
    Jag förstod sen att du tänkte på de Rose/gold detaljerna....
    Det är olika tips varifrån man kan beställa en. Snart dags att bestämma mig!

    Hur blir det med garantin? Jag råkar se annonser på Tradera där man lämnar 3 år på Xioami V1. Nu vill jag ha V2 men var får man bäst garanti då och hur funkar det i Sverige med Xiaomi importerar?
     
  19. trozen

    trozen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2011
    Inlägg:
    527
    Mottagna gillanden:
    43

    MINA ENHETER

    Har den skickats?
     
  20. lojden

    lojden Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2010
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    60
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus 5
    ROM:
    xXx
    Nix, inget ännu.. hade inte räknat med det heller, beställde i fredags.